Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 4:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 12:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 dec, 2021 14:33 pm
Berichten: 14
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat foto’s van mijn Panzer IV diorama met jullie delen.
Ben wel benieuwd wat de forumleden hier van vinden. :D




photo 549406


photo 549401

photo 549399

photo 549394

photo 549393

photo 549388

photo 549387

photo 549379

photo 549375


photo 549371


photo 549373

photo 549380

photo 549381

photo 549391

photo 549374

photo 549383


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1066
Woonplaats: Zelzate-België
Wat wij daar van vinden?

Wel ik vind het gewoon prachtig :shock:
Ze zeggen soms, het zijn de details die het hem doen en die zijn er hier in overvloed.
Petje af :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 dec, 2021 14:33 pm
Berichten: 14
Lucske schreef:
Wat wij daar van vinden?

Wel ik vind het gewoon prachtig :shock:
Ze zeggen soms, het zijn de details die het hem doen en die zijn er hier in overvloed.
Petje af :brouw:

Grtz.

Luc 8)


Dank Luc, mooie woorden :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
:D

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Laatst bijgewerkt door Middel67 op di 11 jan, 2022 14:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jan, 2022 14:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
ziet er echt verdomd goed uit.....lot's of detail. Me like :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2022 15:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Wat de anderen zeggen, heel leuk dio, veel details. Mooi schilderwerk op de figuren. Dat is waar ik vaak het eerst naar kijk. Het is zeker niet de 1e keer dat je figuren gedaan heb. Wel een paar kleine dingetjes. De Wehrmacht soldaat die de bordjes verhangt, let op de gietnaadjes, met name in op zichtbare plekken als bovenarmen, ik weet niet waarmee je schildert, maar borstel de figuren ff af. De commandant heeft bij de armen aan rugzijde wat opening en ik zie dat je her en der geplameerd hebt. Ik werk dan vaak met witte houtlijm, na 10 minuten even een vochtig penseel er over heen
Qua dry rushen van de highlight zou ik 2 sessies toepassen, dus eerst basis/ in dit geval blauw, ca 75% basis en dan basis met blauw. Ca 25 % basis.

Maar dat is alles bezien door mijn bril, over de tank en zo durf ik minder te zeggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 9:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 dec, 2021 14:33 pm
Berichten: 14
Bert Takken schreef:
Wat de anderen zeggen, heel leuk dio, veel details. Mooi schilderwerk op de figuren. Dat is waar ik vaak het eerst naar kijk. Het is zeker niet de 1e keer dat je figuren gedaan heb. Wel een paar kleine dingetjes. De Wehrmacht soldaat die de bordjes verhangt, let op de gietnaadjes, met name in op zichtbare plekken als bovenarmen, ik weet niet waarmee je schildert, maar borstel de figuren ff af. De commandant heeft bij de armen aan rugzijde wat opening en ik zie dat je her en der geplameerd hebt. Ik werk dan vaak met witte houtlijm, na 10 minuten even een vochtig penseel er over heen
Qua dry rushen van de highlight zou ik 2 sessies toepassen, dus eerst basis/ in dit geval blauw, ca 75% basis en dan basis met blauw. Ca 25 % basis.

Maar dat is alles bezien door mijn bril, over de tank en zo durf ik minder te zeggen

Hoi Bart,

Dank voor je kritische blik en tips.

Over de figuren ben ik ook het mist tevreden mede door het drybrushen. Naderhand heb ik een set make- up kwasten aangeschaft om een betere egale dekking te krijgen.
Plan was om de bemanning verschillende kleuren blouses te geven. Mix tussen blauw,groen en grijs.
Omdat het diorama veel kleur bevat leek dat een goed idee om dat door te zetten. Niet erg gelukt dus.

Denk wel dat ik nog een poging ga wagen om alsnog de figuren te verbeteren, evenals wat punten mbt de panzer en boom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2022 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 921
Leuke dio en figuren schilderen op grote schaal heb ik niet zoveel kaas gegeten,
wat mij bv wel direct opvalt is dat de tankbemanning in hun overhemden zitten en
dat het moet voorkomen in de zomer, terwijl de man bij de bordjes een dikke
overjas aanheeft.....valt een beetje uit de toon als je het mij vraagt....???

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2022 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2788
Woonplaats: Dongen
Mooi dio inderdaad.
Alles is netjes afgewerkt.

Ik vind de tank heel gaaf ogen. De ondergrond en de schuur ook.

Mij viel de zware overjas ook op in tegenstelling tot de luchtige kleding van de tank crew.

Wat ik persoonlijk minder vind ogen is de boom. Het lijkt een plastic boom te zijn. Hij oogt in ieder geval erg plastic.
Ik heb zelf ook plastic bomen gebruikt en lijken heel echt te ogen tot je een tak pakt en die ombouwt tot boom met bijvoorbeeld zeegras.
Wat jij ook toegevoegd hebt, zie ik. Zo'n zelfgemaakte boom oogt dan toch beter dan de plastic variant.
Daarnaast vind ik ook de figuren een beetje uit de toon vallen qua aanblik als je het vergelijkt met hoe de tank oogt en de schuur bijvoorbeeld.
Ze ogen best wel ruw en onafgewerkt. Dat komt denk ik door hoe je ze geschilderd hebt, zoals je hierboven al beschrijft.
Wat me nog meer opviel is dat een van de tracks van de tank er scheef op zit. Dat oogt raar.

Ik wil niet te kritisch klinken, want de tank is bijvoorbeeld qua camouflage en verwering wel een voorbeeld van hoe ik dit ook bij een tank wil kunnen.
Het chippen van een voertuig op grote schaal is voor mij iets waar ik me nog veel in kan verbeteren.

Groet,

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2022 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 dec, 2021 14:33 pm
Berichten: 14
no leaf clover schreef:
Mooi dio inderdaad.
Alles is netjes afgewerkt.

Ik vind de tank heel gaaf ogen. De ondergrond en de schuur ook.

Mij viel de zware overjas ook op in tegenstelling tot de luchtige kleding van de tank crew.

Wat ik persoonlijk minder vind ogen is de boom. Het lijkt een plastic boom te zijn. Hij oogt in ieder geval erg plastic.
Ik heb zelf ook plastic bomen gebruikt en lijken heel echt te ogen tot je een tak pakt en die ombouwt tot boom met bijvoorbeeld zeegras.
Wat jij ook toegevoegd hebt, zie ik. Zo'n zelfgemaakte boom oogt dan toch beter dan de plastic variant.
Daarnaast vind ik ook de figuren een beetje uit de toon vallen qua aanblik als je het vergelijkt met hoe de tank oogt en de schuur bijvoorbeeld.
Ze ogen best wel ruw en onafgewerkt. Dat komt denk ik door hoe je ze geschilderd hebt, zoals je hierboven al beschrijft.
Wat me nog meer opviel is dat een van de tracks van de tank er scheef op zit. Dat oogt raar.

Ik wil niet te kritisch klinken, want de tank is bijvoorbeeld qua camouflage en verwering wel een voorbeeld van hoe ik dit ook bij een tank wil kunnen.
Het chippen van een voertuig op grote schaal is voor mij iets waar ik me nog veel in kan verbeteren.

Groet,

Bas


Hoi Bas,

Een kritische blik is helemaal geen probleem voor mij, trouwens ,tot nu toe zijn alle kritieken ook gerechtvaardigd.
Zeker als je er in de eerste post zelf om vraagt.
Dank ook aan allen voor de complimenten. :D

Ik heb nog niet zo veel ervaring met het bouwen van dioramas en jullie opmerkingen zullen mij zeker helpen voor wat nog komt.

Bijgevoegd nog drie foto’s van de Miniart Panzer IV met interieur, vele uurtjes werk om te bouwen en kleuren. :D

photo 550825

photo 550824

photo 550826


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement