Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
erik161 schreef:
Afbeelding

Op dit frame moet verder nog een hoop aan bevestigd worden. Denk hierbij aan bedieningswielen, stoel, richtapparatuur, voetpedalen, Munitiehouder + munitie, beplating en wat beugels.
Op deze foto kun je goed zien waar het allemaal heen moet gaan.
Even weer de kappen eraf en inzoomen naar de details.......
Onder de hoofdloop zit nog een kleinere loop. Geen idee wat dat is.
Daaronder zit 2 grote cilinders. Hoe werd het geheel eigenlijk aangedreven? Met lucht of zo?


die onderste buis is denk ik de recuperator: als het geschut schiet zie je de loop eerst naar achter gaan en dan weer naar voor. Deze beweging dient om de kracht van het afvuren (kracht is in elke richting gelijk, dus komt er evenveel kracht die het projectiel vooruitstuwt op het frame terecht. Door deze in een buis met een mechanische of hydraulische veer op te vangen, wordt deze gedempt, waardoor het geschut stabieler blijft, anders zou het zich nogal kunnen verplaatsen hierdoor.

De twee andere cilinders zijn denk ik hulpveren die meehelpen om het gewicht van de loop te compenseren (naar analogie met een flak 88...) maar zeker ben ik dit niet

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 13:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De verdunning van je verf mag zeker 50/50 zijn. Voor zandkleur gebruik ik zelf Tamiya TS-46, oneffenheden zijn daarmee uitgesloten. Je kan om dit te voorkomen tussen de lagen in best licht opschuren als je wil kwasten. Voor die rondjes kan je een punch-and-die kopen, voor 1/72 lijkt me dat wel een nuttige aankoop. Ik kocht de mijne tweedehands, want die dingen gaan toch steeds naar de zestig euro.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Nu de meeste beplating bevestigd is, kom ik het volgende tegen.
Ik denk niet dat het voldoende is om gelijk een basiskleur neer te zetten. Kan er wel een lichtgrijze primer tussen zetten, kijken of die voldoende licht tegen houdt.

Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2016 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Vandaag de boel geprobeerd in de primer te zetten. Veel en veel te dik gespoten. Kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan.
Ben gelijk al bezig geweest om het meeste eraf te halen, maar daar wordt het alleen maar erger van.

Ik en spuitbussen........geen geliefde vrienden ;(

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2016 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
zo te zien ben je boven je model beginnen met spuiten met de spuitbus. Beter is om met een vloeiende beweging over je model te passeren, waarbij je begint te spuiten voor je over je model komt en stopt met spuiten als je je model gepasseerd bent. en dan is het een beetje spelen met afstand en snelheid.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2016 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Eigenlijk wel leuk om de boel te verprutsen. Kreeg gelijk het idee om de boel lekker vies te maken met poedertjes om troep te simuleren.
Na een uur schuren en schoonmaken vond ik het wel goed. Ga tussen de spatborden flink wat roestvormige ophoping maken.
Met wat haarlak ga ik straks wat chippen en met olieverf nog wat regenstrepen maken, paneellijnen en popnagels accentueren.

Kortom......leef je uit op dit model. Misschien straks wel in een diorama..wie weet.

Eerst de haarlak erover (geen idee hoe lang dat moet drogen, ik hou wel een dag aan). Daarna beige schilderen, chippen en aflakken in een hoogglans lak. Als laatste olieverf en daarna poederen en aflakken in één. Dat lijkt me wel een logische volgorde.

Afbeelding

Ik heb onderstaande poedertjes gekocht. Volgens de verkoper moet je een mengsel maken met vallejo mat finish.
Je kunt dan sommige delen voorzien van de kleuren die je zoekt en daarna met een schone kwast het model verder aflakken.
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
De tracks gingen verbazend makkelijk. Gewoon in een bak met warm water en je kunt de tracks erg simpel buigen, zonder dat je andere delen mee buigt.
De onderste track heb ik al op lengte geknipt en geplakt. Ik zal laten zien hoe ik het gedaan heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder ben ik aan het verweren geweest met olieverf en pigment poeders. Ontdanks de vele waarschuwingen heb ik de boel toch 'overdone' Had nog zo op oude toestellen geprobeerd

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Het lijkt nu een beetje te, het is net al heeft het modder geregend. Probeer de verwering wat meer te reduceren.

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 12:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
inderdaad een beetje teveel verouderd... in verband met de track's kijk en vergelijk eventueel nog eens met de boxart... de tracks raakten zowel boven als onder de loopwielen, met uitzondering van eventueel het eerste loopwiel door de hoogte van het trekwiel.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 13:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
De tracks zijn goed gelukt, ze liggen er mooi op. Ze hadden, wat Silenoz al zei, iets meer door mogen hangen. Ik weet niet of je dit nog kan veranderen, maar ik zou het voor nu eigenlijk zo laten, omdat het risico op schade anders denk ik vrij groot is. De verwering is inderdaad iets te, maar als je met olieverf gewerkt hebt, heb je wel nog de kanskans om het bij te werken, omdat olieverf vrij traag droogt.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement