Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jun, 2012 23:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Kontich (België)
Bedankt voor de reacties!
@ remarc777: Inderdaad de decals horen ook in dit lijstje!
@ Bert Takken: Op de foto lijken het inderdaad twee verschillende kleuren groen, maar dit heeft met de belichting te maken. Beide delen zijn met dezelfde kleur gespoten: Tamiya TS-28. Wat de pantserplaat betreft: goed gezien van jou! Ik heb de binnenkant van de ramen helemaal afgeplakt alvorens de kleur aan te brengen, maar ik ben de kleine opening in de pantserplaat vergeten af te plakken... Stom! Hopelijk kan ik tijdens het verweren dit wat camoufleren door voldoende "vuil" aan te brengen. Heb jij nog andere suggesties om dit euvel op te lossen?
@ StevenVD: ik moet inderdaad nog enkele plekjes bijwerken. Ik heb het model gespoten met een spuitbus aangezien ik nog geen airbrush heb. Hoe zou jij deze plekjes bijwerken? Proberen met de spuitbus aan de slag te gaan en de delen die niet mogen gespoten worden afplakken? Of zou ik met een penseel en Tamiya XF-62 kunnen bijwerken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 20:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
probeer het eens met een wattestaafje en wat isopropanol, voorzichtig poetsen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 20:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
SDB, je kan de pantserplaten natuurlijk ook dichtschuiven, want een clearpart terug schoonspoelen na een spuitbusbeurt is volgens mij onbegonnen werk, soms is het plastic aangetast door de oplosmiddelen. Voor de te herschilderen plekjes kan je eens kijken of er nog een drupje verf uit de bus komt, dat je dan misschien indirect met een oud penseel kan aanbrengen, ik weet niet of je de verf daar achteraf nog helemaal uit krijgt want het droogt heel snel. Tamiya potjesverf is niet zo geschikt om mee te gaan kwasten maar je kan het proberen als je die tinten nog hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 mei, 2016 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sdb,

Die mitrailleur moet je nog plaatsen zag ik. Voor de patroonband heb ik nog wel een vervangende PE versie liggen, die ik ergens extra bij kreeg.
Ik hoor het wel. Succes even met de laatste loodjes en owja, weateren is toch best leuk. Ik hoor graag hoe het gegaan is met het schoonmaken van de clearparts, daar leren we allen, zogezegd weer van.

Groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2016 8:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Misschien heel omslachtig maar ik heb nog wel een ruit over van dragon

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jun, 2012 23:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Kontich (België)
Bij deze een nieuwe update van mijn M21.

Het is inmiddels grotendeels gelukt om de verf van de clearpart te verwijderen. Ik heb de tip van Bert Takken geprobeerd, en ik heb met een wattenstaafje en isopropanol de meeste verf kunnen verwijderen.
@ Anne, bedankt voor het aanbod, maar inmiddels is de mitrailleur reeds geplaatst. In mijn diorama gaat hij ook niet gebruikt worden, dus een patroonbad ga ik er niet inplaatsen.
@ Martin Visser, ook jij hartelijk bedankt voor het aanbod, maar het is inmiddels niet meer nodig.

Ik heb inmiddels een beetje verder gewerkt aan het ondergrondje:
photo 372703

De verf op de M21 is hier en daar ook wat bijgewerkt en hij staat ondertussen in de glanslak, klaar om de decals aan te brengen.
photo 372704
photo 372707

Tenslotte nog een vooraanzicht, zodat je kan zien dat de verf van de clearparts werd verwijderd. De verf die nu nog overblijft, kan ik wel verstoppen wanneer ik de halftrack wat verweer.
photo 372706

Tot zover deze update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 16:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jun, 2012 23:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Kontich (België)
Hier ben ik weer met een nieuwe update!

De M21 is inmiddels voorzien van decals en de verwering is eveneens zo goed als klaar. Zaken die ik nog moet doen:
- verwering aan rechterzijde aanbrengen
- Hier een daar nog een stipje verf aanbrengen (witte plekken op de tracks bijvoorbeeld)
- Figuren verder inkleuren: voorlopig is enkel de basislaag van de huid en de jacket aangebracht

Hier enkele foto's:
photo 376668
photo 376667
photo 376666
photo 376665
photo 376664
photo 376663
photo 376662

Graag hoor ik jullie commentaren / opmerkingen!

Groeten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 17:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11868
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat ziet er goed uit. Als je hem zo wil opstellen, lijkt het me best om voor de truck nog iets opvallends te plaatsen dat het vacuum daar opvult. De .50 heeft wel een slag gekregen, kan je die terug wat rechtplooien?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jun, 2016 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sdb,

Op zich een hele mooie aanpak om een dio zo uit te voeren. Tegelijk met het voertuig, ook het diorama maken. Inderdaad zou je de plek vooraan nog kunnen opvullen met soldaten die bijvoorbeeld snel uitgestapt zijn en naar voren rennen. Een soort hinderlaag of patrouille wordt het dan. En anders gewoon een goed verdedigbare plek zoals een kapot voertuig, nog meer rotsen of boomstammenstapel, zoals je die in het bos wel ziet. Je voertuig ietsjes naar voren plaatsen is ook geen probleem, dan is de achterkant ook beter beschermd. Met kanonnen, willen we dat nog wel eens niet doen, maar anders gewoon lekker alles op de grondplaat, zeg ik.

Vriendelijke groet,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jul, 2016 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 16 jun, 2012 23:52 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Kontich (België)
@ Anne en Steven, ik begrijp jullie opmerking om de leegte voor de M21 nog op te vullen. Aangezien dit ik reeds 2 jaar aan dit diorama bezig ben, ontbreekt het me de moed om nog iets extra te bouwen om hier te plaatsen... Om toch iets van opvulling te genereren, heb ik ervoor gekozen om stenen van de ingestorte rotswand te laten doorlopen over het pad waarop de M21 staat. Hierdoor is hij niet voor niets gestopt en is er dus een natuurlijk obstakel waar hij voor stilstaat.

Verder heb ik hier en daar nog wat extra verwering en modder aangebracht zoals te zien is in onderstaande foto:
photo 379436

Ik heb ook wat verder gewerkt aan de figuren: na het aanbrengen van de basis-laag heb ik overal een eerste en 2e laag schaduwen aangebracht. De highlights moeten nog gebeuren.

Ik ben niet geheel ontevreden met mijn resultaat (het zijn de eerste figuren die ik maar waarvan ik vind dat ze gelukt zijn), maar volgens mij zijn mijn overgangen tussen schaduw en basis-laag veel te grof. Wat denken jullie hiervan? Het effect is in realiteit wel minder uitgesproken als op de foto. De marco-lens + felle belichting maakt het precies nog erger!

photo 379435
photo 379434
photo 379432
photo 379433
Door de positie van de camera en het figuurtje lijkt het alsof hij enorm scheel kijkt, maar ik werkelijkheid kijken beide ogen dezelfde richting uit. Nu ik de foto's zelf bekijk merk ik er hier en daar toch nog een beetje primer zichtbaar is. Dit zal ook nog weggewerkt worden.
Graag hoor ik jullie opmerkingen bij mijn figuurtjes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement