@ Markie: Inderdaad, de interne spandraden zijn gewoon meegeprint. Na het verven en sluiten van de romp weinig meer van te zien, helaas.
In de laattste twee weken toch wel wat voortgang (en tegenvallers). Eerst de ondervleugel aan de romp gelijmd. Daarvoor heb ik dezelfde mal gebruikt als voor de bovenvleugel.
En het stabilo en kielvlak aan de romp gelijmd.
Intussen toch maar weer eens naar de tekening in Bruce gekeken.
Eigenlijk geconcludeerd dat de stuurkabels van de romp naar de rolroeren boven en onder de vleugel door lopen. Dat betekent dat ik vier 90 graden stuurhevels moet maken en twee rechte. Eerst uit 0,4 mm styreen gesneden, maar daarna, omdat het styreen toch wat breekbaar leek, ook van 0,5 mm plat geknepen vertind koperdraad.
Ik zie laten wel welke versie nodig is.
Tijd voor het schilderwerk, want als de vleugels er op zitten kan dat vrijwel niet meer. Het resultaat:
Schilderen met kwast en Tamiya verf goed gelukt (ik heb voor de olive drap niet moeilijk gedaan, maar gewoon het potje zonder bijmengen gebruikt), maar dat is betaald met het afbreken van twee vleugelstijlen. Wat is dat spul bros, zeg. Voor het herstel eerst een malletje gemaakt om de twee gebroken stijlen goed uit te lijnen, want om dat met de hele bovenvleugel te doen, is vragen om meer (gebroken stijlen) ellende.
De stijlen staan nu (vrijwel) goed, maar het blijft tiende millimeter werk.
Gezien het hele wiebelige geval lijkt het assembleren van de bovenvleugel alleen maar ondersteboven mogelijk.
En dan moet je het spul ook nog evenwijdig aan de ondervleugel op elkaar krijgen. We zullen zien.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.