Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 11:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 12:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Grendel schreef:
heeft er trouwens heul toevallig iemand nog referentiefoto's waarop je kunt zien welke kleurtjes d'r op al die zooi achter de luiken moeten gaan komen?


Hee Grendel, je zou natuurlijk Hier even kunnen kijken. dan wat pagina's verder en zo. Wellicht dat er wat voor je bijzit.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Afbeelding

Google "AH-64 electronics" en "Apache walkaround", daar vind je meer.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
die plaat had ik al, maar ik kom nergens iets tegen van wat er achterin verstopt zit...

but well, voor voorlopig kom ik toch nog niet aan verfwerk toe dus nog even alle tijd om verder te zoeken :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 okt, 2006 23:47 pm
Berichten: 119
Alle interne compartimenten van de AH-64D hebben dezelfde kleuren als de foto hiervoor Grendel. Heb geen foto's helaas, weet alleen wel zeker dat het zo is. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
Misschien een domme vraag maar zat dat setje van Verlinden al in de kit toen je hem kocht. De reden waarom ik dit vraag omdat ik de kit ergens voor €19,99 heb gezien en ook ergens voor €69,99. Dus dan zou je aanemen dat die set bij die dure er in zit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Alle interne compartimenten van de AH-64D hebben dezelfde kleuren als de foto hiervoor Grendel. Heb geen foto's helaas, weet alleen wel zeker dat het zo is


het gaat me voornamelijk om de "kastjes" achter die luiken. de luiken zelf lijken allemaal in fout geel uitgevoerd te zijn en de binnenkanten van de bakken in iets vaalgroens, maar zijn ook alle apparatuurkasten overal hetzelfde? (oftewel zwart, zwart en nog meer zwart :wink:)

niet dat ik er slapeloze nachten aan overhoud als ik niet "historisch correct" bouw, maar het zou aardig zijn als het eindresultaat in ieder geval een ietsiepietsie overeenkomt met het echie :wink:

Citaat:
maar zat dat setje van Verlinden al in de kit toen je hem kocht


nee. die komt van lhs en volgens de site is dat ding inmiddels teruggeprijst naar 39,95 of iets in die richting. kan maar zo zijn dat het ook nog eens de laatste is die ze hebben, dus mocht je hem willen hebben zou ik 'em gelijk kopen; deze upgradesets zijn volgens mij al een behoorlijke tijd uit de roulatie dus de kans dat je d'r nog eens één ergens tegenkomt is niet zo heel erg groot...

70 euries voor deze kit is debiel, dus ik gok dat het een typo was. of inderdaad een bundelactie. maar dat had er dan waarschijnlijk met grote letters bijgestaan... :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 okt, 2006 23:47 pm
Berichten: 119
Met zwart, zwart en nog eens zwart zit je goed. Je ziet het aan die foto van de linker EFAB hierboven. Verder wisselt wat er overal achter zit nogal veel, afhankelijk van de configuratie.
Overigens is de binnenkleur van de access doors hetzelfde als de compartimentkleur. Fout geel-groen dus. Waarschijnlijk dat schaduwwerking de indruk geeft dat de deur lichter is dan het compartiment zelf.
Mocht je iets meer willen weten over de Apache dan vraag je maar. Zie die kisten dagelijks maar kan, en mag, geen foto's plaatsen om begrijpelijke redenen :wink:

Edit: zie net dat ik op het verkeerde been gezet ben :shock: het gaat om een AH-64A model. (Ik dacht een AH-64D). Foto hierboven is een AH-64D Longbow EFAB. Niet van toepassing voor jouw model dus.


Laatst bijgewerkt door Arend op ma 23 feb, 2009 22:26 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21288
Woonplaats: Bodegraven
Is dat geel een soort chromaat green of chromaat yellow oid

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Laatst bijgewerkt door Bert Takken op di 24 feb, 2009 14:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 okt, 2006 23:47 pm
Berichten: 119
Bert Takken schreef:
Is dat cheel een soort chromaat green of chromaat yellow oid

Het is groen Bert. Die vervanger van Zinc-Chromate (geel) die kankerverwekkende stoffen voortbracht bij verwerking en niet meer gebruikt mag worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 sep, 2006 14:15 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Westervoort
Grendel schreef:
heeft er trouwens heul toevallig iemand nog referentiefoto's waarop je kunt zien welke kleurtjes d'r op al die zooi achter de luiken moeten gaan komen?


Zoiets als dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remy..

_________________
SUFA time!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement