Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2023 17:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Hier eens vlug binnen gesprongen :wink:

Helicopters, niet mijn 'cup of tea' maar voor die motoren alleen al is het zeker de moeite om hier eens te komen kijken.
De rest mag natuurlijk ook zeker gezien worden :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2023 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Smullen dit!! :D

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2023 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de mooie comments. En ik ben nog niet eens klaar :brouw:

Na de matte lak heb ik een flinke wash aangebracht. Wash van olieverf die ik erg sterk verdund had. Dit soort washes zijn super gemakkelijk te bewerken en geven een mooi resultaat. En wat een werk. Dit heb ik in 5 stappen gedaan, werkend van achter naar voor op het model en min of meer elke rivet een keer aangetipt. Dit meest met wattenstaafjes bewerkt. Heerlijk ontspannend werk. :)
Daarna kon de matte lak erop en nu komt de kleur erg mooi uit.
Vervolgens kan ik gaan beginnen aan het toevoegen van de opbouw onderdelen die grotendeels al klaar zijn. Ook weer van achter naar voor werkend eerst de onderdelen geplaatst en daarna een hoop extra bedrading toegevoegd in verschillende diktes. Dit is soms erg frustrerend door die vreemde krachten die soms op looddraad lijken te werken maar ik ben best tevreden.
Daarna de motoren geplaatst en dat staat nu uit te harden. Op die motoren mogen ook nog wat extra draadjes geplaatst worden want tjemig het lijkt wel een draden en slangen shop daar bovenop die Tarhe. :lol:

Kijkt u even mee.
photo 587747
photo 587745
photo 587746
Wat draadjes toegevoegd
photo 587749
photo 587748
motoren. meteen een heel ander gezicht.
photo 587750
photo 587751
photo 587752

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2023 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Het kleur-contrast heeft, na de matte vernis-laag, geweldig goed uitgepakt Kay-Jay en de wash complementeert het geheel perfect. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt, 2023 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf om deze te zien groeien hoor.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 8:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi spuitwerk hoor. Al de leidingen bovenop maken het zeer interessant, lekker druk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 9:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja, absoluut mooi werk, wat donkerder maken onder de motoren doen de motoren extra oplichten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2023 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Thanks gentlemen. Het is ook echt een leuke kit gebleken. :brouw:

En hij is bijna af. De winches toegevoegd aan de zijkanten en de grote hijshaak onder de romp. Daarnaast de lampen en wat antennes links en rechts. de masks verwijderd van al het glaswerk en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik wat had moeten doen aan de achterkant van de console tegen het plafond van de cockpit... want die is door een van de raampjes te zien... Nou ja, niks meer aan te doen en je moet het weten. Maar dit had ik moeten zien voordat ik ging plakken.
De wielen zitten er onder en dus staat de Tarhe op de goede hoogte. Nu lijkt hij nog groter. :D

En dus was het tijd om de rotorkop in elkaar te gaan zetten. Hier en daar wat lijmvlakken schoon gemaakt en het geheel ging vlotjes in elkaar, al moest ik wel wachten tot sommige lijmplekken goed droog waren. En wat een constructie. Tenslotte heb ik een begin gemaakt met de rotorbladen. De tips heb ik al geel gespoten en nu de rest nog in het zwart. Morgen nog glanslak, decals en matlak en dan kan dit ook worden toegevoegd. En als allerlaatste onderdeel is er nog het staartvlak dat nog een wash moet krijgen maar dat ga ik meenemen in de glanslak cyclus voor de rotorbladen. En dan is hij klaar. Nog even geduld dus. :)

Rotorkop.. damn wie heeft dit bedacht?
photo 587838
photo 587839
photo 587841
Staart rotor mechanisme.
photo 587840
Rotorbladen met gele tips
photo 587842
photo 587843
photo 587844
En alvast een priview voor de liefhebbers. Wat een beest.
photo 587845

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 okt, 2023 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ennnn nog maar een update. Eigenlijk zijn we er al maar ik wil, zoals gewoonlijk foto's maken bij daglicht dus, ik zal even moeten wachten. Ook voor het volgende projectje dat al weer op stapel staat.

Wat nog moest gebeuren waren de rotors en het staart vlak. De decals gingen er gemakkelijk op al was het wel een beetje lastig om ze goed op te lijnen omdat ze rondom de bladen gaan. Maar, ik ben tevreden. Laagje matlak en klaar. Als een van de laatste dingen ging het oranje staartvlak er nog aan en de deurtjes die ik op een kiertje heb staan.
En toen was de Tarhe klaar en kan hij de kast in... Leuke kit om te bouwen en een fantastische basis. Geen kit voor de beginnende bouwer moet ik er wel aan toevoegen. Belangrijk is het goed in de gaten houden welke onderdelen waar en hoe precies gemonteerd moeten worden want dat gaat echt allemaal maar op 1 manier.

Laatste stapjes en de teaser :)

photo 587900
photo 587902
photo 587901
photo 587903

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 okt, 2023 7:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Moet een knappe vitirne zijn waar deze in komt of vouw je de rotorbladen naar achter

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement