Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 13:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
ziet er op zich wel prima uit, foto's zijn wat klein, dus kan het niet helemaal bekijken.

Wat je met dit vliegtuig zou kunnen doen, is lichtjes helemaal benevelen. Even aanvoelen wanneer je niet meer moet doen wanneer de pre shade weg valt.
De manier waarop de shading er op ligt kan volgens mij lichtjes dekkend geen kwaad.
Vakjes vullen moet wel kunnen, maar ik weet niet hoe kundig jij met de airbrush bent en wat voor nozzle dikte jij gebruikt.

succes verder

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 13:41 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik red me wel redelijk met een airbrush ( denk ik :P ) en ik heb 3 verschillende diktes, maar eerlijk is eerlijk deze hebben ook al de nodige oppolijst beurtjes gehad dus helemaal exact zullen die wel niet meer zijn.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Voor een mooie, goede preshade: vakkenvullen en daderhand lichttjes erover heen nevelen.

Afbeelding
Rechts: preshading met panelen stuk voor stuk gevuld en links is "afgewerkt".

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Heico, je SE lijkt ook mooi te gaan worden. Mag mijn Chinook straks wel bij die van jou (en Gerald) staan?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 14:27 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
@Ronald, tnx, dat moet de optie maar zijn die ik ga proberen. Blijft een vette bak die SU. Ik heb m zelf ook in de kast liggen Maar daar blijft hij nog wel eventjes liggen tot ik mezelf er helemaal klaar voor vind.
Ook ben ik er nog niet helemaal over uit of ik me ga storen aan de foutjes die in de kit zitten.
Maar ik neig naar gewoon oob bouwen. Had ik het toen ook nog met jou besproken van die andere kleurenschema's die ik wou doen? Daar ben ik achteraan geweest op diverse site maar daar heb ik niks voor kunnen vinden dus dat kleurenschema word ook gewoon standaard.

@René, tuurlijk mag dat. Nee wat, dat moet zelfs :D hoe meer zielen hoe meer vreugd! Maar ik weet nog niet of Gerald dat wel goed vind hehe.
( vast wel :P )

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 23:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Misschien hadden jullie het al gelezen bij het Tornado topic van Red Arrows, maar mijn Compressor is dus met zijn laatste loodjes bezig.

Ik heb het in de planning om nog deze week naar Almere te gaan voor wat nieuws ( dan haal ik ook gelijk een nieuwe Airbrush-pistool ) Dus alles word kort dag maar ik ga wel proberen de F-15 af te krijgen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 22:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Vandaag "als de bliksem" naar Almere geweest voor nieuw materiaal

Dit dus...

Afbeelding

Daarmee dit vanavond gespoten, daarna toch even wat te veel lopen spelen met diverse nieuwe vergaarde tips die ik vandaag heb gekregen.

Afbeelding

en dit

Afbeelding

Naja alleen de bommetjes even dan.

Wel jammer dat de compressor nou deze week de geest gaf, want juist de laatste paar dagen had ik even wat tijd. Morgen maar even fanatiek aan het plakken met decals op de bommen en die eronder.
En dan maar even kijken of ik een beetje handig kan worden met deze nieuwe airbrush ( jaa die is ook nieuw :P ik wou dat ik het gelijk de eerste keer goed had gedaan )
want dan wil ik kijken of ik een er een beetje leuke postshade op kan gooien.

Een winner zal het zeker niet worden, maar ach het gaat om het gezellig samen komen :D
En ik heb weer wat geleerd in de tussentijd!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hey Heico

Heb ongeveer een maand geleden een setje gekocht in Almere. Ik moet er nog wel aan wennen, heb er nog niet zoveel mee gespoten. Grijze lijntjes op de rotorbladen en mat-lak (wat spuit dat slecht trouwens). Instructie DVD moet ik nog kijken. Heb al wel wat filmpjes op joeptjoep gezien. We moeten maar zien wat de toekomst gaat brengen.

René

PS. Eemnes zul je zelf moeten rijden. We hebben de auto vol met mens en machine, laat ik maar zeggen.

Oh ja, strak laagje zo te zien van de foto's. Nog een paar dagen voor de dead-line he? Ik wil je niet opjagen hoor.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 10:13 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Hoi René, ik had al wel een airbrush maar deze kreeg wat kuren, en mijn compressor was constant aan het stotteren. Dus de uitgelezen kans om een nieuwe te halen :D
Het is vergeleken bij mijn oude black bull inderdaad heeeel wat anders.
Ondanks z'n fouten was hij wel wat vergevingsgezinder dan de Evo.

Wat de tijd betreft, ik heb het kacheltje nu draaien en als het daar wat meer op temperatuur is ga ik proberen deze dag dat hele ding in elkaar te krijgen.
Verweren weet ik niet of ik daar nog veel tijd voor zal hebben, ga wel proberen om een mooie postshade te maken als ik het gevoel wat te pakken kan krijgen met deze airbrush.

Maar anders word het een standaard gevalletje. Is dan even niet anders.

Over het carpoolen, dat had ik eerlijk gezegd al wel verwacht.
Maakt ook niet uit, stap ik lekker in de Tritten Golfer, kan ik mijn eigen rechtervoet laten spreken hahaha.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: F-15
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Hey Heico

Dat is de dus jouw nieuwe Airbrush en werkt het goed ?

Ik hoop dat je hem klaar krijgt ,gewoon lekker doorbouwen dan moet het lukken ik wens je succes .

Je hebt met je Tritten Golfer geluk dat je vanaf Almere komt ,had je op de A1 gereden had ik jouw geblokt en er voor gezorgt dat je rustig 120 had gereden :twisted: .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement