Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 10:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
heel knap werk aan deze, en heeft al redelijk wat te verduren gekregen... een ondergesneeuwde boomstronk is natuurlijk nooit te voorzien...

Die propellor vind ik persoonlijk fantastisch geschilderd...

Hopelijk krijg je dat naadje tussen de voorkant en het dak nog ietsje beter...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Dick schreef:
Over het houtkleurtje de chipvloeitsof van Vallejo. Ben er nog steeds geen grote fan van. Maar ga het nog een keer proberen. De uitkomst is toch dat in het vervolg weer de bus haarlak op de werkbank komt.



Wat is er niet goed aan de chipvloeistof ? De uitkomst ziet er toch goed uit !?

Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 16:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik kan mij wel een beetje voorstellen waarom ome Dick niet zo tevreden is, het is net afbijt emt die opgekrulde randjes, tenminste zo zie ik het op mijn scherm

misschien iets verdunnen met het een of ander?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Een kleedje doet het altijd goed. Voor hen die grapje nog niet kennen. Vloeipapier natmaken met verdunde houtlijm, eventueel al met de kleur er doorheen die het kleed moet krijgen. Draperen zo als je wilt. Wees voorzichtig het paper is erg teer. Het beste doe je dat met een penseel. Dan de föhn erop om te laten drogen. En klaar is het kleedje. Dan kan je het verder afwerken zo je wilt. Zo dat was weer even aflevering van creatief met papier. De tweede propeller een andere structuur gegeven maar ben er nog niet tevreden over. Wordt vervolgt…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Ik kan mij wel een beetje voorstellen waarom ome Dick niet zo tevreden is, het is net afbijt emt die opgekrulde randjes, tenminste zo zie ik het op mijn scherm, misschien iets verdunnen met het een of ander?


Het is inderdaad net afbijt. Het spul is erg agressief. Ook verdunt met water geeft het het zelfde effect. Dus potje met die meuk gaat bij richting kliko. En gaat weer oldskool over op haarlak.

Citaat:
Wat is er niet goed aan de chipvloeistof ? De uitkomst ziet er toch goed uit !?


Het goedje reageert mij persoonlijk iets te agressief. De verf wordt wel erg zacht en lost bijna op is mijn ervaring. Met haarlak heb je iets meer controle over deze techniek is mijn persoonlijke ervaring..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
een klein model, maar wel heel mooi gemaakt Dick!
Leuk ook dat je de tip meegeeft om het kleedje / zeil te maken. Wordt daar soms ook een papieren tissu / zakdoek voor gebruikt? (dacht ik ergens gelezen te hebben, maar weet het niet zeker meer). En de houtlijm verdun je dan gewoon met water?

De houtstructuur op de propeller ziet er overtuigend uit, vooral de eerste vind ik persoonlijk het best gelukt :brouw:

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
Citaat:
Leuk ook dat je de tip meegeeft om het kleedje / zeil te maken. Wordt daar soms ook een papieren tissu / zakdoek voor gebruikt? (dacht ik ergens gelezen te hebben, maar weet het niet zeker meer). En de houtlijm verdun je dan gewoon met water?


Het beste wat je kunt gebruiken is vloeipapier wat je bij de Xenos kan vinden bij de inpaktafel. Dat papier waar je serviesgoed mee inpakt. Houtlijm met water verdunnen. Je kan er ook onverdunde Parket P voor gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2016 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
De turbo slee is toe aan zijn ondergrond. Wederom een fotolijstje uit het schap gerukt van de Action. Met klei een bodem gemaakt en ingesmeerd mat houtlijm. Dan sneeuw gemaakt met doodgewone Maïzena. De eerste laag gaat vastzitten in de houtlijm. De volgende laagjes met haarlak, maïzena , haarlak, maïzena.

De slee kan er nu op, het wachten is nu op een paar russen die onderweg zijn om de schade te herstellen…


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2016 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er erg gaaf uit.

Toch grappig dat je een bindmiddel (haarlak) nodig hebt om een bindmiddel (maizena) te fixeren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2016 14:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Er is nog maar weinig "gaaf" aan dit modelletje, maar wel een fraai stukje werk, wederom!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement