Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Verbeeld ik mij dat of zit de zetel van de schutter net andersom???
Probeer met heel sterk verdunde burnt omber olieverf er wat meer leven in te brengen, hij oogt nu nog wat flets en saai.
Maar ik begin ook nog maar net met deze materie. :mrgreen:

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 nov, 2015 16:09 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Veenendaal
Silenoz schreef:
Mg's van de drieling zien eruit alsof ze gecout zijn in zilver... ik zou deze redelijk wat donkerder maken mocht het kunnen. Mg's er dergelijke zijn meestal gezwart om deze te beschermen tegen de elementen. Voor de rest ziet het er goed uit. komen die nummers en het kruis zo boven elkaar? lijkt nu bijna een chinees karakter ;-)


Had de drieling al met sterk verdunde zwarte verf behandeld, maar dat heeft nog geen effect. Zal komend weekend de verf wat minder verdunnen en een nieuwe poging wagen.

Wat betreft de chinese karakters...zo hoort deze nummering van de 425. En is blijkbaar ook de enige nummering op dit model.
Na wat google-zoekwerk heb ik een foto gevonden van de echte 425. Tis wat vaag maar het is te zien dat het kruis door de nummering staat.

photo 359093

@Martin: ik vrees dat je heel erg gelijk hebt met die stoel. 's Kijken of ik die nog 180 graden gedraaid krijg.
Qua fletsheid wil ik 'm nog wat meer vervuilen en verweerd maken.

Greetz all!

_________________
Bouwjaar 1966 | Honda CBR600f2 | Bezig met de Horch Kfz. 15 | Voorlopig klaar de Sd.Kfz 251/21
Nog te bouwen Academy Tiger en Amati Bismarck


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 12:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik vind de beschildering geslaagd, er zijn nog wel enkele puntjes om aan te pakken. Zo zit een van de drie lopen niet helemaal horizontaal wat te zien is in zijaanzicht. Als de track nog beweeglijk genoeg is, probeer die dan boven het aandrijfwiel plat te duwen, want daar wordt hij net strak getrokken. De tracks zouden inderdaad ook even bevuild moeten lijken als de wielen zelf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2016 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Wat apart van die markeringen, zo heb ik ze nog nooit eerder gezien. Maar als het echte voertuig ze zo had, dan zal het wel goed zijn. :mrgreen:
Ik zou inderdaad de MG's nog met wat verdunde zwarte verf behandelen, nu blinken ze nog iets te veel. De voorbanden en de tracks mogen ook nog wat vervuild worden, ze zijn nu nog vrij schoon in verhouding tot het loopwerk van de tracks. Voor de rest ziet het er goed uit!

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement