Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 15:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, ik ook, foto's !!!!.... oh sorry het is mijn eigen topic :lol: :lol: :lol:

Zie nog wel even of ik vanavond nog wat plaatjes schiet voor een update. Eerst de kids op bed, tafel opruimen en.... BROUWTIME !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2010 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
ok bedankt Darka en Bob,
ik denk dat maar gewoon eff achter die vallejo aanga


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2010 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, wat plaatjes voor de foto-fetasjisten!!

De kids liggen, de tafel is afgeruimd, het modelspul staat klaar, de vrouw is de deur uit en het bier staat op tafel. Niets staat een gezellig brouwavondje meer in de weg. Voor we losgaan, enkele foto's voor de die-hard-fans.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Makro-stand :twisted: :twisted: :
Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jan, 2010 22:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Wauw, ik mag het heel erg graag zien!
Nu snap ik waarom je de chinook de mooiste heli vond :P
Ik ben heel nieuwsgierig naar hem in het echt te zien.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jan, 2010 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
De Chinook zit bijna in de lak (mat), alleen de onderkant nog. Heb het toch niet aangedurfd om de spuit erbij te pakken, bang voor witte waas? Nu zou ik het kunnen proberen op een proefmodel, echter heb ik die niet en ik had geen zin om mijn model te verkl*ten. Lakwerk is nu via het good old handwerk gedaan :lol: . Mijn matte lak (Humbrol) is vrij dun, dus vrijwel geen strepen.

Als de lak droog is kan ik beginnen met het plaatsen van de ramen (wel goed de foto's bestuderen voor de plaats van de bolle ramen). De antenne aan de zijkant moet nog geplaatst en geverfd worden. De lier (hoist) moet nog aangebracht worden. Volgens dstorm site was de lier optioneel. Ik vind het meerwaarde voor m'n model en plaats hem daarom ook. Wil een en ander nog wat opleuken met wat bekabeling voor de bediening. Het uitgeklapte deurtje moet nog aangebracht worden. Hier en daar nog een likje zilver (vering voorwielen, puntje pitotbuizen). Ook denk ik erover om nog alle lampjes aan te brengen (formatielampen, groen en rood lampje aan voorzijde brandstoftanks en anti-collision (?) lights). Zal wel heel klein zijn, maar het zijn volgens mij de puntjes op de 'i'. Ook zijn de beide pilootjes bijna klaar. Een heel eind al (maar dat moet ook wel).

Oh ja, de rotorbladen moeten ook nog gelakt worden en voorzijn van verwering.

René

Denk dat ik pas weer foto's plaats als het model af is.

Latorrrrrr

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Chinook
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
hoi René

Ik vind het een vette kist ,die camoufage is echt geweldig kan er niet wat anders van maken .

Inderdaad 27 februari zoveel kits die met Dessert Storm hebben meegedaan in een Line Up is echt cool ,neem zekers mijn camera mee om van al dit moois plaatjes te schieten .

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
knap gedaan.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2010 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Nog steeds bezig met de laatste loodjes. Onderzijde is (mat) gelakt. Heb verder foto's en boeken bestudeerd voor de juiste plaats van de platte en de bolle ramen.

Uit de restanten heb ik stukjes gezocht die dienst konden doen als lampjes. Zo zijn er drie lampjes voor 'position lights'. Eentje groen, eentje rood en eentje transparant. De 3 'formation lights' achter de eerste pyloon en 2 achter de achterste pyloon heb ik gemaakt van dunne stukjes PE-frame. Het gaat hier om electroluminescent light, vond hele dunne stripjes wel op z'n plaats. Ze zijn inmiddels wit geverfd. Er zijn 2 'anticollision lights' aangebracht. Eén op de achterste pyloon en één onder de romp, beide rood geverfd. Verder nog 8 stuks 'formation lights'geschikt voor NVG (Night Vision Goggles). Deze zijn gemaakt van de Revell antenne sprietjes die ik vervang door die uit een Italeri kit (zien er wat strakker uit). Diameter ca. 1 mm en een halve mm dik, zelf op maat gemaakt. Deze zijn wit geverfd.

Verder ben ik nog bezig geweest met de hoist. Na bestudering kwam ik er achter dat aan de voorzijde nog een soort van rooster zit (koeling voor de lier?). Dus even een stukje wegvijlen en inkerven met een mesje voor een rooster-look. Verder heb ik alle roostertjes voorzien van een gun-metal brush. Heeft het wat meer van metalen roosters. Voor de aandrijving van de lier wordt van visdraad wat leidingen aangebracht.

Ook heb ik van wat restmeteriaal de uitlaadjes van de EAPS gemaakt (uitgeboord zodat het ook een uitlaad lijkt).

Ik ben er nog niet, maar het begint lichter te worden aan het eind van de tunnel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
tsjopper bob schreef:

Ik ben er nog niet, maar het begint lichter te worden aan het eind van de tunnel.

René


en? is er leven na de chinook!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gister de antenne aan de zijkant er aan gefabriekt. Is erg fragiel, die dunne (maar veel mooiere) Italeri-antennesprieten. Het aanbrengen van het 0.18 mm visdraad was even tricky. Hier en daar staat een antennesprietje een beetje krom (van de spanning). Even kijken of ik dat vanmiddag nog wat kan camoufleren.

Ook zijn de voorste en achterste lasthaken aangebracht.

Straks de antenne maar even voorzien van een (mat) zwart laagje.

Nog te doen:
Rotorbladen lakken en voorzien van verwering.
Hoist aanbrengen.
Uitlaad motoren aangbrengen.
'loopdeur' achter cockpit aanbrengen.
Pilootjes afmaken.
.....?

René

Er is zeker leven na de Chinook, kijk maar even wat er onder mijn berichtjes staat.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement