Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
Silenoz schreef:
ik wou dat ik dit al kon bij mijn derde model... zelfs nu al...

haha bedankt, ik vind achteraf dat ik het mezelf best lastig maak door zelf met oli verven te werken om washes en filters te maken, ook de roest strepen zijn met olie verf gedaan. de reden dat ik die technieken doe omdat ik van uitdaging houd en ik heb om de hoek een verfwinkel zitten waar ik olie verven en white spirit kan kopen. zoals de chipping moet ik zelf maar kleuren mengen die ik heb, en ik heb nog niet zoveel. ik zal is een foto maken van de materialen die ik nu heb en gebruik.

groeten jeff


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 9:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
dat is soms wat modelbouwers vergeten, dat je met weinig materiaal al heel ver kan komen, maar dan moet je zelf mengen in plaats van een kant en klaar potje te gebruiken... Voor een paar tubes olieverf betaal je misschien 10€, maar doe je wel de rest van je leven, en je kan ze mengen perfect aangepast aan je ondergrond. Nu rekenen de meeste fabrikanten op de "luiheid" van de modelbouwer in die zin... en iedereen gaat daar eigenlijk volop in mee... Toen art of modelling nog verdeeld werd stond daar een hele waslijst met gebruikte producten, waarvan de helft van de washes, streaking grime, enz.. gewoon kan vervangen worden door een paar tubes olieverf, maar de commercie moet draaien...

doe zo verder zou ik zeggen. Weet je toevallig welk een nozzle opening je airbrush heeft (0.2/0.3mm?) aan de hand daarvan kunnen er misschien tips gegeven worden voor het spuiten van de camo.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
weet iemand of ik de roest strepen van olie verf nog subtieler kan maken :?: :?: :?: ik vind deze te aanwezig...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Je kan proberen om de lopers met een zachte borstel wat uit te vegen. Olieverf droogt vrij langzaam, dus je kan het nog vrij lang bewerken. Erg mooi verweerwerk overigens, vooral de chipping vind ik erg geslaagd. Zoiets kreeg ik bij mijn derde model nog niet voor elkaar. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
Tomska schreef:
Je kan proberen om de lopers met een zachte borstel wat uit te vegen. Olieverf droogt vrij langzaam, dus je kan het nog vrij lang bewerken. Erg mooi verweerwerk overigens, vooral de chipping vind ik erg geslaagd. Zoiets kreeg ik bij mijn derde model nog niet voor elkaar. :mrgreen:


hoi Tom, oke de olie verf zit er ongeveer een weekje op nu, dus zou het kunnen als ik met white spirit dunnetjes inlaat trekken en dan verder blenden?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 18:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Ik vind het heel mooi wat je hier laat zien. En mijn persoonlijke mening... die roest strepen zijn goed. Tenzij je haar iets minder verweerd wilt laten lijken.

Groeten luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jun, 2016 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Jeff, als de olieverf al te droog geworden is om droog uit te vegen, kun je inderdaad proberen om met een penseel met wat white spirit de streep wat uit te vegen. Mij is destijds wel verteld dat je penseel dan zo goed als droog moet zijn, dus echt niet meer dan vochtig. Maar persoonlijk vind ik de roestlopers ook wel meevallen, voor wat versere roest zijn ze echt erg goed. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je ze wat te fel vindt.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2016 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
photo 376011
photo 376010
photo 376009
photo 376008
photo 376000
photo 375999
photo 375998
photo 375997


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2016 19:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Allereerst Welkom

Mijn complimenten....je legt de lat meteen hoog. Dit forum is een goede plek voor tips en trucs en om inspiratie op te doen.

Ook ik had jaren niet gebouwd wel 25 jaar en ben een aantal jaren geleden ook weer begonnen. Veel bouwplezier

gr

Ton(ysherman)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jun, 2016 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2016 12:05 pm
Berichten: 68
tonyshermans schreef:
Allereerst Welkom

Mijn complimenten....je legt de lat meteen hoog. Dit forum is een goede plek voor tips en trucs en om inspiratie op te doen.

Ook ik had jaren niet gebouwd wel 25 jaar en ben een aantal jaren geleden ook weer begonnen. Veel bouwplezier

gr

Ton(ysherman)


Dankje voor je complimenten Ton!
Ik leg de lat inderdaad vrij hoog, dit is mijn derde bouw dus ik moet wel oefenen want ik heb geen oude modellen helaas :-) ik hoop snel te groeien in model bouwen, zodat ik niet al teveel kits hoef te verpesten ;-)
Ik word hier zeker al goed geholpen en waardeer alle tips en tricks! Dus ik hoor het graag.
Leuk dat u reageert weer iemand met een bult ervaring in men lijst .

Groetjes jeff


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement