Ja ja, het top-halfje van de Honda is af. Ik doe er in ieder geval niks "ergs" meer aan.
Het valt niet mee om zo'n glanzend stukkie kuip te beschadigen. Voor het spuiten van een laagje clearcoat eerst even de witte nummer decal een heeeeel klein beetje beschadigd. Na het spuiten krullen de beschadigingen
iets naar buiten en dat geeft wel weer een grappig effect, vooral als je daaroverheen weer een lichte wash zet.
Het gat in de kuip rechts bij het ruitje achteraan (voor de kijkers die 'm niet kunnen vinden) wordt afgetaped met ducktape. Soort van witte achtige.
Moeilijker was, het moedwillig, met een scalpel uitbreken van een stuk van de toplaag (zucht
). Dwars door de decals heen
. 't Geeft echter wel het beoogde resultaat. Ik doe net of zo'n kuip uit twee lagen bestaat en hij heeft in de vrachtwaggel tegen iets aan staan vrijen.
Voor de bevestiging van de ruit heb ik brilschroefjes gebruikt. No ja, afgeknipte dan want de ruit valt niet diep genoeg om 'm echt vast te zetten. De achterste worden iets groter, waarschijnlijk een soort van snel-sluiters, waarmee het kuipje op 't tellerframe vast zit. Of ik nog aan beide zijden een bevestigings-strip naar het frame ga maken weet ik niet. Denk het wel eigenlijk
.
En uiteraard de kop ban de kuip met een kleine 1/2 slag bout uitgevoerd. Dat hing echt niet een soort van los
.
Maar dat vindt ik van meer dingen. Ik heb bijvoorbeeld ook de olieleidingen vast gezet. Daar wil ik nog een paar fatsoenlijke foto's van maken. Ik kan me niet voorstellen dat je lekker op je gemak met een bloedgang oven een kombaan raast met een flapperende olieleiding tussen je benen
. Het leuke is dat als je de zwart/wit fototjes van een echte in de bouwbeschrijving goed bestudeerd ze die dingen daar ook best wel vastgezet hebben. En dat was in het echt. Toen.
Bedenk ik me opeens dat in het echie een aantal belangrijke bouten met een yzerdraadje werden geborgd
. Of is dat nou weer mierenseks
.
Ik gaat nog ff verder en maak dan weer tussentijdsebijna-af foto's.
Tot dan.
Rob