Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2012 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Update!

Ik denk dat iedereen mijn Havoc ondertussen nu wel heeft gezien :roll:, en met mijn mustang ben ik nog bezig. Dus ben ik vanmiddag maar hiermee verder gegaan (plamuur op mijn mustang moest drogen.). Er zat al een laagje op, maar die was nog niet dekkend genoeg, dus is er vanmiddag op sommige plekken nog een beetje verf over gegaan.
Sorry voor de foto's, volgens mij staan ze niet meer op goede volgorde, en op sommige fotos lijkt ie wat bleek, terwijl de C2 op andere foto's weer heel donker/warm lijkt. Van de week maar eens een paar echte goede foto's in het zonnetje proberen te maken. Als het zonnetje komt en als het niet gaat regenen. :wink:
Heb ik al lang genoeg gekletst? Ja?? Mooi, dan komen hier de foto's:

Afbeelding
Deze kleur zit het dichtst bij de echte kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was de update, Volgende keer als ik weer ga bouwen de details verven, en dan is ie denk ik klaar. Dan word mijn volgende inzending voor de GB een 1/35 Abrams!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2012 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Hoi Nicky. Da's strak spuitwerk :brouw: Het kan misschien aan de foto's liggen maar je pre-shade lijkt een tikkie zwaar door te komen?
Anyway, ik heb hier nog een artikeltje voor je ge-upload dat wellicht interessant is :wink:
http://dl.dropbox.com/u/8703222/Weather ... lenger.pdf


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2012 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ziet er inderdaad erg netjes uit. Mooi strak spuitwerk. Ik vind de pre-shade niet te zwaar eruit komen. Hier hou ikzelf wel van :D
Dus is denk een kwestie van smaak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2012 21:15 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Zo... Over flinke stappen voorwaarts nemen gesproken...
Ik zou er toch nog een keer over heen gaan, gewoon dezelfde verf en van een afstandje er tegen aan nevelen... Dan trekt alles tegelijk naar elkaar toe en wordt de preshade iets minder aanwezig.
Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen: chapeau! Ga zo door.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2012 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
grote stappen zoals ik eerder al tegen je zei! Je bent op de goede weg.
Wel sluit ik me aan bij de anderen dat ik de pre-shade nog iets te nadrukkelijk aanwezig vind. Wel is de pre-shade strak gelukt!
Neem de tijd voor je details en zorg dat je niet met de haven in zicht alsnog onderuit gaat, wat toch een beetje met je laatste vliegtuig is gebeurd. Neem de tijd! :brouw:

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 maart, 2012 15:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
En hier ben ik weer! De meeste details zijn ondertussen geschildert, er moet nog een glimmende laklaag op (revell nr 1 of 2, weet niet meer welke) en dan kunnen de decals erop met eventuele pigmenten! Daarna aflakken met revell nr 1 of 2 (matte laklaag). Alleen moet ik ze nog wel even bestellen :mrgreen: . Ondertussen heb ik ook stiekem verder gebouwt aan mijn 1/35 abrams, omdat de verf soms moest drogen, of omdat ik moest wachten omdat ik geen laklaag-verf-ding-gedoe heb :?

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op sommige foto's zie je een hondenhaar liggen, die is er ondertussen al afgehaald. Ook moet ik sommige details nog afwerken, en het poppetje nog verder afwerken. Voor de ogen gewoon een heeeeeel dun stipje zwart zetten?

Tips, trics en comments welkom.
Gr, nicky (die best trots is op z'n tankje :D )

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2012 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Het model heeft ondertussen een glanslaklaag gekregen en er zitten al wat decals op! Maar ik plaats straks foto's als alle decals erop zitten, maar dat zal snel gebeuren wegens bijna alle decals zitten erop (was gisteren bedtijd toen ik moest stoppen :roll: ). Wel wat silvering helaas... foto's volgen snel!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2012 19:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Ik heb je vorige update helemaal gemist!! Hoe kan dat nou? Enfin, lekker bezig Nicky, ben benieuwd naar je eindresultaat. Wellicht kan je straks je silvering camoufleren met wat stof? De oogjes van een mannetje zijn altijd moeilijk, pak een heel dun penseeltje en zet alleen maar een heel klein streepje. Dat is meestal voldoende.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2012 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoi eelco!
Bedankt voor je reactie, die silvering kan denk ik nog wel weggewerkt worden. Dit word trouwens ook een model waarop ik voor de 1ste/2de keer pigmenten zal gaan gebruiken! :brouw: . Maar het is ook niet echt echte silvering, maar ook weer wel... Het zit tussen silvering en geen silvering in, het is halve silvering! :roll: . Over het penseeltje, wat zijn de echte fijne penseeltjes? Want als ik kijk op een website als www.scaleworld.nl o.i.d. dan zie ik penseel nr 0/10, 0/5 00 enzovoort staan, maar ik word daar niet echt wijzer van, misschien dat je mij hiermee kunt helpen? :mrgreen:

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2012 19:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
0/10 is eigenlijk 10 nullen en 0/5 is dus 00000 en dan heb je nog 0000, 000, 00, 0, 1, 2, etc ... en hoe meer nullen hoe fijner de penseel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement