Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2023 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Dank jullie wel voor de aanmoedigingen, en natuurlijk hoop ik ook dat het een mooi ding word.
Ondertussen heb ik weer wat vorderingen gemaakt.
De fotoets delen voor tussen de airconditioning tubing aan het plafond gevouwen en op het bijbehorende plastic deel gelijmd.
In de handleiding van Eduard stond niet dat je wat weg moest snijden, maar omdat er toch wat nokjes waren die in de weg zaten heb ik dat toch maar even gedaan.
Eerst had ik dat geval dus 90 graden omgebogen maar nu bleek dat je dan met die sprietjes niet weg komt bij het plafond.
photo 587430

photo 587428

photo 587431

photo 587432


En alles meteen ook even lichtgroen gespoten.
photo 587439

photo 587440


Voor de romp leek het mij wel een leuk idee om een soort van effect uit te voeren. Ik had namelijk eerst alles zwart gespoten en ben daarna met lichtgroen er overheen gegaan. Net genoeg om het niet volledig te dekken en wat meer variatie in de kleur te brengen.
photo 587437

photo 587438

photo 587451

photo 587452


Wat detailonderdelen voor in de staart gespoten en geverfd.
photo 587441


En geassembleerd.
photo 587442

photo 587443

photo 587444


Stoelen voor in de cockpit de achterzijde. Eerst wat uitdrukpunten gevuld met plamuur. Dit had ik net zo goed achterwege kunnen laten; hier is na het monteren eigenlijk niets meer te zien. En het was ook nog een behoorlijk rotklusje vanwege dat het moeilijk bereikbare plekjes waren ivm natijd terug vijlen en schuren.
photo 587433


Geverfd en de cockpit gevuld. Ondanks dat de stoelen wel goed op hun verhoging gingen sloten de pedalen niet helemaal aan op de voeten.
Maar de handen dan wel weer op de stuurknuppels.
photo 587434

photo 587435

photo 587436


Piping en andere dingetjes van de hemelbekleding geverfd en daarna in een glansvernis gezet voor een washje.
photo 587445

photo 587446


Weer even een dryfit. Hier is ook weer te zien dat je er natijd niet veel meer gaat zien.
photo 587456


Nu moet er om alles passend te maken van het voorste tussenschot ook een pasnokje weggesneden worden, waarschijnlijk ook vanwege het fotoets.
photo 587455


Nu had ik al even rond zitten kijken hoe de stoelen in de cargo bay eruit zien als ze opgeklapt zijn. Want zo zijn ze in de doos wel gemodelleerd.
Deze heeft een soort van rugleuning van rode "straps", die als de zitting is opgeklapt gedeeltelijk daar achter zit. De bovenkant van deze "straps" zit met een staaf vast ter hoogte van de beglazing van de romp (deze zijn dus ook vanaf de buitenkant zichtbaar).
Je kan hiervoor een Eduard setje voor aanschaffen, maar dan is de zitting wel in de uitgeklapte positie (zodat je erop kunt zitten). En dan kunnen er natuurlijk geen voertuigen mee vervoerd worden.
Ik had op Youtube iemand deze kit ook zien maken en hij had die rugleuning gemaakt uit stukjes modelbouwtape: www.youtube.com/watch?v=OuRLgSgLUUM&t=852s. Vanaf 9 minuten kun je dit zien.

Maar op de een of andere manier kan ik hier geen soort van hyperlink plaatsen, zodat ik de volledige url hier moet neerzetten. Weet iemand misschien hoe dit moet?

Tot slot heb ik op de vleugels voorzien van nog wat fotoets.
photo 587457

photo 587458

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2023 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Robbin schreef:
photo 587456


Mag ik vragen welke kleur en merk verf je hiervoor hebt gebruikt?
Je schrijft 'licht groen', maar daar heb ik niet zoveel aan.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2023 7:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Robbin schreef:
Ik had op Youtube iemand deze kit ook zien maken en hij had die rugleuning gemaakt uit stukjes modelbouwtape: http://www.youtube.com/watch?v=OuRLgSgLUUM&t=852s. Vanaf 9 minuten kun je dit zien.

Maar op de een of andere manier kan ik hier geen soort van hyperlink plaatsen, zodat ik de volledige url hier moet neerzetten. Weet iemand misschien hoe dit moet?




Youtube knop gebruiken en daar de video id tussen zetten (alleen heeft de eigenaar van de video hier playback op andere websites geblokkeerd).

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2023 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Ik vind die vraag van René best wel goed, want als ik naar foto's van hetzelfde onderdeel kijk zie ik eerst iets dat volgens mij 'Sky' is gespoten.
photo 587440
Even verderop zie ik dit onderdeel in een glim jassie en daar is de kleur groen totaal anders. Lijkt mij sterk dat dit alleen door de glim en de belichting komt.
photo 587445

Kijk en overtuig u zelf en geef ons het antwoord. Wij wachtend sidderend en bevend van belangstelling af.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2023 0:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ik had met een kleurenconversie tabel (Zvezda gebruikt voor de verfinstructies Tamiya producten) die kleur opgezocht en kwam met een vergelijking dus uit bij Revell 55.
Vandaag was er trouwens op de regionale IPMS bijeenkomst ook iemand die zei dat ik er een beetje naast zat.
Het was niet te licht maar het was te fel.
De kleur die ik eigenlijk had moeten gebruiken was Duck egg green. Jammer maar helaas.
Ik weet niet wat je bedoelt Peter, maar het is echt dezelfde kleur. Alleen is ie op 't laatst in een matte vernislaag gezet.
Ook is een gedeelte grijs geverfd. Of is dat het niet dat je ziet?

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2023 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Grappig dat een conversietabel Tamiya XF4 converteert naar Revell 55. Als ik op het web beide kleuren op zoek lijken die totaal niet op elkaar. Los daarvan denk ik dat Zvezda met XF4 ook de plank volledig mis slaat. Die Revell 55 zou nog zo slecht niet zijn, maar ik zou er wel een lading wit of bij hebben gemikt. Mijn C-130 heb ik aan de binnenzijde Gunze H73 gespoten; Gunze noemt dit zelf Sky(Duck Egg Green). Nou heb ik hier nog twee pottekens Humbrol, nummer 90 (Beige Green aka Sky Matt) en nummer 23 (Duck Egg Blue Matt). De laatste toont iets meer blauwzweem in de kleur. Nu heb ik zelf nooit in een Hercules gezeten of rondgelopen, maar ik plaats even twee koppelingen naar afbeeldingen:

https://i0.wp.com/www.aironline.nl/weblog/wp-content/uploads/2018/11/IMG_6669-702-Lockheed-Martin-C-130J-Hercules-Royal-Bahraini-Air-ForceBahrain-International-Air-Show-Sakhir-Air-Base-november-2018.jpg?resize=800%2C534&ssl=1

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5f78a7253cb4fc6a692f677f/1623798157088-L3LSAMKZB8KRMEXGUJV9/AGM+C130D+Gray+Ghost+%282007-04-26+kdr%29+53.JPG?format=2500w

Bij de onderste foto zie ik wat buiswerk en spanten die aardig op Revell 55 lijken. De isolerende bekleding lijkt meer Sky en Duck Egg Green/Blue. Je zou dus zelfs die buizenconstructie achterop in Revell 55 kunnen laten. :D

Terugkomend op mijn opmerking: als de door mij herplaatste foto's van jou dezelfde verf tonen, dan vind ik het vreemd dat door puur alleen een matte afwerking die kleur zovéél anders is. Zal dan wel aan de belichting liggen.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ik moet zeggen dat de kleur wel wat bij trok onder de matte vernislaag.
Misschien dat ik nog kan proberen om met wit een hele dunne waas erover heen te spuiten, en het isolerende materiaal in de sky kleur over te spuiten? Het wordt wel wat lastiger met het reeds ingebouwde spul af te plakken..

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Okay, Revell 55. Of dat voor deze juist is, daar hou ik mij buiten. Voor een ander project zou ik deze prima kunnen gebruiken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2023 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Robbin schreef:
Misschien dat ik nog kan proberen om met wit een hele dunne waas erover heen te spuiten, en het isolerende materiaal in de sky kleur over te spuiten?

Dat zou ik niet doen. Ik zou liever se handel middels een dry brush wat op lichten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 okt, 2023 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Beetje late reactie misschien, maar welke kleur zou ik dan het beste kunnen gebruiken voor het drybrushen? Gewoon alles wat lichter maken met wit?
Momenteel heb ik eigenlijk alle raampjes in de romp geplakt dus wordt het wel wat lastiger. Ik zou misschien ook voor kunnen kiezen om alleen het gedeelte te drybrushen wat zichtbaar blijft rondom de laadklep?

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement