Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
spiderbrouwer schreef:
Na laatste laagje primer klaar voor aflakken. ik heb hiervoor spuitbus tamiya wit gloss gekocht.

Eerst onderzijde gedaan, dekt niet zo mooi die eerste dunne laag, dus omdraaien en bovenzijde.
WHAAAT,
Gaat vlekken en slaat vreemd uit, primer komt erdoor, ook druipers ondanks dunne laag :shock: :twisted: :twisted: :twisted:

photo 587691

photo 587692

photo 587693

Dit heb ik nog nooit zo erg meegemaakt. Lijkt wel of die verf gewoon niet goed qua samenstelling is wand goed geschut en voorzichtig in laagjes opgebouwd....

Was bijna naar beneden richting kliko gegaan ipv naar boven naar Hurdegarijp. Gelukkig net op tijd weer rustig en eerst maar eens nachtje indrogen en morgen beslissen hoe verder. Denk oneffenheden opschuren en witte primer erover dan als basis en wat anders verzinnen voor toplaag.....


Dat is of een bus die te lang geleden is gemaakt, of je hebt toch een te dikke laag gespoten van te dichtbij. Ik houd altijd 25-30 cm afstand aan en al bewegend spuiten, nooit stil houden op een bepaalde plek.

Een andere mogelijkheid is dat de luchtvochtigheid te hoog was, daar zijn die Tamiya bussen wat gevoelig voor...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Shujaa schreef:
Klaasdebouwer schreef:
Indrukwekkend onderstel overigens. Heb je wel eens gezien hoe dat wordt ingetrokken. Amazing engineering :)



Common', common', common' baby - Common' baby... Twist & Turn - Twist & Turn... :lol: :lol: :lol:

Gr. Ruud.

Ja, precies :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2023 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Gisteren het landingsgestel en wielen van wat kleur voorzien, wit aluminium voor de wielen en ietsje steel erbij voor het gestel. De resin wielen zijn erg mooi. Wat tamiya panelline zwart hier en daar voor dieptewerking

photo 587859

Ook de valkyrie zelf nu voorzien van toplaag wit. Heb het met Revell wit 04 aqua gedaan. Dit droogt beetje zijdemat op maar wel redelijk strak. Ik werk het straks als de zwarte accenten erop zitten af met een laagje Gauzy glim.

photo 587860


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2023 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Laagje verf doet altijd wonderen, spuitwerk lijkt goed gelukt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2023 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
We zijn in de afbouwfase beland. Ik heb de zwarte vlakken op romp en neus gespoten en daarna nog glimlaagje gauzy erover voordat de decals erop gaan
photo 588732

photo 588734

De decals zijn heel mooi en frissen zo'n model meteen wat op
photo 588733

Straks nog beschermlaag erover en dan wat wash in roosters en zo. Ik laat hem verder tamelijk clean.
Ook landingsgestel nog opbouwen en kijken of misschien steunpunt onder de romp nodig is want het plasticgevaarte is wel erg zwaar geworden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2023 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Erg impossant... :shock:

Fijn te zien dat het "spuit-drama" goed is herstelt met het gebruik van Revell 04 aqua. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2023 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Oef, dat vind ik heel spannend wat je gedaan hebt. Afplakken met tissue. Ik heb dat eens gedaan bij mijn Japanse Blackhawk (kan ook gewoon papier geweest zijn), verf bleek door het papier te kunnen. Flink wat overspray, of eigenlijk doorheenspray dus. Ik plak af met tape of grote stukken met plastic (boterhamzakje of zo).

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 okt, 2023 21:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Na korte wandelvakantie in Luxemburg nog paar dagen vrij en wat aan de afmontage van de valkyrie gewerkt
Decals bij de cockpit erop

photo 588967

Landingsgestel plaatsen en uitlijnen
photo 588968

photo 588969

Roosters schilderen met wash en ook achterzijde
photo 588965

photo 588966

Nu nog de staarten en vleugeltjes voor erop en dan toch nog af om volgende week naar het noorden te vliegen :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 okt, 2023 22:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig gedaan Jaap Jan! Ga je hem zaterdag showen?

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 okt, 2023 14:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@trajanus. Ja, dat is wel de bedoeling als er plaats voor is, en hij in mijn auto past :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement