Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 21:17 pm 
Alweer zo'n strakke! :D
Dit gaat een fantastische BCC worden...ik hoop op nog meer prachtige projecten, maar jouw eerste stappen wacht ik met spanning af, Chris! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Eindelijk heb ik eens de goesting gevonden om aan de Ferrari te beginnen.

Eerst had ik het motorblok in een aluminiumkleur geverfd. Terwijl dat lag te drogen ben ik begonnen met de stoelen (logisch :lol: ).

De stoelen heb ik eerst voorzien van een beetje kevlar aan de achterzijde. Dit is van Crazy Modeller. Het viel niet echt mee om het direct strak te krijgen maar na heel wat SOL en fohnen is het me aardig gelukt. Je zult er later vrijwel niets meer van zien....

De stoel zelf moet matrood worden. Ik heb dus eerst de kevlar decal gesealed met blanke lak, en nadat het droog was met Microsol Micro Mask het kevlar bedekt. Nu kon ik de stoel spuiten zonder dat het kevlar rood werd. Nadat het rood droog was, kon ik de masking er zo afpulken en hield ik dit over:

Afbeelding

Afbeelding

Het zilver was nog steeds niet droog na 2 dagen. Waarschijnlijk door de dikkige revell verf..., dus ik ben alvast begonnen met de achterste wielophanging.

Nadat ik alles geverfd had, konden de PE remschijven erop. Deze heb ik eerst nog met smoke geverfd en daarna opgeschuurd zodat er een krasstructuur in zit.

Afbeelding

Ik was ook alvast begonnen met het in- en uitlaattraject. Als eerste alles mat alluminium geverfd, en daarna de delen in een metallic grijs tintje geverfd. De ''boxen'' op de inlaatbuizen kregen nog een PE plaatje, en ook op het intlaatspruitstuk kwam een Ferrari logo in PE. Op de uitlaatcollector kwam nog een PE plaat die ik moest buigen. Dit viel niet mee met dat stugge materiaal.

Nadat alles droog was kon ik de aluminium onderdelen wheateren met burnt iron, en de metallic grijze delen van de uitlaat kregen een wheatering om de verkleuring van de uitlaat te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaatspruitstukken had ik ook eerst mat aluminium geverfd. Het uiteinde werd weer metallic grijs geverfd. Nadat ook dit opgedroogd was kon ook hier de verkleuring geweatherd worden.

Afbeelding

Het motorblok had ik ondertussen ook al aardig in mekaar geflanst. Zo had ik bijvoorbeeld de kleppendeksels mat rood gespoten en daarna voorzien van een paar chrome biesjes. Ook de bougiekabels werden alvast geplaatst.
Daarna kon het blok in het subframe gelijmd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kon ik alle onderdelen vastlijmen. Met dit mooie resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat dit tot nu toe mijn mooiste motorblok is wat ik gemaakt heb :) Ik had eigenlijk steeds niet zo'n zin om aan de F40 te beginnen maar nu ik eenmaal bezig ben, wil ik niet meer stoppen :)

Volgende wat ik ga doen is het chassis. Deze moet alvast gedeeltelijk in het Ferrari rood gespoten worden, samen met een grotendeels zijdeglans zwart vlak. En verder moet er achterin ook nog kevlar komen en hittebestendige folie voor de uitlaat.... Kortom ik heb weer wat te doen deze kerstvakantie :wink:

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Je kan aardig trots zijn op je motorblok hoor.
Ziet er echt heel gaaf uit!!

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 22:27 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ook van mij uit de complimenten, maar ook een klein puntje kritiek. Moeten die boutjes niet in een andere kleur. Ik dacht dat die altijd in het metaal kleur zijn. Of heb ik dat mis, dan ben ik kritiekloos. :lol:

Doe zo verder. Word een machtige machine.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niet meer aan gedacht :) Was het namelijk wel van plan. Ik zal ze vanavond nog even aanstippen met wat chrome.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 dec, 2008 23:07 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Ik denk dat dit tot nu toe mijn mooiste motorblok is wat ik gemaakt heb


Alle reden om apetrots te zijn..Rik noemde bouten al..ik zou de "ontsteking" nog even rood of zwart inkleuren aan de voorkant. Je ziet het heel erg als de auto klaar is..maar het moet moet natuurlijk nog wel kunnen :D

Afbeelding

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 dec, 2008 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 3:30 am
Berichten: 2637
Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens.
Nou ik hoop erg dat je hier veel en mooi werk van maakt en gezien het motor blok gaat het de goede kant op :lol:

Arno.

_________________
Mijn website
photo 564445 photo 564444


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Ik ben ook weer wat verder gegaan met de F40.

Om te beginnen heb ik het chassis eerst rood gespoten waar het nodig was. De achterbumper zit er namelijk ook aan vast en deze moest dus ook rood worden.

Nadat dit gedaan was kon ik de boel afplakken en de rest zijdeglans zwart spuiten.

Nadat de tape verwijderd was bleek ik superstrak werk verricht te hebben (zo af en toe moet je je zelf complimenteren toch :roll: ). Ik kon toen de boel weer afplakken en de rode verf in de blanke lak zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna heb ik de binnenkant van de bumper met kevlar decals bekleed. Het middelste gedeelte heb ik gewoon zilver geverfd omdat ik met sigarettenfolie geen knap resultaat kreeg.

Toen alles droog was kon de motor erin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De velgharten moesten mat aluminium worden. Deze heb ik dus geverfd met de metalizer verf van Humbrol. Erg mooi spul dat verf :D

Afbeelding

Het interieur moest deels German Grey worden. Deze delen heb ik dus vanmiddag gespoten in die kleur.

Afbeelding

Een aantal kleine bodyonderdelen moesten ook rood worden. Deze had ik dus gespoten en later in de blanke lak gezet.

Afbeelding

Ook ben ik al bezig geweest met de achterklep. De luchtsleuven in de zijkant heb ik opengemaakt en de gietranden zijn er al afgeschuurd. De rest van de body moet nog gedaan worden.

Even een dryfit van alles:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ziet er erg netjes en strak uit hoor.
Vindt het vooral kanp dat je het kavlar in die kleine hoekjes hebt gekregen!

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec, 2008 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 dec, 2004 12:45 pm
Berichten: 6785
Woonplaats: Heemskerk
Tompidom schreef:
Ziet er erg netjes en strak uit hoor.
Vindt het vooral kanp dat je het kavlar in die kleine hoekjes hebt gekregen!


Dat viel ook niet mee om te doen hoor. Vooral omdat er ook nog eens van die luchtsleuven inzitten. Maar gelukkig werkt dat Sol goedje best goed met dit soort klusjes.

Kris.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement