Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dank Jurrie, de close-up foto's van het geweer waren inderdaad in automatische stand..... :roll:

Inmiddels heb ik het tankje in de verf gezet, nu alleen geen foto's bij de hand. Morgen hoop ik deze te kunnen maken en plaatsen.

Mijn eindoordeel:

Hoewel de bouwdoos niet perfect is, is deze toch wel erg goed, zeker voor de prijs. De T-90 is een brute tank en ik ben zeer benieuwd naar de versie die Revell voor dit jaar heeft aangekondigd. In ieder geval is deze Model Collect zeker een aanrader voor liefhebbers van modern Russisch materieel en gezien de prijs waarschijnlijk nu al een voordeliger keuze dan de Revell, wanneer die op de markt komt.

Pluspunten:
+ Mooie scherpe details
+ Goede passing
+ Goede prijs/kwaliteit-verhouding

Minpunten:
- bouwbeschrijving soms wat onduidelijk
- enkele details vallen tegen ten opzichte van de rest
- bevestiging van sommige onderdeeltjes erg priegelig en fragiel

De metalen romp zie ik achteraf niet echt als nadeel, omdat de passing nagenoeg perfect is en de details uitstekend.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Eindfoto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 11:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Schattig geheel. Ik denk dat je voor dat geld absoluut geen gekke koop hebt gedaan.

Het feit waarom Dragon duurder is is natuurlijk deels de naam, het feit dat er een boxart is, een degelijke bouwbeschrijving en de ervaring etc.

Neemt niet weg dat het slechts een van de eerste producties is van Model Collect en dat hij dus ook nog wel het een en ander kan leren. Dat hij zo goed begonnen is beloofd wat mij betreft veel goed. Misschien als zijn 1/72 lijn goed ging lopen dat hij dan in de toekomst ook 1/35 gaat doen.

Overigens hier nog wel een leuk filmpje van de T-90: http://www.youtube.com/watch?v=1hzC4jSnRis

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Mooie tank MarChant! De camo vind ik mooi gelukt. 1/72 is niet mijn schaal en ik betwijfel of het dat ooit gaat worden, maar ik vind het wel leuk om te zien :)

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Prachtig gebouwd MarChant! De mooie paintjob laat de details er echt uit springen. Vette camo.

Twee dingen die opvallen:
- Ik mis een beetje stof als verwering. Dit zou het denk ik af maken. Minimale hoeveelheid is al prima. Nu is ie (zeker vanaf de zijkant gezien), iets te clean. Dit is overigens smaakgebonden, my 2 cents :)
- Zelfde geldt een beetje voor de tracks: die zijn erg bling-bling alu nog.

Prachtig ding!

Gr,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dank voor de opmerkingen. Zelf ben ik altijd een beetje huiverig voor verwering. Ben al gauw bang dat het teveel wordt, zeker op deze schaal. Bij losstaande voertuigen vind ik het dan ook niet storend als ze wat schoon zijn. Bij een dio wordt het al gauw een ander verhaal.
Ik ben trouwens een beetje uitgegaan van diverse foto's op internet, waar een T-90 als een soort showroommodel stond uitgestald of tijdens een parade rondreed. Dan zijn ze ook mooi schoon en glimmen de tracks harder dan de wangen van een kleuter die zojuist een schuine mop heeft gehoord.....

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2013 12:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dan begin je toch voorzichtig met een wash, die kun je ook altijd weer wegvegen als het je niet aan staat. Dan kan het ook nooit teveel worden... ;)

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 12:47 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is toch een knappe tank geworden, de tracks en de bewapening zien er voor 1/72 zeer realistisch uit. Aan het oorspronkelijke model kan nog wel wat gescratcht worden, zo zijn de rivets op de pantserplaten overscale, wat waarschijnlijk met PE opgelost moet worden (vergelijk met http://data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-90/images/t-90_044_of_261.jpg). De koepel schijnt wat passingsproblemen te vertonen op deze plek: http://data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-90/images/t-90_186_of_261.jpg? Om metaaldraden zoals die van de antenne terug strak te krijgen na verplooiing, kan je ze best eens over iets hards trekken alvorens je ze op lengte knipt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
StevenVD schreef:
Aan het oorspronkelijke model kan nog wel wat gescratcht worden, zo zijn de rivets op de pantserplaten overscale, wat waarschijnlijk met PE opgelost moet worden (vergelijk met http://data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-90/images/t-90_044_of_261.jpg).


Ja, dat is inderdaad wat overscale, wellicht komen er in de toekomst nog wel aftermarket pantserplaten. Voor zover ik weet zijn die er nog niet. Overigens ben ik geen voorstander van het "moeten" oplossen, ik bouw het liefst recht uit de doos. In het begin wilde ik wel zoveel mogelijk realiteit nastreven, maar dat is voor mij echt niet haalbaar en dan gaat de lol van het bouwen er voor mij toch iets af.

StevenVD schreef:
De koepel schijnt wat passingsproblemen te vertonen op deze plek: http://data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-90/images/t-90_186_of_261.jpg?


Klopt, dat is inderdaad een van de plekken waar de onderdeeltjes wat onhandig in elkaar passen. Daar had ik echter ook wel wat beter mogen afwerken.

StevenVD schreef:
Om metaaldraden zoals die van de antenne terug strak te krijgen na verplooiing, kan je ze best eens over iets hards trekken alvorens je ze op lengte knipt.


Het is geen metaaldraad, maar een synthetische borstelhaar van een stoffer... :lol:
Weet niet of je trucje daar ook voor werkt, maar zal het eens proberen de volgende keer.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2013 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Citaat:
maar een synthetische borstelhaar van een stoffer...


Slimpie. :wink:

Volgens mij is er echt helemaal niets in huis wat veilig is voor een modelbouwer.
Overal worden keukenkastjes doorgezocht, laatjes leeggetrokken, hondemanden omgegooid en in jouw geval zelfs borstels kaalgeknipt. :lol:

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement