Oké. Ik trok bij het schoonmaken de naald altijd naar achteren, omdat daar ook de bevestiging zit naar de trekker. Goede tip voor de volgende keer. Heb ondertussen ook een ultrasoonreiniger aangeschaft. Dus nu moet dat zeker wel lukken met het goed schoon houden
Omdat bij de meeste kits wel eens gaatjes zijn die voor verschillende opties doorgeprikt moeten worden, maar bij sommige dozen je helemaal zelf de positie van het gat moet bepalen heb ik voor de antennes een handboor aangeschaft.
Hiermee met het kleinste boortje (0,8mm) gaten geboord.
Omdat de antennes wel aardig fragiel zijn heb ik meteen ook maar de struts voor het hoofdlandingsgestel eraan gelijmd. Er is maar een heel klein gedeelte wat een andere kleur moet dan de romp kleur, dus dacht ik dat het wel handig was zo.
Het bevestigingspunt dat boven de FAB uitsteekt loopt mooi in één lijn door. Ik had van wat reviews begrepen dat dit niet altijd het geval was.
Ik denk dat als ik straks toe ben aan het verven dat dan de romp mooi vrij staat van de grond, en ik alles in 1 keer kan verven.
Wat is trouwens handig met de volgorde; eerst de canopy voorzien van een antraciet kleur (zelfde kleur als interieur), daarna het geheel in de grondverf en als laatste de uiteindelijke kleur? Ik heb een grondverf in een spuitbus en ik ben hier wel een beetje huiverig voor dat als je snel een te dikke laag krijgt en een hoop details verloren gaan.
Of is een grondverf niet per se noodzakelijk?
De turrets van de nacht/dag sensoren hebben ook hun plek gevonden voorop de romp.
Heb ergens gelezen dat je als de rotorbladen te weinig vind "hangen" zoals in het echt het geval is je het beste ze in heet water kunt stoppen en dan voorzichtig om kunt buigen. Klopt dit? Het lijkt me wel moeilijk om overal evenveel kromming in te krijgen.
Heb op onderstaand plaatje een voorbeeld gevonden van een apache in geparkeerde toestand. Een hoop afbeeldingen laten de bladen zien alsof ze compleet stijf zijn, maar dit lijkt me het meest realistisch.
Groetjes Robbin