Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 jun, 2023 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Deze Nederlandse Leopard tank gebouwd als tussendoor tijdens het verf verwijder proces van de Engelse Tornado die ik hier ook op het forum heb staan.
Het is een fantastisch doosje met ontzettend veel detail op deze schaal. Ik had alleen veel moeite met de tracks die van hetzelfde soort plastic waren gegoten als de rest van de kit. Met behulp van Tamiya extra thin heb ik de tracks (in 4 delen!) geplooid rondom de idler en drive sprocket.
Tijdens opruimwerkzaamheden ben ik de spiegels en torenmitrailleur kwijt geraakt, en kwam met de klantenservice van Revell erachter dat hij niet meer in productie was. Via scalemates gekeken dat de 2a6 dezelfde opbouw heeft, en de torenmitrailleur komt van een Merkava doosje.
Als extra heb ik de achterste skirts omhoog geplaatst en 2 antennes van vuilniszakbinders op de turret geplaatst.
Dit was trouwens ook mijn eerste oefening met het afplakken met behulp van posterbuddies voor de camouflage.
Hier de foto's:
photo 582280

photo 582279

photo 582277

photo 582276

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jun, 2023 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Cool, ik was ook met zoiets bezig. Zit nu in een flinke bouwdip. Volgens de handleiding moest je de tracks buigen door ze eerst in heet water te houden (niet kokend), zodat je ze om de wielen kunt buigen. Maar ik lees dat je het met TUT hebt gedaan. Wilde dat wat?

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 11:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Strak werk... knap gespoten... ja dat systeem van de tracks is niet ideaal. Geef me toch maar de link en length. Ik verzwak de scharnierpunten met een mesje om de tracks zo rond te zetten

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ja dat klopt dat er in de handleiding staat dat je warm (maar geen kokend!) water moet gebruiken. Maar dat werkt in de praktijk dus niet echt.
Op een gegeven moment had ik de tracks wel mooi om de wieltjes heen geplooid maar kwam ik aan de onderkant schakels tekort. Toen heb ik van het gedeelte dat achter de skirts verdwijnt daar enkele af gesneden en aan de onderkant toegevoegd. Als je dat een beetje netjes doet zie je daar weinig van.
En ja, dat spuiten is wel een keer wat anders als bij vliegtuigen waar je veel losse subassemblies hebt. Hier kun je veel onderdelen samen lijmen. Ik had het rijdend gedeelte eerst groen gespoten en daarna de zwart en bruine vlekken. Dat had ik misschien beter andersom kunnen doen, want de zwart en bruine vlakken zijn minder groot. Nu moest ik telkens het hele ding inpakken om overspray te voorkomen.

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 13:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Ik start meestal met een zwarte primer... laagje gewonnen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jul, 2023 0:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Ik heb deze ook in aanbouw, je hebt er een mooie tank van gemaakt! Zoals je al zei, de kit heeft mooie details, ook al kijk ik ook wel op tegen de tracks.

Om toch nog iets van een tip te geven: probeer de volgende keer decals zoals de zwarte balk met daarop 'GE' in het wit strak om het zwarte heen uit het decalvel te knippen of snijden, dan voorkom je silvering.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jul, 2023 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 dec, 2014 12:43 pm
Berichten: 24
Mooi gemaakt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement