Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 23:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2648
Woonplaats: Houthalen (België)
Om de een of andere reden heb ik dit topic nog niet gezien :shock: Misschien volgende keer eerst mijn bril uit z'n doos halen vóór ik hem op mijn neus zet ?? :lol:

Mooi werk Gren, zoals altijd heb je weer een heel goed passende kit gekozen. En die problemen met de upgrade-set kan je missen als kiespijn. (is voor mij dé reden om zo weinig mogelijk van die dingen aan te schaffen).

Bestaat Verlinden Productions eigenlijk nog ? Of is dit een wat ouder doosje ?

Het is nu halsreikend uitkijken hoe je dit beest van kleurtjes en sapjes gaat voorzien. :wink:

Groeten, Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2009 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Aretha Franklin zong R-E-S-P-E-C-T. Ik neurie stiekum mee !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 0:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Hij's dood meneer...

Godsgloeiendegrtvrrrrrrr...

ikke vanochtend rustig aan wakker worden, pak de laptop van onder het bed om even het nieuws te lezen en hmmmm. laptop dood :roll:

hele apparaat uit mekander geschroefd, alles nagekeken en doorgemeten wat er na te kijken en door te meten viel en dus echt nevernooitniemeer aan de praat kunnen krijgen. pokkezooi.
en dan ook nog eens op zondag zodat d'r niet even een andere gescoord kan worden.

altijd die luxe-problemen ook :roll:


ennieweg, wegens ik kon vandaag niet de hele dag op f5 drukken om maar niks te missen op het forum van pure ellende dus maar de schuur weer ingedoken. een mens moet toch wat, zeg maar.

ik moet zeggen dat ik het zo onderhand wel een klein beetje heb gehad met het indiaantje. het is leuk om al die extra dingetjes de hele tijd d'r bij te verzinnen, maar zo onderhand mag er van mij toch wel eens een keertje wat verf vloeien enzo. straks ga ik nog uit pure frustratie nòg een kitje opentrekken :roll:


ah well, ooit zal het eind in zicht komen.





...maar niet vandaag!
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
En de smid, hij hamerde voort...

de afgelopen dagen her en der wat kleine klusjes aan het indiaantje gedaan en wegens mooi weer gelijk ook maar de kleine voorjaarsschoonmaak vast gedaan wegens het begon zo onderhand weer een ongelofelijke griebusbende te worden op m'n niet al te grote werkbankje. echt waar Hobbybob?

echt waar:

Afbeelding

tis leuk dat uitgebreide doe-het-zelven maar het geeft wel een behoorlijk grafzooi op en om je werkplek :roll:

uurtje lekker bezig geweest en toen was 'ie d'r weer helemaal klaar voor en werd den roodhuid ter hand genomen. nou had 'ie dus eigenlijk een klein beetje in de planning om maar eens even wat meer richting spuitklaar te gaan werken, maar toen 'ie het geheel van alle noeste arbeid van de afgelopen paar wekens zo eens zat te bekijken viel 'em dit toch wel behoorlijk op:

Afbeelding

nou heb ik dus wat luikies van meneer verlinden gekregen om de boel een beetje op te tuigen, maar voor deze net-alsof luikies had ik dus niks liggen. en wegens er was inmiddels al zoveel verbouwd aan dit apparaat kon ik het eigenlijk niet over m'n hart verkrijgen (ziet mijn een libelle-taal gebruiken :roll:) om hier niks aan te doen. dan kun je natuurlijk met wat scotch tape aan de slag gaan maar toen bedacht ik me dat meneer verlinden me misschien alsnog wel kon helpen. ik had namelijk heel lief een grote en totaal onbruikbare lap ijzerwerk van 'em gekregen en wie ben ik om dan te zeggen dat je dat net zo goed weg kunt gooien. iets met gegeven paarden en gebitten enzo:

Afbeelding

het enige nadeel is dat meneer verlinden nogal stijve ijzertjes meelevert in z'n doosjes en dat dat het bewerken van het spul niet echt eenvoudiger maakt. nou had ik echter ooit eens gelezen dat het nog wel eens wil helpen om die ijzertjes wat hitsig te maken en wegens niet geschoten is altijd alsnog kipfilet van de aldi (of zoiets) natuurlijk ook maar eens even een poging gedaan. dan kun je heel stoer met een aansteker of een kaarsje aan de slag gaan, maar dit vond ik net even wat subtieler:

Afbeelding

inderdaad een beetje een wazig plaatje, maar wegens op die met flits:

Afbeelding

..valt het zo op dat 'ie te lui was om even het fornuis schoon te maken laten we die dus maar even achterwege.

hmmm

iets klopt nu niet.

maar goed. m'n iezerploatien was dus wonderbaarlijk genoeg inderdaad wat zachter geworden, dus nadat ik wat getekend had:

Afbeelding

was het een kwestie van een paar minuutjes knip-, schuur- en vijlwerk om spontaan wat nieuwe luikies te hebben:

Afbeelding

eigenlijk zijn ze wat aan de dikke kant en was het realistischerderder geweest als ik ze ingekrast had, maar in het kader van "minder afval is beter voor het milieu"(ugh :roll:) heb ik toch op deze manier weer mijn steentje bijgedragen.

nou zat er stiekempjes nog een lijnendingesje wat eigenlijk ook best wel vervangen kon worden, maar dat ging net even wat meer dan alleen maar een stukkie iezer uutknippen worden. eerst maar eens even een malletje bakken:

Afbeelding

een erg hypermoderne techniek die Hobbybob op de kleuterschool heeft geleerd in een galaxy far, far away, maar toen was het met kwartjes en dubbeltjes...

ennieweg, stukkie tape vervolgens op een stukje restmateriaal van de luikies geplakt ("oooooh, zou 'ie ook in een prius rijden?") en de boel ruwweg uitgeknipt:

Afbeelding

weer even een stukje schuren en vijlen en vervolgens een KWW-tje gedaan (kiek'n wat' wur)

Afbeelding

en wegens goedgekeurd maar even voorzichtig die mooie lelijke opstaande rand weggekrast en een plaatje geplakt:

Afbeelding

volgende klus: wat lijntjes trekken.
door het vele schuurwerk zijn er helaas (bwahahaha. not.) wat opliggende paneellijnen verdwenen dus tijd om de lettertape en de scalpel weer tevoorschijn te halen. tape geplakt, achterkant van het snijblad d'r een paar keer langs en hatseflats, nieuwe streepies:

Afbeelding

ook eindelijk de andere motorgondeldinges afgebouwd, daar wat lijntjes opgezet en weer eens even wat ouderwets plakwerk verricht:

Afbeelding

en och liebe, het begint zowaar al een klein beetje op een echte indiaan te lijken!
all fine and dandy enzo, maar ik was toch wel even klaar met al dat gepruts. tijd voor eens even wat simpel lekker-niet-bij-nadenken werk en dat werd dus het uitzetten van de lijnen op het glaswerk. dat spul moet natuurlijk uiteindelijk ook deels bedekt worden onder wat kleurigheid en wegens het is zo jammer als straks de pilootjongens en -meisjes heulegaar niet naar buiten kunnen kijken is het altijd wel praktisch en vriendelijk om in ieder geval de delen waar ze eventueel wat doorheen zouden moeten kunnen zien even dicht te plakken met plakselband.

dus zo gezeit, zo gedaan. eerst begonnen met dunne reepjes tape langs de randen wegens dat gaat wat makkelijker dan grote lappen:

Afbeelding

..en toen keek ie even in z'n boekie en had 'ie zoiets van:"MAAR DAAR KLOPT HEULEGAAR GEEN ENEN DROL VAN!" nou ja, een klein beetje klopt het wel, maar kijk eens naar die middenstijl!
dat ding van mij kun je bijna gebruiken als dragende muur :roll:

duuuuuuuuus...:

Afbeelding

het raampie maar weer ontdaan van z'n p+ laag met ammonia (jaja, reinigt snel en goed. dat je het maar even weet!)

en na het wegpeuteren van de plakselbandjes (zucht, daar gaat weer een uurtje werk :roll:) het hele spul maar weer omgetoverd tot matglas:

Afbeelding

aangezien ik natuurlijk tijdens het plakselbandplakken hier en daar een mes had gebruikt zaten er hier en daar naturlich van die fijne krassen in het glas dus ik ben uiteindelijk zelfs flink aan het klussen geweest met p120 (!) maar wegens hij heeft onderhand vrij veel schuurwerkzaamhedenervaring zie je daar uiteindelijk gelukkig niet zo heel veel meer van terug en had 'ie na veel schuur- en poetswerk een mooi ontlijnd en glimmend glaasje liggen:

Afbeelding

en tja; und what jetzt?

ik had dus geen lijntjes meer op m'n raam dus het feest kon alle kanten op. maar hoe gaart 'ie nou weer een beetje netjes de suggestie van raamkozijnen op die glasbak krijgen?

denkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenk...

"let us devise a cunning plan, Baldrick!"

eerst maar eens efkes wat plakselband geplakt:

Afbeelding

beetje creatief raampjes tekenen aan de hand van het boekie:

Afbeelding

plakselbandje overplakken op een stukkie styreen en met een naald de hoeken inprikken:

Afbeelding

jaja, ziet mijn eens van de priklappengeneratie zijn :wink:

vervolgens "verbind de puntjes" voor gevorderden (wegens geen cijfertjes d'r bij) gespeeld:

Afbeelding

en vijlen maar!

en dat is één:

Afbeelding

en dat is twéé:

Afbeelding

(...wat ook gelijk waarschijnlijk dè oplossing gaat zijn voor die grote kier onder de voorruit)

en dat is drieeeeeeee:

Afbeelding

(en ja; dat kozijn is wat te hoog maar da's dus met opzet omdat dat straks dan wat makkelijker vast te plakselen gaat zijn aan de bovenraampies. en besides...'tis makkelijker wegvijlen dan bijvijlen :wink:)

en dat is vie-hie-hier:

Afbeelding

nou, en dan nu weer even een paar daagjes de hypotheekaflossing bij mekander werken en me geestelijk voorbereiden op het plakken van die dingen :roll:


tot sinas!
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

(sjesus, 219 plaatjes tot nu toe. en ik ben nog lang niet aan het spuiten :roll:)

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 8:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Grendel,

Die grote indiaan van je begint er al erg goed uit te zien.
Die 219 plaatjes hebben zeker hun waarde door al het detail dat je extra aanbrengt, en vooral ook door het tonen van je brouwwijze.

De beste manier om luxe-problemen op te lossen is zorgen dat je alles dubbel hebt, dus gewoon alvast een reserve laptop kopen, en die gewoon altijd aan de stroom hangen, dan doet 'ie het nog steeds als 'ie nodig is.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 8:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 18:28 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Julianadorp
Fantastisch hoe je elke keer weer met creatieve oplossingen komt voor een probleem, petje af en ik blijf je volgen

_________________
Ik maak geen fouten.
Ik beperk mij tot blunders


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi opgelost Gren, enne het ziet er dan ook meteen net even wat realistischer uit als je de raamstijlen er zo opzet, alleen wordt het wel een plakwerkje omdat strak te krijgen. Je gaat het eerst spuiten neem ik aan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 18:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
En de "ik-laat-mij-niet-kisten-maar-ik-houd-vol" prijs gaat dit jaar onbetwist naar Grendel!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wederom veel bruikbare tips. My compliments.

Denk je er wel om dat je de koffie niet (te) koud laat worden. Niks zo fijn als een goeie mok hete koffie. Houdt de geest scherp wanneer je blik vertroebelt..... dus.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 1:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jan, 2008 15:05 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Edegem/Antwerpen
Alleen al voor de manier waarop je alles hier neerzet zou ik dit topic volgen :lol: :lol:

ennieweg, Niet opgeven en blijven doorgaan!
We zijn allen benieuwd naar het eindresultaat :wink:

tot zover heb je al een hele prestatie nergezet hier. Je mag trots zijn op jezelf :)

Keep up the good work! :wink:


Laatst bijgewerkt door Smokejumper op di 07 apr, 2009 15:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 12:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Kan je me vertellen hoe je precies dat raampje weer glanzend gekregen hebt? Dat begreep ik niet zo goed.

Het ziet er geweldig uit hoor!

Grt
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement