Hoi Ton,
je gaat lekker rap met je bouwsels. Je fotos gaan er ook steeds beter uit zien.
Je hebt al wat constructief comments gehad hier maar ik wil ook nog een paar dingen opmerken.
Ik vind je overgangen een beetje heftig allemaal. Je highlights op de klinknagels en de hoger gelegen delen van de upperhull zijn wel erg aanwezig. Dit is niet erg omdat je met verweren dit weer kan down-tonen. (voorbeelden van Adam Wilder zijn hierin een goed voorbeeld)
Echter je verwerking is een beetje hap snap, wat jeff ook opmerkt is dat op enkele plekken er een pinwash is aangebracht en elders (zo lijkt het) niet. Juist dit model met alle klinknagels leent zich er super goed voor.
Je roest op de kisten vind ik bij de decals niet slecht, echter bij de achterkant moeten deze nog verder blendt worden.
Als laatste kritiek heb ik op je kleur van de pigmenten. Ik vind zelf rode modder/stof/what ever alleen in een Vietnam diorama horen en verder nergens anders. Daarom vind ik het hier ook afbreuk doen aan je model. Een meer neutrale mud/dust kleur van MIG/AK/AMMO/Vallejo/what ever zou een stuk betere keuze zijn geweest.
Nu voor het opbouwende stuk.
Ik denk dat je met het uitvoeren van pinwashes je model nog een stuk aantrekkelijke kan maken. Deze pinwashes kan je vervolgens naar beneden trekken als ze te dik zijn aangebracht. (dan heb je gelijk het streaking effect)
Verder met een sponsje wat chips bij de luiken die nu open staan. En je bent al een heel eind. Nog even je .30 mg's uitboren. Dat schiet wel zo fijn voor de crew
Tot slot:
Neem je tijd: ga systematisch te werk.
Basis laag, highlights, vernis, decals, details schilderen, pinwash, chips (eventueel 3D), streaking effects, dust effect (geen pigmenten) (humbrol 72 is de perfecte kleur) en tot slot modder/stof met pigmenten.
Doe deze stappen een voor een. Zo hou je focus en werk je je model systematisch af.
Succes, nogmaals, ik leg het je graag in person uit
Groet Martin