Ik ben heel benieuwd wat ze zeggen, Bert! Ik had in het topic van m'n Bloch een stukje geschreven over de reden van de scheve neus van het ding, en toen ik dit verslag aan het doorlezen was kwam de vraag bij me boven drijven. Ik had zelf ook al even gekeken of ik een antwoord kon vinden, maar op de foto's die ik heb gezien kom ik enkel Mossies tegen met propellers die dezelfde kant op draaien, en kan ik ook niet direct zien dat de staart scheef staat.
Dus ik ben best benieuwd wat ze in Engeland zeggen!
Also, ga je ook de brandstoftanks e.d. namaken?
Danny
_________________ Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!
Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm Berichten: 1418
Ik heb ook nog gekeken in mijn oude boeken, maar ook niets gevonden. Wel kan ik me herinneren, dat ik wel eens ergens gelezen heb, dat niet zozeer het kielvlak scheef stond, maar dat alleen het profiel aangepast werd. Maar of dit bij de Mosquito ook het geval was, weet ik ook niet. Ik zal nog eens rondneuzen.
Danny, ik heb de vraag uit gezet bij een museum en een specialist zal de vraag hopelijk beantwoorden anders probeer ik het via een Canadees. De tanks en alles komen er ook in, die zal ik wel gaan printen.
John, thanks, ja, de links kende ik al, heb al ettelijke tekeningen bekeken, kan ook niet zo gauw zien dat de motoren onder een zijdelingse hoek staan, ook een mogelijkheid namelijk
_________________ BertUS Klik hier voor mijn site Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm
Zo,nog de beste wensen voor 2023, het mag nog net he?
Ik heb een weekje overgeslagen omdat ik met Lego tecnic heb gespeeld, dat werkt best nog wel verslavend, maar is ook wel een dure nevenhobby, al haal je de sets van Marktplaats. Maar goed, tussen de bezoekjes aan de oogarts en zo (ik mag morgen dus onder het mes en hopenlijk ga ik dan weer normaal iets zien) toch nog wel wat gedaan, al ben ik niet overal even tevreden over en zit te kijken hoe ik dat moet gaan verbeteren (het zal eens niet dat ik dingen overnieuw doe)
Ik ben dus maar verder gegaan met de vleugels en heb de platen voor de flaps gemaakt, hier draaien de flaps dus langs, al zijn foto's misschien duidelijker dan de vorige zin.
Eerst de ribben
Dan plakken we daar met wat oversteek een dun plaatje styreen tegen waar ik al de gaten al even ingesneden heb
Dat zelfde herhalen we voor de tweede
Nu zitten die plaatjes er wel op, maar niet echt netjes, dus dat gaan we weer slopen en vervangen zodra ik de installatie van de flapbesturing heb voor bereid.
In de uitstekende punt aan de achterzijde van de motorgondel zit de flapbesturing verstopt, de flaps worden middels een hydraulische cilinder in de gekozen positie gezet, de bediening zit dus rechts op het hoofddashboard voor de piloot en worden bediend met hendels, die in bepaalde standen wordt gezet, dus 15, 30 en 60 graden down, als ik het goed heb, ben geen piloot.
Nu is het voor de standaardvliegtuigbouwers een "makkie" zag of snij de flaps los uit de vleugel en verlijm ze in de gewenste hoek, tja, ik moet het mij uiteraard weer veel moelijker maken
Afgaande van de schets begreep ik het principe wel, maar je moet het ook maken EN het moet beweegbaar zijn, dus veel denkwerk over materialen (printen zou het makkelijkst zijn, maar dat is toch erg breekbaar met de resin die ik nu heb)
Dus eerst maar eens een schets gemaakt in SolidWorks om het principe te doorgronden.
Ah, daar wordt het wel wat duidelijker mee. Goed eerst die U vormige draaipunten maar eens maken. IK heb geen buismateriaal, dus eerst maar eens ringen zelf maken
Dus plaatjes plakken in een ruwe vorm snijden, dus eers vierkant, dan 8 hoekig, dan 16 hoekig en dan gladschuren
En maar wat plakwerk krijg je dan zoiets
Even losvast monteren en je heb zoiets
Op dezelfde manier maken we dan ook de grondvorm voor de cilinder en we maken een vast draaipunt voor het draaimoment, op de video is dat die driehoek
Even los neergelegd
En haken we alles met pijn en moeite in elkaar
Nou goed, nu de details eerst gaan maken, alles netjes afwerken en hopen dat ik na morgen weer wat beter kan zien
_________________ BertUS Klik hier voor mijn site Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm
Het heeft even geduurd, bouwen kon ik niet langere tijd achter elkaar, en daarbij, ik zit erg te dubben over de flaps, ondanks de correcte maatvoering in SW krijg ik het in het echt toch niet helemaal lekker. Daarbij moest ik ook dingen slopen, dus eerst de geronde platen, die waren te dun, dus maar vervangen voor dikkere, toont nu wel beter
Maar ja, leggen we het spul bij elkaar is het toch niet netjes uitgelijnd, zoals terecht al werd opgemerkt
Dus tja, wat doe je dan...................................
Yep, we gaan gewoon slopen
En dan maar stukje bij beetje de componenten op elkaar afstemmen
Zo dit komt in de buurt
TIP: ga je iets scratchen, meet dan alles 2 keer en controleer jezelf 3 keer, maar nauwkeurige maatschetsen
_________________ BertUS Klik hier voor mijn site Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm
Volgens mij snap ik de werking wel, maar ik zie nog niet goed waar het draaipunt nu precies zit. Is het misschien een idee om dat te fabrieken zodat de uitlijning ook wat makkelijker gaat?
Ik blijf het knap werk vinden wat je laat zien Bert.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen