Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 23:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2016 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
GewoonWouter schreef:
Ik moet Richard trouwens ff corrigeren hier :mrgreen: Tiger '100' van de s.Pz.Abt.502 was inderdaad de eerste Tiger I die in Russische handen is terecht gekomen. Echter deze werd niet geraakt of uitgeschakeld door de Russen voor zover ik weet. De crew reed er lullig (nuja, de Leningrad regio was niet echt makkelijk terrein voor zware panzers met al de moerassen e.d.) mee in een moeras en zat vast. Ze hebben deze moeten verlaten omdat ie niet te bergen was. Standaard was dat men in zo'n gevallen de tank vernietigde (deze had standaard explosieven aan boord voor dit doel), maar om de één of andere reden is dit niet gebeurd.

De bemanning ziet er goed uit trouwens
(ga je trouwens nog de verhoogde exhaust stacks aanbrengen? Was ook typisch voor Tiger 100?)

Cheers


Geen probleem Wouter, zo leer ik nog 's wat. Ook wat die verhoogde stacks betreft: ik ben er vrijwel zeker van dat ik ook andere Tigers met die extensies heb gezien, maar wanneer het "typisch voor Tiger 100" is dan zal ik mij daar ook wel in vergissen :roll: :wink: .

@ Modest: ik ben dus niet zo'n fan van dit hele donkere (wordt lastig om die te verweren), maar je hebt die verflaag er wél heel mooi op zitten! Ook het ondergrondje kan mij bekoren.

Keep us posted!

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
Klopt Richard, er reden er meerdere in de 502 met die verhoogde configuratie, echter '100' had de hoogste.

Bij de weg: David Byrden (zowat DE referentie wat betreft Tigers) heeft een site en een pagina gaat helemaal over de kit die jij aan het bouwen ben. Valuable info zoals men pleegt te zeggen in het Engels:
http://tiger1.info/models/products-page/DR6252

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
GewoonWouter schreef:
Bij de weg: David Byrden (zowat DE referentie wat betreft Tigers) heeft een site en een pagina gaat helemaal over de kit die jij aan het bouwen ben. Valuable info zoals men pleegt te zeggen in het Engels:
http://tiger1.info/models/products-page/DR6252

Cheers


OEF :shock: !! Super, die had ik nog niet!! Gelijk opgeslagen. Zelf heb ik voornamelijk de info en de foto's van "Tiger im Focus" gebruikt. Moet eerlijk bekennen dat mijn Tiger I op de backburner staat, maar afmaken zal ik 'm zeker. En dan is deze site verdraaid handig! Bedankt voor het delen :D .

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Laatst bijgewerkt door remarc777 op ma 11 apr, 2016 19:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
remarc777 schreef:
GewoonWouter schreef:
Bij de weg: David Byrden (zowat DE referentie wat betreft Tigers) heeft een site en een pagina gaat helemaal over de kit die jij aan het bouwen ben. Valuable info zoals men pleegt te zeggen in het Engels:
http://tiger1.info/models/products-page/DR6252

Cheers


OEF :shock: !! Super, die had ik nog niet!! Gelijk opgeslagen. Zelf heb ik voornamelijk de info en de foto's van "Tiger im Focus" heb gebruikt. Moet eerlijk bekennen dat mijn Tiger I op de backburner staat, maar afmaken zal ik 'm zeker. En dan is deze site verdraaid handig! Bedankt voor het delen :D .

Groeten, Richard.

Das bijna blasfemie in het Tigermilieu als je vermeldt dat je die nog niet kende :mrgreen: . Tiger im Focus is ook zeer waardevol inderdaad.
mmm...k kan niet zeggen dat ik die Tiger van je al heb gezien Richard...al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd helemaal niet veel van je output heb gezien, zowel hier als elders :o :)

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
@ Modest: sorry dat Wouter en ik tijdelijk je topic kapen :oops: ...........

GewoonWouter schreef:
mmm...k kan niet zeggen dat ik die Tiger van je al heb gezien Richard...al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd helemaal niet veel van je output heb gezien, zowel hier als elders :o :)

Cheers


Klopt Wouter... Hoewel ik nog steeds bouw ben ik de laatste maanden een beetje "post moe": ik heb een baan waarbij ik om 03.30 opsta en om 16.30 thuis kom. Wanneer dan het eten gedaan is, nog even met de meiden heb gespeeld en ze naar bed heb gebracht dan is het zo 19.30/20.00. De tijd die ik dan heb besteed ik steeds meer liever aan het bouwen zelf dan het bijhouden van topics op allerlei fora (hoe graag ik ook mijn werk met anderen deel).

De Tiger is hier niet te zien, wel op MSCF (jou wel bekend). Ga hier vooralsnog ook geen topic openen totdat ik er echt opnieuw mee begonnen ben.

Maar...... om jou te teasen (... :twisted: ...) én om Modest te inspireren, hierbij een paar foto's van hoe mijn Tiger er momenteel voor staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2016 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Ik vind het niet erg hoor, amuseer mij kostelijk met jullie discussie. Mooi resultaat trouwens, de jouwe staat wel in winterjasje, heel mooi maar daar ben ik nog niet moedig genoeg voor.
Elke dag om 3u30 opstaan en dan 'S avonds nog bouwen! Dat doe ik je niet na hoor. Ik sta op werkdagen op om 5 u. In de namiddag zou ik dan wat kunnen bouwen maar ik merk dat de concentratie dan niet optimaal is, dus bouw ik meestal op vrije dagen en die zijn niet zo talrijk, bovendien moeten er nog duizend andere dingen gedaan worden.

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 apr, 2016 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2007 19:11 pm
Berichten: 2103
Woonplaats: dordrecht
mooie camo en mooie modder daar aan de achterkant, ziet er erg goed uit.

Hoe heb je dat zo mooi gekregen die witte camo?

_________________
Follow the man, Who follow the money
To the edge of the world, And beyond
Deadliest Catch
Shia. Sometimes, a Demon can be an Angel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement