Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 nov, 2023 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 454
Hallo Mensen

Ik denk laat ik ook weer eens een bouwverslag maken, en als co-piloot op een H145 (de Medic01) wilde ik eens een heli bouwen.

Als kind was dit een van de eerste Tamiya kits die ik bouwde (rond 1974), was toen 10 jaar oud, en uiteraard hadden we nog niet de modelbouw dingen die we nu wel hebben.

Toen de Tarhe van ICM uitkwam werd ik natuurlijk getriggerd, en wilde graag eerst de Tamiya versie weer eens bouwen. helaas zijn ze nu wat lastiger beschikbaar , maar een ad op marktplaats bracht me in contact met een verzamelaar die diverse 1/100 modellen had liggen, en kon ik deze overnemen.

Affijn, over de Skycrane hoef ik denk ik niet zoveel te vertellen :mrgreen:

In ieder geval zal ik even het kitje voorstellen en de sprues laten zien.

Allereerst de box art (typisch Tamiya, heerlijk vind ik ze )

Afbeelding

En de 4 sprues

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien een vrij eenvoudige kit, maar toch (zeker voor die tijd) redelijk gedetailleerd, en wat ik toen ook erg belangrijk vond, het paste gewoon allemaal…… voor mij de reden om Tamiya fan te worden

Zover de voorstelling van de kit, en zeer binnenkort de eerste stappen……

Tom
http://www.mp44.nl


Laatst bijgewerkt door mp44_tom op zo 17 dec, 2023 9:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2023 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 454
OK, hier de eerste stappen…..

Tegelijk met de Tamiya versie kocht ik ook een Revell versie (klaarblijkelijk heeft Tamiya de molds verkocht aan Revell.
De Revell kit is uit 1985.

Alleen ontbraken bij deze versie de stoeltjes, maar waar zouden we zijn zonder evergreen strips …..

Dus stoeltjes zelf maar even gemaakt

Afbeelding

En de boel maar even in een kleurtje gezet en de cockpit decals geplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover stap 1
Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 nov, 2023 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
He, wat leuk. Nog een CH54 maar dan in een iets handelbaardere schaal. Wel apart dat de stoelen ontbreken maar zo te zien is dat niet echt een issue.

Veel plezier :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2023 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dus je laat sprues zien van de Tamiya en je bouwt een Revell, begrijp ik dat goed?
Want op de sprues van Tamiya zie ik wat stoeltjes en pilootje-gebeuren.

Gaaf om weer een heli te mogen verwelkomen.

Wil je als co-piloot niet liever een model van 'je' 145 dan?

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 nov, 2023 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 454
Helemaal gelijk, ik bouw inderdaad de Revell kit eerst, maar aangezien deze kit exact dezelfde is als van Tamiya……

Affijn, de eerlijkheid gebied mij natuurlijk om ook de sprue van Revell te laten zien….

Ik ben er nog niet helemaal achter hoe het zit, maar volgens mij zijn de molds van Tamiya indertijd doorverkocht aan Revell. de Revell kit stamt uit 1985

Zoals je kunt zien is het Tamiya logo verwijderd maar de kit is verder echt identiek

Afbeelding

En uiteraard staat de PH-OOP of de HOW op mijn lijstje… maar wil “mijn” heli eigenlijk in 1/35 (of 1/32) bouwen.
En in 1/100 lijkt me ook geweldig voor de vergelijking in grootte , maar voor zover ik weet bestaat er geen H145 met Fenestron rotor in 1/100

Ook gelijk weer een update….

Heb de cockpit ingebouwd en de turbines liggen ook klaar….. ben nog een beetje aan t experimenteren met clear blue en clear red om de verkleuring vanwege de hitte weer te geven.

Afbeelding

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 17:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 454
En weer een update…..

Heb de motoren geinstalleerd, een gat in de de exhaust pipe geboord en deze geinstalleerd, en een eerste test fit van de “pod”

Tevens de motoren met clear blue en clear red wat bewerkt zodat je een beetje dat hitte effect krijgt……

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2023 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Begint al wat te lijken inderdaad.

1:100 H145 lijkt me lastig inderdaad.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 nov, 2023 23:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Die uitlaten lijken inderdaad prima verweerd en dat op een manier waar ik nog nooit aan gedacht heb. Clear verf toepassen, mooi effect zo.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2023 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
mp44_tom schreef:
En uiteraard staat de PH-OOP of de HOW op mijn lijstje… maar wil “mijn” heli eigenlijk in 1/35 (of 1/32) bouwen.


Gister op de ESM stond in de stand van Revell de nieuwe H145 in 1:32 (04969 Airbus H145 ADAC Luftrettung)
Afbeelding
https://www.scalemates.com/kits/revell-04969-airbus-h145-adac-luftrettung--1450058

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 nov, 2023 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 454
Kijk , das een mooie basis voor de PH–OOP, of HOW……. Jammer genoeg niet in 1/35 (wat toch eigenlijk echt mijn schaal is….) maar die moet ik tzt wel maken natuurlijk………

En ondertussen ook weer een update van de Skycrane….. het is echt wel een eenvoudige kit, maar ik beloof dat het interessanter wordt….. ben ondertussen al begonnen aan iets wat er niet is voor de skycrane….. guess what :mrgreen:

Ben in ieder geval begonnen aan de pod, heb de binnenkant wit gespoten, en het achterste gedeelte light grey….

Afbeelding

Afbeelding

Ik begrijp dat dit nog niet de interessantste build is, maar zoals gezegd, er komt meer aan……..

Tom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement