Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2009 18:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Mooi project Bert :D

Het instrumentenbord zit inderdaad een beetje laag in de "kap". Kan je aan de beide zijkanten (die diagnale stukjes) niet wat materiaal weg halen, zodat het hoger in de kap komt te zitten ?

Groeten, Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 20:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben wat aan het kliederen geweest op die miniatuur uitlaatjes, eerst in de gunmetal daarna met bruine, zwarte en blauwe olieverf aan het smeren geweest volgens ref foto's. Op de foto zijn de kleuren iets lichter door de flits, maar lijkt het alwat. Omdat dit een geparkeerde F14 is is de bakboord uitlaat gesloten (zie ook de uitleg in het topic van Bert's F14)

De beweegbare zijde is zwart, bovenzijde van de echterzijde is grijsmetal en de onderachterzijde bruin

Ik laat het eerst drogen voor ik er wat verder aanga, anders smeer ik alles er weer vanaf

Afbeelding
Afbeelding
Dit is de bovenzijde

Ook de cockpit afgemaakt, de zwarte rand is nog nadrukkelijk aanwezig, maar wordt nog mat gemaakt, de dashpanels met wat passen en meten er toch redelijk netjes er in gekregen. De canvas afdekking moest khaki, maar op ref foto's zag dit er donkerder uit, dus daar gaat een bruin washje overheen

de sidepanels zijn wat overbelicht, dat is wel het nadeel van deze schaal
Afbeelding
Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
de canvas afdekking is in werkelijkheid zwart en verkleurt dan via paarsig naar bruinig.
Die op de midden console is in twee delen en daardoor vaak verschillend van kleur om dat de kant waar de piloten instappen en de crewchief werkt ,af en toe vervangen wordt.

Volgens mij hebben de meeste F-14 die hier op het forum gebouwd zijn dat grappige detail wel.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
Zien er mooi uit die uitlaten,

Wat betreft de canvas covers, iets wat ik van een aantal F-14 kenners op ARC heb geleerd, is dat door de verkleuring ze kunnen zijn van khaki tot soms bijna zwart.
Wat je eventueel kan doen, met de cover over het RIO panel, deze kant soms uit twee verschillende kleuren bestaan, aangezien deze uit twee delen bestaat, soms scheurt er 1 en word er dus alleen 1 vervangen.
Ik weet niet of je toegang hebt tot het DACO F-14 boek, daar is heel mooi het eventuele kleur verschil te zien.


*edit, ik zie dat Bert me al voor was met de canvas*

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Die nozzles zien er al mooi uit. Misschien nog een blauw waasje/filtertje op de bewegende delen die nu "zwart" zijn?
Cockpit vind ik er netjes uit zien, goed zichtbaar ook.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 21:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Okee, op de ref foto's zie ik ze vaak toch redelijk 1 kleurig, maar goed dat zijn zwartwitplaatjes. Op 1/48 is het allemaal wat duidelijk, maar met washjes kan ik het wel goedkrijgen.........al zeg ik het zelf, spelen met kleurtjes vind ik toch het leukst

Maar blij toe dat jullie de nozzles goedkeuren, tis iets wat ik maar weinig gedaan heb in mijn "carriere"

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
ik heb nog maar even een screenshot gemaakt van daco boek, mischien wel handig als je met kleurtjes gaat kliederen. foto is nogal groot (24" breedbeeld monitor) dus maar als een link geplaatst.
de foto

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 22:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Cool, ook maar eens op zoek naar dat boek
Ik had geen tweedeling op de RIOhoes

Toch wat details gemist dus, maar ik leer snel bij hoor :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 22:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Het gaat nog eens ergens op lijken Bert!

Ik zit echt te kwijlen bij die uitlaten hoor, ziet er echt goed uit, ik moet me echt maar eens in die verouderingstechnieken gaan verdiepen, ik ben er echt zo' Geen held in!

maar ik hou jem in de gaten!

succes!

groetjes
Niels
http://www.flevoaviationhobby.net

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 apr, 2009 16:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Niels, die nozzles waren zo belachelijk makkelijk te schilderen daar is echt geen kunst voor nodig, althans das mijn idee, je moet alleen een beetje durven en spelen. Ik ben sowieso iemand die eigenlijk per definitie gen voorgeschreven kleuren gebruikt maar altijd zelf aan de rol gaat. Omdat je op referentiefoto's van de operationele kisten vaak van die "afgetrapte" bakken ziet, dus zeer verweerd op de kleuren zijn ook de nozzles best wel verkleurd volgens mij, ik heb nog geen egaalkleurige gezien tenminste (ja, bij nieuwe of tentoongestelde)
Dus heb ik zwart en burntumber olieverf op mijn palet gezet en met een open flesje wasbenzine daar de kwast in gedoopt en zo de verf wat verdunt, dan op het oppervlakte smeren en met behulp van wat wasbenzine gewoon de effecten maken die je wilt. Hou wel een beetje de droogtijd in de gaten, anders veeg je steeds alles weer weg
Ik heb dus een basiskleur van gunmetal, de beweegbare kant met wat dikkere olieverf er opgezet, op middendeel de bruine, wat verder verdunde bruin, en op de achterzijde eerst bruin toen blauw verdund opgebracht. Het is makkelijker om te doen dan te schrijven.

Ronalds tip volg ik nog op voor de blauwe filter en dan lichtjes op een paar plekken drybrushen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 181 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement