Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 9:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Die blokken zijn er beter op geworden zo, nu zie je veel beter wat hout is en wat staal. Ik neem aan dat je nog niet klaar bent met de uitlaten? Ze zien er nu nog wel heel nieuw uit in verhouding tot de rest.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
tracks er op. De bouwbeschrijving geeft aan 69 stuks maar 67 is echt genoeg anders gaan de tracks hangen. Eerst zwart gespoten, daarna gemonteerd. Vervolgens weer roestkleurig pastel poeder en daarna drybrushen. Lijkt me nu nog wat te fel maar er gaat nog een bruinige wash overheen om rijden door de modder te simuleren.

photo 372499
photo 372500
photo 372501

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Zo goed als klaar. Tracks onder de modder, laatste beetje weathering en wat onderdeeltjes zoals de uitlaten aangebracht. Heb met wat geel pastelpoeder nog wat verwering aangebracht. Die komt in de foto's hier niet zo naar voren al is dat natuurlijk ook niet de bedoeling. De bedoeling is dat je het niet ziet maar alleen denkt, er is iets....
De modder moet nog wat opdrogen. De blokken moeten er nog tegenaan maar dan is dit model in de pocket. Morgen maak ik bij daglicht ook nog wat duidelijkere foto's.

Teasers :)
photo 372521
Oh, alvast een close up van de uitlaat. Ik heb met een spons wat groen aangebracht (opzettelijk een iets andere kleur dan het geheel) daarna weer wat aangestipt met roest en een beetje chipping.
photo 372522
De rest
photo 372523
photo 372524
photo 372525

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Eindfoto's. Daglicht valt wat tegen maar ik doe het er maar mee. De blokken zitten er weer aan en de haakjes aan de zijkant die er tijdens het bouwen nog al eens vanaf werden gestoten. Ik wil dit model gebruiken als hoofdonderwerp van een WO1 diorama.

photo 372528
photo 372529
photo 372530
photo 372531
photo 372532
photo 372533
photo 372534
photo 372536
photo 372537

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 11:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik vind het model over het algemeen erg goed geslaagd. De modder op de tracks doen bij mij nog wat vragen opborrelen zoals, waarom slecht op bepaalde plekken dikke 'kwakken' modder. Als het zo 'vloeibaar' is waar hij door rijd zal dat wel meer verspreid worden over de tracks.

Nou ben ik zelf vaak wel van het 'klaar is klaar en ik laat het zo en ik leer er van voor de volgende keer' maar mocht je dit niet hebben zou je de tracks toch nog wat aan kunnen passen zodat het iets natuurlijker overkomt.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Klaas,

Wat Heico schrijft is exact mijn gedachte: ik vind het model zeer geslaagd met mooie kleurstellingen, schaduwwerkingen, netjes gebouwd, veel detail, etc. etc....

Maar ik zou de modder iets verfijnder laten "overlopen". Nu zitten er kwakken modder op die plotsklaps zonder verfijning ophouden. Je ziet als ware de kwastmethode waarmee (denk ik) de modder is aangebracht. Wellicht dat je bij een volgend project ook een wat fijner vernevelde modder kan aanbrengen als verloop naar het voertuig. Dit bijv. d.m.v. airbrush of, wat subtieler, door de modder op de kwast langs een cocktailprikker te halen.

Wellicht nog een loopgravendiorama?

Mooi resultaat :brouw: !

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Hoi heren. Dank voor de complimenten daar hou ik van :) En van de opbouwende kritiek.
De modder dus. Dat was wel een hoofdbreker om eerlijk te zijn. Ik snap de feedback dan ook wel. Ik heb nogal wat foto's bekeken en naar "the real thing" gekeken (een aantal graafmachines die, in de buurt waar ik werk, bezig zijn met graven). Wat mij opviel is dat modder en andere vuiligheid aan tracks zich gewoon niet laten regisseren. Het hangt af van de dikte, de textuur, de vochtigheid, viscositeit, gras en zo verder. Soms is het egaal, soms bedekt het alles, plakt het aan alles en soms valt het er meteen weer van af. Bijna geen pijl op te trekken.
De whippet in dit geval komt net een stukje nieuw terrein oprijden. Tenminste, dat is het doel van mijn aanstormende diorama. Ik wilde dus wel modder op de tracks maar niet alsof de tank midden in niemandsland rijdt. Ik denk dat er straks nog wat pollen met gras tussen kunnen komen te zitten maar dat hangt een beetje af van hoe ik het terrein maak... Als dat lukt haha :)
Vooralsnog vind ik het dus prima zoals het is, wellicht komt er nog een update maar dan waarschijnlijk op de diorama pagina van ons geliefde forum.
Nogmaals dank voor de feedback. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 19:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Van mij krijg je 10 op 10 hoor. Zeer geslaagd. Wou dat mijn bouwsels ook zo mooi eindigden


Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik heb zelf ook altijd moeite met modder aanvrengen op tracks, ik krijg ook vaak een kloddereffect. Maar de modder is dan ook gelijk het enige aandachtspunt op het model, voor de rest zier het er erg mooi uit allemaal. De kleine details zoals de kleinere roestvorming op de dempers van de uitlaten t.o.v. de rest van de pijp, zijn ook mooi om te zien. Vaak zie je dat de hele uitlaat van begin tot eind door en door verroest gemaakt wordt, terwijl ieder deel van een uitlaat op een andere manier (en snelheid) zal roesten.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 22:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
a wicket whippet!! Erg netjes geworden, complimenten.

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement