Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 feb, 2022 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
En dan naderen we zo langzamerhand de fase dat alles in kleur kan.
Omdat er op de avionic bays een haaienbek komt (en die decal is in één geheel) was ik bang dat de cabel cutter te ver naar voren zat.
Dus heb ik een nieuwe gescratched (ik was toch al niet echt tevreden over de vorige) en deze wat meer naar achteren tegen de gun mount gelijmd.
photo 553143

Ook zitten er links en rechts 2 uitstulpingen welke in het echt niet eens zoveel uitsteken. Omdat deze de decal straks hindert heb ik die dus ook maar weggehaald.
photo 553145

photo 553146


Decalvelletje op de scanner gelegd en even een kopietje gemaakt. Best handig toch :D
photo 553147

photo 553148


De onderkant van de Hobby Boss kit mist aan de onderkant wat detail dat ik bij andere heli's in deze schaal wel zie.
Zo zijn de ribbels aan de onderkant niet weergegeven. Ik heb geprobeerd dit na te maken van 0.1" polystyreen, maar dit wilde niet echt lukken.
En omdat het toch aan de onderkant zit heb ik het er maar bij gelaten.
Onderstaande foto is niet mijn heli maar het voorbeeld dat ik wilde gebruiken.
photo 553162



Na alles ontvet te hebben een preshade aangebracht met de airbrush. Het is misschien wat grof, maar je ziet er straks hopelijk niet heel veel van.
Ik hoop dat het effect mooi wordt.
photo 553149

photo 553150

photo 553151



Tot slot bovenop de rotor nog bedrading aangebracht.
photo 553161

photo 553152



Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 feb, 2022 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Die onderzijde moet ik dus even in de gaten houden. Ribbels aanbrengen van dunne strip lijkt me wel te doen.

Je dryfit van de haaiebek is een goede tip, ga ik onthouden. Die wire-cutter zit inderdaad vlak voor de gun.

Die draden op de hoofdrotor-as vind ik dan toch wel aan de groffe kant, bovendien lopen ze naar de as zelf en buigen ze niet vlak ervoor af naar beneden. Ik had hier gekozen voor iets dunner koperdraad of visdraad. Wellicht kun je eens een stukje stroomkabel strippen of een oplaadkabel die kapot is. Daar zitten dunne koperdraadjes is, die erg handig zijn.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2022 0:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Die haaienbek loopt ook over die ribbels heen. Ik kan natuurlijk misschien ze korter maken zodat de decals wel mooi kan aansluiten.
De bedrading van de hoofdrotor heb ik gemaakt van sluiters die bij boterhamzakjes zitten. Ik dacht dat dat wel dun genoeg was. Eens kijken wat ik nog kan (of wil is een betere) veranderen.

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2022 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Het is ook zo verd**de klein en die foto is best wel groot.

Ik schat dat de werkelijke kabel ongeveer 1 cm dik is --> in 1:72 zou dat dus ongeveer 0,14 mm zijn. Ik weet niet of je een micrometer hebt, maar een draadje van 0,1 á 0,2 mm zou kunnen.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2022 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
Ik heb het draadje opgemeten met een digitale schuifmaat, en het is 0,25mm in diameter. De uiteinden heb ik recht gebogen tegen de as van de hoofdrotor aan, en ga er geen andere draadjes voor in de plaats maken. Het is goed zo.
photo 553272

Toen het framewerk van het geschut losgewrikt en met hetzelfde boterhamzakjes-draad hier weer een nieuwe voor gemaakt. Ik vind het er een stuk beter uitzien zo. Maar wat was het een gepriegel; mijn geduld heb ik aardig op de proef moeten stellen.
photo 553271

photo 553270



Tot slot aan de onderkant van de romp ter hoogte van de avionics bay reliëf gemaakt met stripjes polystyreen.
Aan de linkerkant zit nog een uitsparing waar een landingslicht (of zoiets?) moet komen. Na het airbrushen wil ik deze gaan verven door de kopse kant van een stukje rond in verf te dopen en het als een soort van "tampondruk" een mooie ronde vorm aan te brengen.
photo 553269

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 feb, 2022 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Wederom lekker bezig hoor. Deze fase vind ik altijd het leukst, klein spul aanbrengen om het wat 'levendiger' te maken.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2022 11:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
En toen waren we aanbeland om de heli zijn olijfgroene drab kleurtje te geven.
Omdat ik de preshade kleur in zwart had gespoten moest ik toch wel vaak over hetzelfde oppervlak heen om het zwart toch enigszins een beetje afgevlakt te krijgen.
Misschien volgende keer een antraciet of zelfs een nog lichtere grijs proberen, maar ik vind het toch wel aardig gelukt. Dat gaat toch zeker een stuk makkelijker dan met preshade kwasten (zie mijn B-1b Lancer).
Nu de foto's bekeken te hebben zie ik nog wel dat ik her en der nog een plekje aan moet tippen.
Ik zie toch wel een verbetering rondom de motorgondels ten opzichte van vorig model. Ik hoop dat dit ook zo blijft met de verflagen die hierover heen komen.
photo 553415

photo 553414

photo 553413

photo 553417

Is wel mooi gelukt met de antennes. Het heeft toch goed gewerkt voor het afplakken, die stukjes elastiek.
photo 553416

Met ophangen voor het spuiten van de Hydra pods niet echt rekening gehouden dat de pyloon een stuk voor de vleugel uitsteekt en het in het zicht valt :?
Deze maar dicht geplamuurd en weer strak gemaakt.
photo 553412

En toen had ik ze er ook maar meteen eraan gelijmd. Je bent toch wel snel bang dat je zoveel net gespoten klein spul kwijt raakt of dat de verflaag beschadigd.
photo 553418



Op de foto van Dutch Decal zie je trouwens dat de Hellfire rekken niet vol zijn. Maar je kunt de posities waarin ze zitten niet goed zien, behalve de rechterkant. Daar zit er in de bovenste buitenste positie een raket. Maar links is maar gissen. Of gewoon alle rekken maar volmaken; ik neem aan dat die ook ooit vol zijn geweest neem ik aan?
photo 550382


Binnenkort een zijdemat glanslaagje erop en dan kan het decallen beginnen!

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2022 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zou me niet druk maken om de positie van de hell-fires, ook al lijken er aan beide kanten 1 te zitten. Ik denk niet dat ze elke keer voor een oefening volgehangen worden om er 6 van de 8 weg te schieten. In verband met duur enzo. Als je je er wel druk om maakt, dan moet je de gaten voor de Hydra's ook uitboren, er zit niet één raket in de pod.

Wellicht heb je de heli met een flits gefotografeerd, maar de olive drab komt mij nog wat te licht over qua kleur. De afbeelding van DD is veel donkerder.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 12:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 182
Woonplaats: Lichtenvoorde
De foto's van het vorige bericht heb ik met een flits gemaakt.
De foto's hieronder heb ik onder een lamp gemaakt zonder flits.
Deze is aan de schaduwkant:
photo 553455

En deze vol in het licht:photo 553456

Overigens heb ik netjes het verfvoorschrift van Dutch Decal opgevolgd, en Humbrol 155 gebruikt. Deze staat erbij.
Dus tja..
photo 553454

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Oogt al beter, maar ergens vind ik het nog steeds aan de lichte kant. Maar wie ben ik......

Deze is gespoten met Vallejo 71043
photo 534106

photo 527251

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement