Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2023 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1708
Hey Kay-Jay,

als je wellicht tussentijds mijn PB-tje hebt gelezen, dan snap je waarschijnlijk de ironie van mijn vorige reactie wel... :lol: :wink:

FF zonder dollen:
Ik ben erg onder de indruk van je kleuren-keuze. Kleuren vormen immer een oeverloze discussie in onze hobby maar als ik naar je pitje kijk dan heb ik de bijgevoegde foto niet nodig... Kleurtje ziet er "spot-on" uit !!! Ook de kleur van de inlaten zien er op mijn schermpje verschrikkelijk realistisch uit. Ik ben geen Svenska-kenner maar weet dat ze hun eigen, ietwat eigenaardige kleuren gebruiken en het ietwat vreemde groene kleurtje van de inlaten komen èrg overeen met de herinnering van de Lansen welke ik in de jaren '90 op Soesterberg heb mogen aanschouwen...

En dan je klokkenwinkel...
Wow, dat ziet er indrukwekkend uit. Zeker omdat je diverse details met het handje hebt geschilderd. En oh ja, die gespen... Zou je genegen zijn om daar een kleine "tutorial" van te maken. Op de foto's ziet het er erg fraai uit en iedereen die wel eens in de schaal 1/48 heeft gefreubeld, weet dat het toch wel verschrikkelijk veel priegelwerk is om zulke vormen uit plastic-card te snijden en dan ook nog een goed gelijkend resultaat te behalen...!!!

"Keep up the good work...!!!" :brouw:

Gr. Ruud

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2023 7:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ben het eens met Ruud, al is de foto van origineel wel erg veel lichtinval waardoor je toch een ander beeld krijgt, maar............kleur is maar betrekkelijk, want zou je 4 van deze kisten naast elkaar zetten, zou je ongetwijfeld 4 verschillende varianten hebben op dat groen. Ik ben er al een aantal jaar achter dat ik alle variaties van een kleur gebruik behalve de voorgeschreven, dan zit je altijd goed, tenzij je iets bouwt wat op de eindcontroleband staat van de fabriek, dan zou de kleur geheel moten kloppen.

Details, tja, die zullen waarschijnlijk volgens de referentiefoto's niet geheel accuraat zijn, maar zoals ik al vaak overal neerplemp

"De schijn van details is vaak beter dan de details zelf"

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2023 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Bert Takken schreef:
"De schijn van details is vaak beter dan de details zelf"
100%

Mooi werk zover Klaas!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2023 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Inderdaad heel mooi werk,

Op deze schaal die cockpit.... waaw.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2023 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank heren en leuke discussie :brouw:

Ondertussen gaat de bouw verder en na een decal op het voorste instrumentenpaneel en een wash kon het geheel in elkaar geplakt worden. Riempjes op de stoelen en door. Dit kon daarna in de romp worden geplakt samen met de jet exhaust en de neuswielbak. Randje plamuur en schuren maar. Nog steeds niet mijn favoriete onderdeel. Ondertussen heb ik de voorste stoel en het windscreen van de achterste cockpit maar weer even uit de cockpit gehaald omdat deze anders beschadigd zouden worden door de rest van de bouw.
Tenslotte de staartvlakken en rolroeren gemonteerd en we kunnen door naar het volgende hoofdstuk; het onderstel.

Cockpit voor de installatie
photo 584240
photo 584241
photo 584242
photo 584243
photo 584244
Laatste blik in het interieur
photo 584245
Ennnn te laat
photo 584246
photo 584247
Vleugels eraan, plamuren, schuren en stuurvlakken. Het kan zo snel gaan.
photo 584248
photo 584249
photo 584250
photo 584251
photo 584252
photo 584253

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2023 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het kan zeker snel gaan :D . Je hebt nog wel wat 0lamuur gebruikt lijkt het. Is de algehele passing iets minder van HB?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 aug, 2023 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@Ferry. De passing is prima maar die traditionele naad in de romp is niet echt perfect (wat het bijna nooit is in mijn ervaring :D ) dus dan maar een randje plamuur. Verder past alles eigenlijk prima. :)

Kleine update van de voortgang. Deze kist heeft last van een antenne infectie denk ik want die zitten werkelijk overal. Zelfs op de vleugels. Ik denk wel dat ik een aantal opnieuw ga plaatsen want de voet was steeds wel erg dik. Ik dacht eerst dat dat zo bedoeld was maar de referentiefoto's vertellen een ander verhaal. De voet is op sommige plekken terecht, (neus en boven op de romp) maar niet die op de vleugels. Kortom, puzzeltje om dat goed te krijgen. Gaat wel weer lukken.

Verder, canopy getaped en van wat zwart aan de binnenkant voorzien. Ik heb ook nog een dwarsbalkje aangebracht. En het windscreen is alweer geplaatst.

En dan is de rest van de onderdelen daar zoals wielpoten, hardpoints etc. De plaatjes geven een redelijk overzicht. Oh, en wat lood in de neus want het lijkt erop dat deze kit ook achterover wil hellen. :)

Vers gekocht lood op een bedje van houtlijm.
photo 584533
Antenne bonanza.
photo 584535
photo 584534
To tape or not to tape, that's the question.
photo 584536
photo 584538
Overzichtje van het kleinere grut
photo 584537
En na een laagje zwart kan er weer wat geplakt worden.
photo 584540
photo 584539

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2023 11:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er allemaal weer netjes en verzorgd uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2023 12:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Kan het alleen maar met bovenstaande eens zijn

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de complimenten :brouw:

Dus gaan we ook maar lekker verder. Ik wijk een beetje af van de schilderinstructie. Het model dat ik bouw had niet de hele onderkant grijs maar slechts het achterste deel van de romp en een deel van de bult onder de romp. De rest was gewoon groen. Dus beetje afplak werk om dat mogelijk te maken. Het groen ging er in twee laagjes op omdat het anders niet voldoende zou dekken maar nu ziet het er wel heel mooi uit. De vleugelranden zijn allemaal aluminium en de neus en de top van de staart zijn zwart dus dat werd afplakronde twee. Kost een hoop tape maar dan heb je wat. Helaas is er toch wat aluminium onder de tape doorgedrongen net voor de maingearbak maar dat komt wel goed.
Daarnaast ook andere delen in de verf gezet zoals alle deuren en de wielpoten in nog een andere versie groen. Daarna wat details geschilderd zoals antennen en leidingen.
Het begint ergens op te lijken. :)

Poten en de wielen.
photo 584866
photo 584865
photo 584862
droptanks
photo 584864
Deurtjes en luchtremmen
photo 584867
photo 584863
En de rest van het vliegtuig in stapjes.
photo 584861
photo 584860
photo 584868
photo 584869
photo 584870

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement