Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2016 12:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik ben wel benieuwd of die bereikbaar zijn voor een verzoek om meer links te sturen, Rikkerd kan het proberen. Ik vind het een grappige naam voor een Japanse firma.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2016 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
StevenVD schreef:
Volgens PMMS zouden er 90 links per helft moeten inzitten. Klopt dat getal niet met de inhoud van jouw kit?

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/modelkasten/sk-14.html

Kan je ook eens kijken wat er gebeurd is met rest van de foto's uit dit verslag? Waarschijnlijk zijn ze verwijderd door je image host.


Dit klopt inderdaad. Er zaten 180 links in de doos. Wat ik vergeten te vermelden ben in mijn verhaal is dat er een stuk of 2/3 schakels bij zaten die niet helemaal goed gemaakt waren en zo erg vervormd dat ik deze niet heb kunnen gebruiken. (Ik heb hier ergens nog een foto van. zodra ik hem heb gevonden zal ik hem posten) Tijdens het lijmen van de twee tracks ben ik 2 track links verloren (op de grond laten vallen en meteen spoorloos verdwenen :shock: ) Dus toen had ik uiteindelijk nog 6 reserve links over.
Maar zelfs met 5 reserve links voor beide tracks kan ik dit gat niet dicht maken en ook nog een beetje een natuurlijke doorhang creëren. Op de foto hieronder heb ik even mijn overgebleven 6 track links aan elkaar gelegd en de track ongeveer zo gelegd zoals ik hem hebben wil. Zoals je kan zien heb ik dan minimaal nog 6 track links nodig aan beide kanten om de track's zo te krijgen als ik wil.
photo 379666


Misschien dat ik contact op kan nemen met de leverancier over de vervormde links maar ik denk niet dat ze hier iets aan zullen doen. Dat risico zit er altijd bij.

StevenVD schreef:
bij het model van Zvezda heeft men met Modelkasten er een stuk of 86 nodig, ook met doorhang: http://www.missing-lynx.com/gallery/russia/isu152x2bg_1.html

Dit model is een ISU-152 die gebouwd is op een onderstel van een IS Heavy tank. De lengte van de tracks die om dit onderstel lagen zullen wel degelijk anders zijn geweest als die op het onderstel van de KV-IS tank lagen waar mijn SU-152 op is gebouwd. Toch is het moeilijk te bepalen zo.

De tracks die bij de SU zelf in de doos zaten verschillen echter bijna niks met de tracks van modelkasten. Naja bijna niks..... die van modelkasten zijn gedetailleerde en beter gegoten (of hoe ze ook gemaakt zijn) de lengte van de track links in de doos van de SU zijn heel iets langer. Misschien dat ik de tracks links die ik te kort kom ga aanvullen met track links uit de doos. De rupsbanden zelf zal ik tijdens het afmaken van de SU dan zo plaatsen dat je de track links uit de SU doos zo min mogelijk zien kan. Dit ga ik in de komende dagen is even uitproberen.

Ik zal even kijken wat er gebeurd is met de anderen foto's, en dit verslag weer compleet maken.
Groeten Rik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 14:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Goedemiddag allemaal,

Gisteren en vandaag verder gegaan met mijn SU. De tracks zijn passend gemaakt door middel van de 6 track links die ik nog over had uit de modelkasten set en track link uit de doos van de SU zelf. Kwa afmetingen zit er wel een klein verschil tussen de track links van modelkasten en die van de SU zelf. Maar dit valt bijna niet op. Er zit wel een kleine fout in beide tracks maar zolang ik er niemand op wijs (wat ik dus nu ook niet ga doen :lol:) valt ook dit niet op.

Hieronder de foto's van de complete tracks. Misschien dat ik er toch nog 1 track link vanaf ga halen omdat ik misschien iets teveel doorhanging heb gecreëerd. Wat vinden jullie ervan?

photo 380912
photo 380913
photo 380914

Ook zijn de potjes verf voor het schilderen van de figuren zaterdag binnen gekomen. Nu alleen nog wachten op de figuren zelf en mijn Diorama base van Miniart. Hier later meer foto's van ;)

Fototje van de verf pojtes
photo 380911

Is het trouwens gebruikelijk om zodra ik gestart ben met de figuurtjes en het diorama dit verder te plaatsen in dit topic? of zal ik er een nieuw topic voor open in het diorama gedeelte van dit forum?

Fijn weekend,
Tot de volgende update! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 16:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat kan je naar eigen inzicht bepalen, als het niet teveel van je onderwerp afwijkt kan het ook in dit topic. Bijvoorbeeld als de figuren gekoppeld zijn aan de tank. De tracks zien er goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Rik,

Dat probleem met die tracks heb je mooi opgelost :D !

Wanneer ik de kleuren zie die je daar uitgestald hebt dan lijkt me dat een goede basis voor je figuren....

Wat mij brengt op onze PB-wisseling... Ik had de hoop om in de afgelopen week tijd te vinden om een aantal nummers en linkjes voor jou op papier te zetten. Daar is het helaas niet van gekomen :( . Voor de Russische uniformen zou ik zoals geschreven te werk gaan, andere nationaliteiten zal ik dus nog moeten opzoeken...

Al met al een mooi voertuig waarvan ik hoop dat je daar een mooi dio bij maakt. Succes!

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2016 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi opgelost met de tracks, het is inderdaad bijna niet te zien waar het stukje kit-track tussen de Modelkasten-track zit. En de doorhang van de tracks gaat nog wel, meestal staan ze inderdaad wat strakker, maar ik had even gezocht op SU-152's en kwam deze foto tegen:
Afbeelding
Bron: http://www.ww2incolor.com/d/470592-4/Su-152_12

De doorhang die je nu hebt kan dus wel. Ik vind het zelf altijd wel passen bij Russische tanks, zo krijg je nog een extra versleten look aan het model. Het moet niet overdreven afgeragd natuurlijk, maar dit gaat nog wel (mede omdat de SU op de eerdergenoemde foto dezelfde doorhang heeft).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 aug, 2016 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Bedankt voor de reacties!

@steven De figuren zijn inderdaad gekoppeld aan de tank. Want die word tenslotte het aandachtspunt van het diorama.

@Richard Geen probleem dat het er niet van was gekomen om even wat nummers op papier te zetten. IK heb een aantal site's en heel veel referentie foto's gevonden om de uniformen in de juiste kleuren te kunnen schilderen. In ieder geval super bedankt voor de uitleg over het schilderen van figuren. Hier ga ik nog zeer veel aan hebben. Ik kan niet wachten totdat mijn figuren binnenkomen. Zodat ik deze techniek ook echt kan gaan uitproberen.

@Tomska Ja ik zat erg te twijfelen of ik het zo laat of toch nog een schakel tussen uit haal. Dit vooral omdat de tracks niet echt mooi aansluiten op het sprocket wiel. Op de foto's die ik allemaal al had verzameld staan ze de ene keer wel met flink wat doorhanging en de andere keer ook weer niet. Maar zoals jouw mooie foto (deze had ik zelf nog niet gevonden) ook laat zien. kan het dus inderdaad wel.

Tot de volgende update!
Groeten Rik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Dat heb je mooie opgelost Rik met die tracks!
Maar zitten de tracks aan de rechterkant niet verkeerd om (achterstevoren)?

Ben benieuwd naar de figuren en je diorama, altijd leuk met zo'n zwaar Russisch gevaarte erbij :D

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug, 2016 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Pileino schreef:
Dat heb je mooie opgelost Rik met die tracks!
Maar zitten de tracks aan de rechterkant niet verkeerd om (achterstevoren)?

Ben benieuwd naar de figuren en je diorama, altijd leuk met zo'n zwaar Russisch gevaarte erbij :D



Ik dank u zeer! De rechter track zit er inderdaad verkeerd om op. Dit was even een dry fit om te kijken of de tracks deze keer wel lang genoeg waren. Binnenkort worden ze in de basis kleur gespoten en verweerd. Daarna zal ik ze op de juiste manier monteren op de SU.

Helaas zit ik nog steeds te wachten op de figuren en mijn diorama base. De leverancier heeft er wat moeite mee volgens mij :lol:

Ik kwam laatst een mooie foto tegen van wat zo's Russisch gevaarte kon aanrichten met zijn kanon.

photo 381793

Deze Panther tank is geraakt door een kogel van de SU-152 op zijn koepel. Met een flink gat tot gevolg.

Zodra de figuren en de diorama base binnen zijn komt er een nieuwe update.

Fijn weekend. :brouw:
Groeten Rik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 aug, 2016 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 sep, 2012 20:28 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Gendt
Jaaa jaaa, Daar ben ik weer.

Voor 10 uur besteld is de volgende dag in huis werd in mijn geval 2 weken later in huis :lol:
Maar vandaag is eindelijk mijn diorama base binnen gekomen. (de figuurtjes laten nog even op zich wachten)

Het betreft deze ruined factory with base van miniart in 1:35 natuurlijk.
photo 382517

Bij het open maken van de doos viel het me meteen op dat aan onderdelen behoorlijk veel flash zit. Dus dit gaat een leuke schoonmaak klus worden. Zelf ben ik wel super enthousiast over het bouwen van deze kit, omdat dit mijn aller eerste gebouw word dat ik ga modelbouwen.

Hier onder de foto's van de sprue's die in de doos zaten + de korte maar duidelijke bouw beschrijving.

photo 382516
photo 382515
photo 382514
photo 382513
photo 382512

Een van de sprue's is nog een beetje onduidelijk want hier zitten allemaal onderdelen aan die niet op de bouw beschrijving staan en ook niet voorkomen op de foto's op de doos en op het internet. (behalve de deur dan :lol: ) Het gaat om de volgende sprue:
photo 382511

Iemand een ideetje?

Vandaag ga ik langzaam aan beginnen met de muur delen los halen en netjes bijwerken. Dit gaat wel even duren aangezien ik dit wel goed wil doen.

Tot de volgende update
Rik :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement