Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 5:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2016 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Omdat je een typisch Nederlandse LaRo aan het bouwen bent, zouden daar eigenlijk 'Nekaf-banden' onder moeten zitten. Van de banden die je laat zien lijken de bovenste en de onderste me van recenter datum. De middelste valt volgens mij in de categorie 'zou kunnen' (als ik wat foto's van Nederlandse LaRo's bekijk), maar is niet 'typisch Nederlands'.

Wat echter qua patroon het meest in de richting komt is een setje als dit of dit.

Een bijl heeft iemand vast nog wel ergens voor je liggen, net als een uzi (oproepje plaatsen in Vraag en Aanbod?). En anders is die laatste ook nog wel ergens los te koop in resin of metaal. De radio zal je waarschijnlijk zelf moeten maken, maar zo heel ingewikkeld is dat niet. Het is een vrij simpele rechthoekige doos met wat knopjes er op en wat ribbels aan de zijkant (zoek even op afbeeldingen voor RT3600). Hoeft niet exact te zijn, als het er maar een beetje overtuigend uitziet.

Voor de antenne tenslotte zijn er meerdere mogelijkheden: Je kunt een stuk gietraam (sprue) boven een vlammetje uitrekken tot er een dunne plastic draad over blijft. Vraagt waarschijnlijk wel wat handigheid en een paar keer oefenen voor het naar wens is, maar je hebt het materiaal al in huis. Alternatief is een stukje dun ijzerdraad, zoals het draad dat gebruikt wordt om vuilniszakken af te sluiten. Plastic er af halen en even heen en weer rollen tussen twee gladde vlakken en het wordt mooi recht. Nadeel is wel dat het makkelijk uit model buigt als je er tegenaan stoot. Ken je nog een muzikant (of meer specifiek: een gitarist), dan kun je die ook eens vragen om een stukje gitaarsnaar. Er is er altijd wel een die nog ergens een gebroken snaar heeft liggen... Ze zijn er in verschillende diktes en zijn wat veerkrachtiger dan gewoon ijzerdraad.

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2016 1:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 16 feb, 2010 0:00 am
Berichten: 205
Hoi Freddy, als ik het me goed herinner zit er een uzi met kolf in de "modern light weapons" set van Italeri. Eentje zonder kolf zit denk ik in een oude set van Dragon/DML. (Ligt er aan wat je nodig hebt?)
Een bijl zit meestal standaard bij grotere voertuigen. Wederom: wat voor model zoek je. Wellicht heeft iemand de goede in de reserve-doos zitten.
Een radio wordt moeilijker. Ofwel wordt het scratch builden, ofwel kun je eens kijken naar iets wat op een Philips radio lijkt. Op een afstandje komt een amerikaanse SINCGARS redelijk in de buurt.
Ik zou eens kijken bij merken als Pro-Art (wees wel snel, deze stopt er mee), Plusmodel, of Legend.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2016 20:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 jul, 2015 12:21 pm
Berichten: 42
Nou, ik ben uit het bandenverhaal!

In een eerdere reactie hierboven kreeg ik ook al de tip dat ik Nekaf-banden moest gebruiken, maar in mijn herinnering waren de banden niet zo grof geprofileerd.... Dus ben ik even gaan Googleën en nu blijkt dat Defensie inderdaad was begonnen met een overgebleven voorraad Nekaf-banden, maar dat ze later overgestapt zijn naar een andere band. Dit waren Goodyear G48 banden, die bij Vredesteijn onder licentie geproduceerd werden. Het schijnt dat Defensie later zelfs de productielijn van deze banden had overgenomen.

Dit zijn ze, en zo herinner ik ze me ook nog wel enigszins (heb een paar keer het profiel mogen opsnijden tijdens mijn diensttijd)

Afbeelding

En betreffende de Uzi en Bijl. Ik zoek deze...(iemand zoiets over voor een net prijsje?):

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Mijn eerste bouwsel: Volkswagen T3 diorama https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=45989
Mijn tweede (lopende) bouwsel: Jaguar E-type diorama https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 21&t=46322


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 1:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Leuk projectje zo, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2016 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Voor het zeildoek kun je vb een tissue in de helft houtlijm en de helft water leggen , dan vochtig op het model aanbrengen en laten drogen, dan verf en klaar is klara. Ook die (stoffen)doekjes die je gebruikt om een bril te poetsen kunnen hiervoor dienen


Modest


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 0:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 okt, 2014 22:58 pm
Berichten: 367
Woonplaats: vlaardingen
Op marktplaats staat een setje met verschillende uzis voor 8 euro dan wel met ingeklapte kolf.
ik kan je de link wel sturen als je interesse hebt.

Gr.
Bram


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 0:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb laatst een Dingo gemaakt met zeildoek, ik heb dat in metaal nagemaakt omdat het een beter binnenaanzicht geeft en het ook in de vouw blijft staan.

photo 296937

photo 300294


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement