Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 feb, 2024 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 826
Eindplaatjes van de 1:48 Alouette III
een volledig resin kit met vacform cockpit. het goed aan elkaar krijgen van de bolle vakform cockpit met de resin basis is erg lastig en heeft geresulteerd in redelijk wat stofdeeltjes in de cockpit waar ik dus niet meer bij kan komen.
wat details betreft is deze heli veel en veel beter dan de Heller of Fujimi kit

photo 594721
photo 594720
photo 594719
photo 594718
photo 594717


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 feb, 2024 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Erg knap resultaat. Resin en vacform zijn niet de gemakkelijkste materialen om mee te werken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2024 11:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Fraai :brouw: !

Werden deze door het Nederlandse leger gebruikt? Ik ben in dienst (‘82) ooit in zo’n ding naar boven geweest (heel kort) tijdens een camouflage-oefening, volgens mij was dat een Alouette? Ik vond het maar een eng ding, veel herrie en het zag eruit alsof het uit het Oostblok kwam - heel rudimentair.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2024 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Erg mooi! De blootliggende turbine op het dak is een goede blikvanger door het werk dat je erin hebt gestoken.
Vervelend van die stofdeeltjes. Ik had precies hetzelfde met een 1:72 Robinson, die heeft ook zo'n grote koepel waar van alles in kan blijven plakken. Eigenlijk had ik willen proberen het stof omlaag te trekken met zo'n apparaat voor statisch gras dat ze in de modelspoor gebruiken maar dat heb ik niet. Jij wellicht wel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 feb, 2024 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Silmaril schreef:
Werden deze door het Nederlandse leger gebruikt? Ik ben in dienst (‘82) ooit in zo’n ding naar boven geweest (heel kort) tijdens een camouflage-oefening, volgens mij was dat een Alouette? Ik vond het maar een eng ding, veel herrie en het zag eruit alsof het uit het Oostblok kwam - heel rudimentair.


info

De Alouette III, in dienst vanaf 1965, in 2014 groots de 50e verjaardag gevierd. Ik was daarvoor uitgenodigd omdat iemand bij de KLU mijn schaalmodel van de SAR-versie hier op brouwers had gezien. Ik vond dat een hele eer. Hieronder op de foto met de A-292. Uitvoering in 'Royal blue', zoals ook het model. Als laatste taak voornamelijk fotovluchten en het vervoer van Beatrix, die was helemaal idolaat van dit toestel. Die kon je dan herkennen door een oranje perspex plaat aan de linker onderzijde (vanuit de cockpit).
photo 277717

Kan maar zo dat de Alouette ter ondersteuning van oefeningen in het noorden (Noorwegen?) is ingezet.
Eng? Nee hoor.
Herrie? Zeg dat niet hardop, voor de Alouette fans klinkt juist die hoge janktoon hun als muziek in de oren, je hoort meteen dat het een Alouette is.
Veel is in het Oostblok nagebouwd, maar deze niet. Het is zo frans als het maar kan zijn.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2024 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Wow, zeer overtuigend model geworden! En eens met voorgaande posts; Resin en vacuform canopy kunnen draken zijn om mee te werken. Dat maakt het resultaat nog indrukwekkender!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2024 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1614
Woonplaats: Puttershoek
Prachtig werk! Zeker gezien de kit, heb hem ooit gekocht maar later maar weer verkocht. Jij hebt er je uiterste beste op gedaan zo te zien.

Super.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2024 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Silmaril schreef:
Werden deze door het Nederlandse leger gebruikt?
Jazeker. De toestellen waren van de Koninklijke Landmacht, maar werden onderhouden en gevlogen door luchtmachtpersoneel (uit de Groep Lichte Vliegtuigen). De taken van de Alouettes waren:
- commandovoering
- luchtverkenning
- luchtwaarneming en vuurleiding (artillerie)
- transport van personeel, materiaal en gewonden.

In geval van luchtwaarneming en vuurleiding was er een KL officier-luchtwaarnemer aan boord. In oorlogstijd zou dat een niet te benijden job zijn geweest: met een glimmende glasbak naar het front vliegen, vergezeld door René's muziekje om daar vijandelijke troepen te lokaliseren. Ik vrees dat de overlevingstijd minder dan 5 minuten zou zijn geweest. En toch heb ik in Seedorf iemand gekend die zich na zijn dienstplicht vrijwillig en enthousiast had opgegeven voor die functie.

Daarnaast was die vliegende vissenkom ook uitermate geschikt om ons voormalig staatshoofd te vervoeren, zoals René al meldde en zo heeft Bert haar ook fraai neergezet. Ik heb echter wel de indruk dat qua vorm de echte Alouette III aan de bovenkant wat platter was, maar daar kan je als bouwer weinig aan doen.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement