Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 jan, 2024 11:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dank je

Met de feestdagen doe je niet veel en andere hobby's vragen soms ook tijd, dus ansich geen grote stappen.

Ik heb wat brandstofleidingen aangelegd naar de eerste vleugeltanks, nu lopen er wat meer, en ook de divverse hydraulische en electrische leidingen die ik voor mijzelf even goed op een rijtje moet krijgen met wat ik maak en wat ik kan laten. Ook blijf ik bezig met zoeken naar referentiefoto's, want van de buitenzijde is echt voldoende te vinden, maar wat onderhuids zit is toch vaak veel moeilijker te vinden

Maar goed, de onderzijde met wat leidingwerk

photo 593850

En om maar even een probleem te laten zien, waar ik ook over aan het tobben ben hoe op te lossen (foutje domweg te laat gezien)
Het gaat om de cockpitrand tussen de beide radiatoren. Nou ja dat mij ook wel weer lukken

photo 593849

Ik heb de flaps ook maar weer eens gemaakt, dus eigenlijk geen foto's gemaakt tijdens de bouw, want die lijken heel veel op de eerdere versie die ik al heb laten zien, alleen hebben de flaps nu wel de juiste afmetingen maar dat moest ik eerst wel weer even tekenen.

photo 593852

photo 593854

De bestaande vleugels maar gekortwiekt en een paar ribben verbeterd omdat er nog 2 tanks extra per vleugel ingebouwd moeten worden, ook een aantal details gaan inbouwen en verbeteren, hoop werk dus nog

photo 593848

En even een totaal overzichtje, al is dit een foto die al eerder met een vorige versie voorbij gekomen is

photo 593853

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2024 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Lekker Bert!
Mooi om te zien dat je nu toch wat "bulky" massa onderdelen vorm ziet krijgen op je werkbank, het begint ergens op te lijken!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2024 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat ziet er weer prima uit. Hopelijk heb je de flaps nu helemaal goed. Kudo's voor je doorzettingsvermogen want ik kan mij goed voorstellen dat je er ook wel eens de balen van krijgt.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2024 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Prachtig werk, Bert.
En zo leerzaam en interessant dat je de hele constructie en onderdelen van het toestel ziet.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2024 8:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dank jullie, ja, soms heb ik echt de neiging om de zooi in een doors te gooien en gauw te vergeten

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2024 9:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ondanks de verwijderneiging toch maar weer wat gedaan.........................................tja...............................wat valt er nog te zeggen..............behalve... "DOE HET NU EINDELIJK EENS IN 1 KEER GOED"

Misschien klopt het, maar anderzijds, ik werk amper van tekeningen, behalve wat schetsen, exploded vieuws en foto's. en als je nog steeds zoekende bent naar referentiemateriaal, kom je steeds weer tot nieuwe inzichten en dan moet je maar weer even diep ademhalen en opnieuw beginnen. Zoals met alles eigenlijk.

Goed, ik ben een beetje verder gegaan met de flaps en heb daar de ophangpunten voor de scharnieren gemaakt, ik moet eerst wachten tot de vleugels in elkaar zitten voor ik de flaps kan bevestigen, want ik wil ze in een 30 graden stand zetten.

photo 594564

ook vanaf een nieuwe schets die ik vond en een referentie foto toch maar de ribben aangepast, ze zaten te dicht op elkaar voor mij gevoel,en als het niet klopt, jammer dan, ik heb nu een beeld wat gevoelsmatig klopt

Het is dus gewoon een kwestie van de bestaande ribben er uithakken en aanpassen

photo 594562

en dan in een overzicht, nou, ik hoor het wel

photo 594563

Als je de ribben veranderd, zal ook de vleugelneus aangepakt moeten worden

Sloooooopen

photo 594561

Ik ben nu bezig om echt heel helder te rkijgen hoe de neus moet, maar dat gaan lukken, anders heb ik altijd nog een hoop andere onderdelen die afgemaakt kunnen worden............pfffffffffffffffffffffff

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2024 9:38 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het is weer even te lang stil geweest, maar zoveel tijd voor de hobby heb ik ook niet meer, want ik bouw aan de eettafe en met 3 kittens in huis die dan op tafel komen zodra ik mijn spullen klaar zet is wel heel lief, maar je doet geen moer meer, behalve zorgen dat die krengen gewoon van je onderdelen afblijven of er mee gaan spelen. Want als het op de grond valt heb ik een paar doelzoekende raketten in operationele status genaamd Chihauhau type MK4KH. die daar gelijk op af vliegen en vernietigen (letterlijk)

Goed, ik ben met de vleugels bezig geweest, nou, op zijn plat hollands gezegd, aan het etterstralen geweest, want ik heb zowel de neuslijst als de achterzijde toch wel een paar keer overnieuw moeten maken omdat het toch niet naar mijn zin was. In mijn hoofd ben ik erg perfectionistisch, alleen snappen mijn handen dat niet en op een gegeven punt moet ik dan echt wel stoppen en zeggen, "ja, jammer dan dat het niet gelijk is, jammer dan dat het wat scheef is, jammer dat het wat verwrongen is maar ik moet nu toch wel echt verder"

Dat heb ik dus gedaan en de vleugels aan de middensectie geplakt, ik heb wel metalen pennen in de vleugellijsten gezet, maar toch, er blijft wel wat beweging in, zo ligt het nu 24 uur uit te harden, maar moet toch wel wat versterken.

Maar zo op de plank en wat scheve dingen vergetend, tis toch wel imposant met ca 50 cm spanwijdte


photo 596330

photo 596329

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 maart, 2024 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Als je zo die laatste foto ziet krijg je toch al wel een beetje eer van je werk Bert!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2024 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat ziet er heel imposant uit zo. Wat mij nu eigenlijk opvalt is het verschil in de vleugels. Als ik kijk naar de linkervleugel dan zit de eerste rib dichter op het dichte stuk dan bij de rechtervleugel. Hoort dit, of vertekend het wat door het camerastandpunt?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2024 10:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Daar is de afdekking wat verder doorgetrokken richting de tip, dus wat je ziet klopt wel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement