Met de Eject! Eject! dio achter de hekken, was de Mirage weer aan de beurt. Door alle droogtijden tussendoor ging dat niet al te hard. Nadat de vernis over de decals ook goed uitgehard was, kon de modder erop. Na de poetsbeurt van de wash heb ik met olieverf wat verdere verwering aangebracht.
Na dat grove werk kon het kleine grut gemonteerd worden. Om te beginnen de poten, waarbij ik ook wat drukleidingen toegevoegd heb.
Voor de buitenste deur van het hoofdlandingsgestel zit een PE-stangetje in de kit. Volgens de handleiding moest die aan een van de staanders vastgemaakt worden. Echter in werkelijkheid zit er bij de IIIc een apart mechanisme naast de poot. En de staander, waar het PE volgens Eduard heen moest, zit sowieso niet helemaal correct. Volgens de handleiding moet hij naar de voorkant van de wielbak. In werkelijkheid zit hij aan de achterkant. Dat was makkelijk te corrigeren. Het mechanisme voor de deur heb ik met een paar snippers plastic nagebootst (op de foto nog wit, later zilver zoals de rest er omheen).
In de wielbakken is het zilver vaak weggesleten en is de primer te zien. Dus met wat groen in de bak ziet dat er op het model ook ouder uit.
De externe tanks konden erop.
En toen kwam het echt kleine grut. En daar is wel wat aan de hand. De misalignment van de mallen is fors bij deze kit. En bij die kleine onderdelen levert dat dus een flinke correctie op. ronde stangen worden ovaal als je de verschillen bijsnijdt. En zoals je bij het onderdeeltje hieronder ziet, levert bijsnijden een stevig relatief maatverschil op voor deze kleine dingen.
Na een flink tijdje klunzen met die kleine onderdeeltjes was het spul acceptabel om te monteren.
De canopy, nu zonder maskers, kon ook op zijn plaats.
Als laatste ben ik de Matra R530 klaar aan het maken. Als de laatste matlaag daar opzit en de straalpijp is geverfd, dan kan hij als laatste op zijn plek. En daarna zijn de eindfoto's aan de beurt. Maar daarvoor moet dus eerst weer wat spuit- en droogtijd verstrijken.