Ok, tijd om maar eens een begin te maken dus. Als eerste maar eens een blikje werpen om wat je krijgt. Da's niet veel: 2 sproetjes met grijs plastic, boekie, en decalsheetje met opties voor een tweetal Albatrosjes. Uiteraard gaan we voor de veelgekleurde versie met bloem (Edelweiss) erop van de boxart. Netter gezegd: het toestel van Oberleutnant Otto Kissenberth, Jasta 16b, juni 1917

(plaatje gejat van wingnutwings... )

Daarnaast ook maar een paar eurie uitgegeven aan wat PE van Eduard:

En nou weet ik niet of Eduard weinig vertrouwen heeft in mij persoonlijk, de modelbouwer in het algemeen, of dat iemand gewoon een foutje maakte, maar toen ik het zakje opende om het fretje te bekijken...

Yup, identiek. Eentje voor mij dus, en eentje voor als iemand anders eens wat PE wil hebben voor een Albatros D.V in 1/48

Eerst maar eens begonnen met wat spuitwerk. De onderkanten der vleugels om precies te zijn. De exacte kleur is weer eindeloos mixen met Revell, dat doen we dus niet. Dit ziet er redelijk gelijkend uit volgens mij, al is het nog niet helemaal je van het.

Daarna een begin gemaakt met het motorblok, dat hoe vreemd ook geen PE aandacht krijgt. Wellicht zat dat wel in die andere, duurdere PE set die Eduard ook heeft.

En dan het eerste grote probleem: de houten binnenkant. Maar eens wat uitgeprobeerd, ben benieuwd wat de kijkbuiskindertjes ervan denken...

to be continued...