Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2024 12:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Hallo allemaal,

Als eerst: iedereen een fijn en gezond 2024 met veel leuke modelbouw projectjes!

En dan nu, na een tijdje niks meer gepost te hebben dacht ik dat t misschien leuk is om mijn huidige project te delen.
Een L-39 van het op Groningen Airport Eelde gevestigde Skyline Aviation, en dan wel de N139LE om spcifiek te zijn.
Dit is een ex Oost Duitse Luchtmacht L-39ZO, die nu al sinds een hele tijd in gebruik is door Skyline.
photo 593261
photo 593260
photo 593259


Ik heb hem maar in Militaire Luchtvaart geplaatst omdat het een militair toestel is.
Heel veel foto's heb ik nog niet gemaakt, maar bij deze wat ik heb en hoever ik ben:
photo 593250
photo 593258
photo 593257
photo 593255
photo 593254
photo 593256
photo 593253
photo 593251


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2024 14:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Interessant project, Leuk om deze kist eens te zien in uitvoering van Skyline. Succes met de bouw.

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2024 14:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
De afgelopen dagen een beetje bezig geweest met het detailverven, en zojuist de eerste laag glanslak aangebracht, na het uitharden komen de decals erop, hier nog wat foto's van voor de blanke lak:
photo 593527
photo 593528
photo 593529
photo 593530
photo 593531
Ik zie nu dat m'n camera de kleuren wat heeft vertekend, ik zal later nog wat betere fotos posten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2024 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi spuitwerk, hoewel voor mij een beetje teveel dambord. persoonlijk zou ik nog even over misten met een basiskleur om het een beetje af te zwakken...

Voor de rest mooie bouw en apart onderwerp

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 11:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Silenoz schreef:
Mooi spuitwerk, hoewel voor mij een beetje teveel dambord. persoonlijk zou ik nog even over misten met een basiskleur om het een beetje af te zwakken...

Voor de rest mooie bouw en apart onderwerp


Dankjewel voor de reactie, met het oog op het overnevelen vind ik het lastig, voorop gesteld maakte mijn camera het helaas ook erger, kleuren zijn heel erg versterkt. En voor de beeldvorming, zo ziet het er op de echte uit:
photo 593570


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Heb je meer detailfotos van de echte Robin? Want ondanks dat ik het spuitwerk prachtig vind, ben ik het wel met Silenoz eens dat ik hem nog een mist van de originele kleur had gegeven. Aangezien dat de kleuren net iets meer naar elkaar toe trekt. En ik zie die grote kleurverschillen niet op de eerste plaatjes die je hebt geplaatst.

Misschien dat een glanslak de boel ook al voldoende naar elkaar toe helpt. Is ook nog een poging waard.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2024 20:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
markie schreef:
Heb je meer detailfotos van de echte Robin? Want ondanks dat ik het spuitwerk prachtig vind, ben ik het wel met Silenoz eens dat ik hem nog een mist van de originele kleur had gegeven. Aangezien dat de kleuren net iets meer naar elkaar toe trekt. En ik zie die grote kleurverschillen niet op de eerste plaatjes die je hebt geplaatst.

Misschien dat een glanslak de boel ook al voldoende naar elkaar toe helpt. Is ook nog een poging waard.


Ik snap jullie punt compleet hoor, ik denk dat de camera een boel verpest. Die versterkt de kleuren heel erg helaas. Ik zal zsm wat daglicht fotos maken met een andere camera, om het iets beter te kunnen laten zien!
En ik kan zoveel plaatjes klikken van de echte kist als nodig is gelukkig, aangezien ik aan de kisten van Skyline werk. Dus mocht iemand referentiefotos nodig zijn dan hoor ik het graag! :brouw:

Dit is een foto van zojuist met een andere camera, en afgezien dat het een kunstlicht foto is, is dit wel een realistischer beeld van hoe het project er momenteel bij staat:
photo 593574


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement