Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 12:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Gisteravond en vanmorgen bezig geweest met alleen maar ophang punten, was echt mini! Maar de oogjes/opgang punten zitten erop. Ook gelijk beide beugels bewerkt, het is mijn bedoeling dat op het voorschild ook iets komt te hangen en zo rechtstreeks uit de doos zal dat met deze nooit lukken;

Afbeelding

Dus maar weer tussen de PE restjes graven en vond wat mij beter uitkwam;

Afbeelding

Daar kan ik tenminste iets aan bevestigen.
Alle oogjes zitten er gelukkig op, viel bijna niet te solderen;

Afbeelding

9 stuks in totaal, elke zijde drie en achter drie.

Afbeelding

Nu even nog een paar stukjes van de Easy Tracks, ik maak ze met opzet niet langer dan tien cm. omdat ik de totaallengte nog niet weet, het spanwiel werkt hier niet. En ze staan omgekeerd, de één naar binnen en de ander naar buiten, dus de tracks krijgen verschillende lengtes. Let daar bij de bouw wel op. 8)

Afbeelding


Daarna ga ik plamuren, dat is aan de binnenzijde genoeg te doen door sinkmarks. Dan kunnen we met de eigenlijke bouw beginnen. Dat zal nog wel een poosje duren, de StuG IV moet ook nog wat verbeterd worden.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dat moet een enorm priegelwerkje zijn geweest en het resultaat is heel fraai.

Ik wil je ook absoluut niet ontmoedigen, maar zo te zien had Dragon de ophangoogjes al voorgegoten; het zijn die "ribbeltjes" die je ziet zitten. Dragon heeft ze echter te laag geplaatst als je ze vergelijkt met je gevonden walkaround; daarentegen heb jij ze misschien weer iets te hoog gemaakt.

Nogmaals, je werk is mooi, dus ga vooral zo door. Vergeet alleen niet die voorgegoten "ribbeltjes" nog even weg te snijden.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Ik moest ze met opzet wel iets hoger plaatsen, die aan de achterzijde lijnen gelijk met die opzij. Dan kwamen de achtersten te dicht op de deuren te zitten, was mij iets te veel risico. :? Dus een beetje kiezen tussen 2 kwaaien en ze zijn zo iel en klein dat ik weinig speling had. Dragon meetfoutje? :?: Trouwens vond ik nog iets raars, plak/snij/schuur de brandstoftank met toebehoren, accu en de versnellingsbak met aandrijving keurig en netjes, blijkt dat deze permanent onder de vloerplaat verdwijnen, je ziet ze nooit weer! :evil: Dus niet geplaatst. Vreemd om dat toe te voegen.
En intussen al druk doende met sinkmarks aan het schuren en die vreemde streepjes gaan ook verdwijnen! :mrgreen:

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 apr, 2015 9:26 am
Berichten: 149
Solderen kun je in veel gevallen, het gaat er alleen om hoe je dat doet.
kijk hier maar eens naar: https://www.youtube.com/watch?v=iBji-Oz3J7E

Ik heb draadjes van 0,05 mm gesoldeerd op de kleinste maat SMD LED die er bestaat, met behulp van deze tutorial. Overigens heeft deze man vele goede tips.

Oh en velen van ons zijn weer begonnen na lange tijd weet ik inmiddels en allemaal moeten we leren. Geloof me, er zijn er velen slechter dan jij! :wink:

_________________
In aanbouw: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=45611#p892032


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Ik herken dat filmpje wel, maar het waren de bijkomende factoren die de moeilijkheidsgraad verhoogden. Het stripje is 2,5mm. x 1mm. waar 2 gaatjes van 0.3mm. in geboord moesten worden (beetje gelijk alle 9). Toen moest ik de juiste draaddikte zoeken in diverse kabels die ook nog eens een beetje stevig waren en in de juiste U form buigen, door die gaatjes friemelen.
Nu komt het, hoe hou je dat in vredesnaam vast! Met de fijnste puntpincet was het een crime, niet het solderen op zich. 8)

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ok, goed opgelost dan en wellicht zaten de haakjes in het echt ook niet altijd op dezelfde plek.

Wat betreft het toevoegen van de transmissie etc. Zou kunnen dat ze rekening houden met de wat creatievere bouwers die bijvoorbeeld een voertuig in onderhoud bouwen, of een wrak.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Wat ik wel vaak zie op originele foto's dat ter velde heel wat las/verfwerk verricht , dus is het niet onwaarschijnlijk dat ze de fabriek niet zo verlieten.
Was het niet door die link van de museum site van de Sd.Kfz.251, had ik de lange buis/handbeugel gebruikt.
Ach ja, zo friemel ik wat in elkaar, het volgende probleem dient zich alweer aan wat uitgezocht moet worden, hadden ze ten tijde van Arnhem houten banken of leer en zo zal ik wel meer tegen komen denk ik.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Wellicht al bekend, maar hier een schat aan informatie over de Sd.Kfz. 251:

http://www.pietvanhees.nl/251/index.htm

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Nee!! Bedankt, hier staan veel antwoorden die ik zocht, dus leer! Gevuld met paardenhaar, kom er maar eens op. Ook de kleuring wordt beschreven. Ook de plaatsing van de radio en antenne wordt vermeld. :mrgreen:
You made my day, thanks!

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jan, 2016 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Fraai werk tot nu toe Martin! Dit is een mooie kit, vanwege de vele opties die erin zitten. Ik heb de versie met de IR-kijkers altijd wel gaaf gevonden.
Ik ben benieuwd wat je er nu weer van gaat maken, maar ik gok dat dat wel goed zal komen. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement