Danku, danku
Zoals gezegd was de volgende stap om de anti-glare panels aan te brengen op de neus en de motorgondels. Gepolijst aluminium bleek nogal te glimmen en de piloot werd langzaam gaargekookt door het weerspiegelende zonlicht. En je kunt ook niet zoveel zien natuurlijk.
Eerst even afplakken:
En daarna uitpakken:
Dit ging allemaal vrij vlot.
Daarna besloot ik om de invasiestrepen aan te brengen. Er zitten geen decals bij, dus je moet dit zelf doen (maar dat was ik toch al van plan).
Op internet even opgezocht welke maten de strepen moeten hebben en waar ze horen. Volgens internet waren de strepen voor tweemotorige bommenwerpers 61 centimeter breed en waren ze 61 centimeter van de motorgondel aangebracht en 46 centimeter vóór de staart. Terugrekenen komt dan uit op ongeveer acht resp. zes millimeter.
Eerst de volledige breedte van de strepen afgeplakt en wit gespoten:
Daarna begon het echte werk: Afplakken van de witte strepen:
Grappig feitje is trouwens dat dit vliegtuig één streepje teveel heeft in elke set. Volgens mijn bron zouden het twee zwarte en drie witte strepen moeten zijn. Dit vliegtuig heeft een zwarte streep teveel. Dit is geen fout van Airfix. Er zijn foto's te vinden van dit vliegtuig met inderdaad zes strepen in elke set.
Daarna alle strepen zwart gespoten:
En dan komt het leukste en spannendste moment: Het verwijderen van de tape...
En als ik mijzelf even op de borst mag kloppen: Dit ziet er gewoon ontzettend dik uit wat mij betreft. Ik ben hier serieus blij mee!
Ik begin zomaar te geloven dat ik de airbrush langzaam maar zeker begin te begrijpen. Geen overspray en geen opstaande randjes
Tips en trucs zijn altijd welkom!
Erik