@ Silenoz. Heb die kabel even aan de kant geschoven. Maar ga daar later op terugkomen. Ik apprecieer ten zeerste je input hoor. Merci
@ Macabre. Priegelen is inderdaad het juiste woord. Had het eerlijk gezegd onderschat, maar ik ben geen opgever van aard. Dus op karakter door en als het niet meer plezant is leg ik het aan de kant en doe iets anders. De zin komt dan vanzelf terug weet je. Maar ik beklaag het niet dat ik voor die PE set ben gegaan. Het brengt echt een meerwaarde aan het model aan!!
@ Remarc. Ik weet wat je bedoeld hoor. Ik bouw eerst de PE en sloop daarna het plastic. Das veiliger
Heb vandaag nog wat verder gedaan en waar ik het meest naar uitkeek ,de mudguards , in elkaar gestoken. Wel veel plooiwerk aan, de clou bestaat er in te weten welke plooien eerst te maken om dan de volgende nog te kunnen doen. Eduard zou hier toch wat duidelijker kunnen zijn met hun instructies vind ik. Heb dat gedaan met behulp van een meetlat een platte tang en een massa geduld. Een sectie, er zijn er acht in totaal ,bestaat uit maar liefst 7 onderdelen! De plaat zelf moet 3 keer geplooid worden
Als het goed gaat krijg je dan dit :
Op het model ziet het er dan zo uit.
Doordat je met losse secties werkt ziet het resultaat er dan niet zo clean uit als wanneer je de plastic versie van Tamiya zou gebruiken want die is uit een stuk gegoten en is kaarsrecht wat niet echt realistisch is naar mijn mening
Dit was de eerste sectie die ik gemaakt heb en er zitten wat imperfecties in doordat ik de verkeerde volgorde van plooien had aangehouden. Dan geprobeerd om met de tang wat te corrigeren. Ben niet ontevreden en heb dan maar zo gelaten. In het echt zaten die dingen ook vol met blutsen en builen.
Verder nog de twee koplampen gemaakt en op de tank gezet. Ook de hamer voor op het voordek is voorzien van het nodige metaal. De PE frets geraken stilaan leeg er is licht aan het eind van de tunnel
Dit was het voor nu. Aan iedereen bedankt voor de reacties en tips en comments blijven natuurlijk welkom.
Greeeeeetttzzzzzz Modest.