Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2023 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks gents :)

En we zijn weer wat stapjes verder. Nu vooral de motor en wat tidbits zoals de canopy. De motor is best mooi gedetailleerd maar ik heb de indruk dat ik wat mis. Geen uitlaten... en geen bevestigingspunten. Maar goed. Gaan we wel weer uitkomen. En die uitlaten zie je toch niet.
Verder was dit eenvoudig zwart spuiten, drybrushen met aluminium en daarna wat bijtippen. De gearbox cover in blauwgrijs en na dat allemaal aan elkaar gelijmd te hebben kon ik de bougiekabels toevoegen en dat ging gemakkelijker dan ik vreesde. Deze keer vertoonde het looddraad niet steeds gevoelig te zijn voor onzichtbare krachten. En de lijm werkte elke keer... Echt, elke keer. (ik vermoed dat ik dit eigenlijk droom... :lol: )

De canopy aan de buitenkant voorzien van de meegeleverde masks en aan de binnenkant mijn eigen tape. Ik heb daarvoor grotendeels de meegeleverde masks als template gebruikt. En dat staat nu ook in de aluminium verf uit te harden.

Voor de liefhebbers wat plaatjes.
hoofdgroepen
photo 589075
En zo aan elkaar geplakt
photo 589073
Beetje bijtippen
photo 589074
Kabeltjes
photo 589081
En die zwart geschilderd. he presto.
photo 589080
Tidbits inclusief de canopy. Past op zich wel weer prima.
photo 589077
photo 589076
photo 589078
photo 589079

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2023 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Airbrushen, dat was het nieuwe thema. Uiteraard begon dat met afplakken en het volstoppen van de gaten met sponsjes.

Daarna kon als eerst neutral gray op de onderkant. Toen dat droog was kon ik dat afplakken om de linker en rechter vleugel uiteinden in respectievelijk zwart en wit te spuiten.
Daarna kon de romp in chromat yellow wat nog wat problemen opleverde omdat ik daarvoor verf van mig Ammo gebruikt heb. Maar goed, met wat schuur en geduldig airbrushen is het gelukt.

En daarna kwam het meest tijdrovende werk. Het camo patroon dat ik maak vraagt om olive drab met gele vlekjes. Kleine vlekjes die ik onmogelijk kon airbrushen. Daarom heb ik ervoor gekozen om eerst het chromat yellow te doen en dat met kleine poster buddies te bedekken en daarna het olive drab erover te airbrushen. Ik heb eerst een experiment gedaan met de staart en ik ben tevreden. Op het moment is de romp ook op deze manier behandeld en de rest volgt in de loop van de week...

Afgeplakt
photo 589340
photo 589341
Den onderkant.
photo 589342
Chromat yellow
photo 589344
Buddies en groen op de staart en het resultaat na het verwijderen van de buddies.
photo 589345
photo 589343
En dit is de manier om dit te bereiken
Veel posterbuddies maken
photo 589346
Die plak je voorzichtig op de romp in een onregelmatig patroon
photo 589349
photo 589347
En dan groen er overheen.
photo 589348
Nu de vleugels nog.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 nov, 2023 11:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 691
Mooi werk zo met die bolletjes poster buddy's wel een heel karwei!

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2023 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Leon, en ja, flink karwei en daarna ga ik er weer overheen met random olive drab strepen. :D

En dat heb ik dus gedaan. Die camouflagepatronen waren niet echt patronen. Er werd grof met de verfspuit verf aangebracht en eigenlijk hebben al die kisten een ander schema. Geen echt schema dus. Mottling deluxe. Het moet er daarom ook rommelig uitzien en dat is gelukt. Het enige dat ik hoop dat gaat verdwijnen is dat de waar de bolletjes gezeten hebben nu kleine deukjes zitten. Dit vallen natuurlijk extra op als er glanslak op zit en ik denk dat het grotendeels weg is als de matte lak erop zit.
Decals nu ook aangebracht en die lijken niet te reageren op de Micro's. Is niet anders. Morgen nog een wash. Eens kijken hoe dat uitpakt. We zijn er bijna.

Maar vier foto's deze keer.
Na de cross spray fase
photo 589681
photo 589682
En met decals
photo 589683
photo 589684

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2023 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ik vraag me altijd af waarom ze de moeite van camo nemen en er dan zulke roundels op schilderen?!?

Mooi werk weer!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@JJ&MB Ja, die mooie richtschijven hebben me altijd wel wat verbaasd :lol:

En de J9 is klaar. Leuke kit. Helaas liet de afwerking van het plastic wat te wensen over en ik vermoed dat als deze met wat meer zorg geproduceerd zouden worden het echt super kits zouden zijn. Pasvorm was over het algemeen niet slecht maar veel gaatjes zijn te klein voor de paspinnen die erin moeten. En dat is waarschijnlijk een gevolg van de manier waarop ze de mallen gebruiken. Hopelijk hebben ze binnenkort de ruimte om dat wat zorgvuldiger te kunnen doen.
Maar dat gezegd hebbende. Leuk onderwerp. Echt een interbellum kist die je maar zelden bij andere fabrikanten tegen komt Mooie details en eenvoudige constructie. En mooie motor. :)

En dan mijn eigen bijdrage... Dat camouflagepatroon is toch niet echt wat ik had gehoopt. Mocht ik deze nog een keer bouwen dan probeer ik wat anders. Helaas zie je onder bepaalde hoeken toch waar die balletjes hebben gezeten. Geeft niet. Dit was een tussendoortje. De cockpit daar ben ik wel heel blij mee. Ziet er echt passend bij die periode uit.

En dan de plaatjes voor de liefhebbers. :)
photo 589945
photo 589946
photo 589947
photo 589948
photo 589949
photo 589950
photo 589951
photo 589952
photo 589953
photo 589954
photo 589955
photo 589956
photo 589957
photo 589958
photo 589959
photo 589960

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Deze even doorgelezen,

Ik had nog nooit van dit toestel gehoord, dus bij deze opnieuw wat bijgeleerd.
Mooie techniek met die bolletjes posterbuddy, ik moet dat in de toekomst maar eens proberen voor de motling op een Duits toestel.

Het resultaat is zoals we van jou gewoon zijn opnieuw prachtig.
Een mooie aparte aanwinst voor de verzameling.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Het was weer een zèèr vermakelijk verslagje Kay-Jay.
Inderdaad jammer dat de camo niet helemaal goed uit de verf is gekomen. Ik had er eerlijk gezegd al een beetje mijn twijfels over... 8)
Maar goed, je hebt dan ook niet het meest makkelijke schema gekozen. Ik zag in de bouwbeschrijving dat je tevens voor een groene of aluminium variant had kunnen kiezen maar dat was natuurlijk vèèl te gemakkelijk geweest. :lol: :lol: :lol:

Anyways: Let's chock this one up to yet another experience...
(As they tend to say...)

Op naar de volgende. Al een idee waar je ons nu weer mee gaat plezieren ?
Normaliter open je reeds direct na het beeindigen van een bouw met een nieuwe bouw maar aangzien ik nog geen nieuwe bouw-string heb gezien, krijg ik het idee dat je volgende projectje wel eens iets "speciaals" zou kunnen zijn... 8) Of word het wederom een Spitje ? :wink:

Gr. Ruud.

P.S.:
Tip van Flip: Wellicht een snelle rakker in de vorm van een Hasegawa JASDF F-1 (of F-2) 1/48... :wink:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Leuke kist. Jammer dat de camo niet helemaal naar tevredenheid is. De binnenkant ziet er inderdaad top uit.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 nov, 2023 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren :brouw:

@Ruud Ik heb inderdaad wel de neiging om te kiezen voor de moeilijke variant. Moet wel een beetje spannend blijven. :D
Ik ben even overgestapt naar de afdeling militaire voertuigen om een GMC in elkaar te plakken van MiniArt. Af en toe even wat anders dan die gevleugelde rakkers. :lol:
Voor de geïnteresseerden. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =2&t=55290

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement