Eindelijk heb ik eens de goesting gevonden om aan de Ferrari te beginnen.
Eerst had ik het motorblok in een aluminiumkleur geverfd. Terwijl dat lag te drogen ben ik begonnen met de stoelen (logisch
).
De stoelen heb ik eerst voorzien van een beetje kevlar aan de achterzijde. Dit is van Crazy Modeller. Het viel niet echt mee om het direct strak te krijgen maar na heel wat SOL en fohnen is het me aardig gelukt. Je zult er later vrijwel niets meer van zien....
De stoel zelf moet matrood worden. Ik heb dus eerst de kevlar decal gesealed met blanke lak, en nadat het droog was met Microsol Micro Mask het kevlar bedekt. Nu kon ik de stoel spuiten zonder dat het kevlar rood werd. Nadat het rood droog was, kon ik de masking er zo afpulken en hield ik dit over:
Het zilver was nog steeds niet droog na 2 dagen. Waarschijnlijk door de dikkige revell verf..., dus ik ben alvast begonnen met de achterste wielophanging.
Nadat ik alles geverfd had, konden de PE remschijven erop. Deze heb ik eerst nog met smoke geverfd en daarna opgeschuurd zodat er een krasstructuur in zit.
Ik was ook alvast begonnen met het in- en uitlaattraject. Als eerste alles mat alluminium geverfd, en daarna de delen in een metallic grijs tintje geverfd. De ''boxen'' op de inlaatbuizen kregen nog een PE plaatje, en ook op het intlaatspruitstuk kwam een Ferrari logo in PE. Op de uitlaatcollector kwam nog een PE plaat die ik moest buigen. Dit viel niet mee met dat stugge materiaal.
Nadat alles droog was kon ik de aluminium onderdelen wheateren met burnt iron, en de metallic grijze delen van de uitlaat kregen een wheatering om de verkleuring van de uitlaat te krijgen.
De uitlaatspruitstukken had ik ook eerst mat aluminium geverfd. Het uiteinde werd weer metallic grijs geverfd. Nadat ook dit opgedroogd was kon ook hier de verkleuring geweatherd worden.
Het motorblok had ik ondertussen ook al aardig in mekaar geflanst. Zo had ik bijvoorbeeld de kleppendeksels mat rood gespoten en daarna voorzien van een paar chrome biesjes. Ook de bougiekabels werden alvast geplaatst.
Daarna kon het blok in het subframe gelijmd worden.
En toen kon ik alle onderdelen vastlijmen. Met dit mooie resultaat:
Ik denk dat dit tot nu toe mijn mooiste motorblok is wat ik gemaakt heb
Ik had eigenlijk steeds niet zo'n zin om aan de F40 te beginnen maar nu ik eenmaal bezig ben, wil ik niet meer stoppen
Volgende wat ik ga doen is het chassis. Deze moet alvast gedeeltelijk in het Ferrari rood gespoten worden, samen met een grotendeels zijdeglans zwart vlak. En verder moet er achterin ook nog kevlar komen en hittebestendige folie voor de uitlaat.... Kortom ik heb weer wat te doen deze kerstvakantie
Kris.