Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha badmuts,

Ronald bedoelt dat er op de Brummbär vanaf de midden versie zimm werd aangebracht. Met "vergeet niet je zimmerit" bedoeld hij niet letterlijk dat er zimmerit in de doos zit, die zit er inderdaad niet bij...

Overigens kan ik helaas geen comments op je bouwwerk geven. Hoewel de reacties van anderen zeker mijn interesse hebben gewekt, kan ik de foto's (en die in al je andere topics) niet zien. Maar dat ligt denk ik aan mijn instellingen en/of de ondersteuning die mijn PC heeft....

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 21:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 10 aug, 2016 4:04 am
Berichten: 44
Ik heb in dit huidige topic nog maar 1 foto staan.
Dit in verband met het te grote formaat.
Moet nog even nieuwe foto's maken.

Maar ook de andere fotos van brouwsels zonder verslag kan je niet zien? Want dan zou het ook aan imageshack kunnen liggen?

Ik snap 'm nu van Ronald :)
Heb hem inderdaad verkeerd begrepen. Wilde voorkomen dat ik een fout maak met het afwerken die historisch gezien niet klopt :)


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 27 aug, 2016 22:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
overbodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 22:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Op Wikipedia beweren ze ook dat er voor een bepaalde datum steeds zimmerit op zat.

Citaat:
Zimmerit coating was applied to all vehicles until September 1944.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ja, maar die uitspraak van Wikiweetikveel is dus niet volledig. Daar moet dus voor staan dat dit begon zomer/najaar 1943. Daarvoor dus niet.

Heb toevallig vanmiddag de Brummbär van Tristar voor een prikkie gekocht. De boxart laat een Brummbär zien met zimm, terwijl ik de oude boxart van Tamiya zonder zimm in mijn gedachten had. Zat dus met ook met deze kwestie. De kit van Tristar is een vroege mid productie (vat je 'm nog...?), één van de eerste mét zimm dus. Er is mij verteld dat er daarvoor een productierun is geweest van zo'n 90 Brummbärs zonder zimm. Nu ken ik de kit van Tamiya niet zo goed, maar wanneer deze de kenmerken heeft van een vroege (één van die eerste negentig dus) dan kan je 'm zonder zimm bouwen. Maar Ronald gaf dus aan dat de Tamiya kit óók een mid versie is.

@ badmuts: weet niet of het aan Imageshack ligt. Datgebruik ik zelf ook. Ik heb geen problemen met het uploaden van foto's. Ook zie ik de foto's bij topics van andere bouwers.

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 27 aug, 2016 23:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
overbodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Rare jongens die Duitsers :) Wat Wikipedia betreft, het is zo lastig om je laptop of tablet op de WC te hangen maar soms handig om wat basic info te vinden om vandaar uit verder te zoeken.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 23:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Jongens, let even op met het quoten, niet doen als je op de vorige reactie doorgaat.

Bij sommige types kan het ingewikkeld worden om de juiste info te vinden. Ik zag dat er nog zeker een drietal of meer exemplaren overleven, eentje in Münster en eentje in Kubinka zonder zimmerit, van een late datum, en eentje die er wel heeft. Het kan een uitdaging zijn om zelf zimmerit aan te brengen maar als je met deze kit het uitzicht van een van die eerste twee mooier vindt, kan je er zo mee doorgaan. Kitbouwers veranderen soms naar believen dit gegeven op hun modellen, al tonen de bronnen iets anders.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2016 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 10 aug, 2016 4:04 am
Berichten: 44
Ik ga voor de versie zonder Zimmerit.
Ga het ook niet zelf aanbrengen.
Word een Brummbar met ocre yellow basis en groene camo strepen erop.
Ik ga wel wat verweringen aanbrengen, maar niet al te gek aangezien ze in de slag bij kursk nog vrij nieuw waren.

Even een vraag van andere order.
Ik heb zwarte primer gebruikt van vallejo. Vervolgens roestkleurige verf, ook vallejo, erop gespoten. Hierna chipping medium van ook vallejo.

Nu heb ik net de ocre yellow verf aangebracht en de lak begint gelijk te barsten.
Komt dit door het chipping medium?
Hoe kan ik dit het beste wegwerken?

Gr Rene


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2016 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
Hey, die chipping medium heb ik ook, alleen nog niet gebruikt. heb je na de roestkleur wel een laag varnish gedaan? Volgens mijn moet je die sealen (beschermen) en dan het chipping medium, en heb je de medium wel goed laten drogen voordat je daar over met ocregeel spuit, en dunne laagjes? Ik weet, het is lastig om dunne laagjes te spuiten met die airbrush.
Ik denk dat je de vernis laag bent vergeten voordat de chipping medium aangebracht word.
ik weet niet hoe het model er nu bij staat, en hoe dit oplossen poehhh i dont know :roll:

misschien iemand anders hier?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2016 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Je heb je chipping medium te dik gespoten met als resultaat die gebarsten verf. Ik denk dat je nu je model kan strippen helaas tenzij iemand anders een betere oplossing heb voor je.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 0:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 10 aug, 2016 4:04 am
Berichten: 44
Het zit er inderdaad wat dikker op.
Heb ook geen vernis/transparante laklaag aangebracht.

Wat is nou eigenlijk de goede wijze van handelen?

Zou balen zijn als alles eraf moet. Word een hels karwei dan... :| :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement