Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2022 15:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Toch netjes opgelost Dick.

Wat ik met afvroeg, heb je de zwarte decals niet te ver uitelkaar geplaatst. Als ik naar de doos kijk, lijkt het me toch, dat het mogelijk was om ze tegenelkaar aan te sluiten.
Afbeelding

Voordat je verdere decals plaatst, zou ik aanraden haar eerst helemaal in de glansvernis zetten om silvering van de decals tegen te gaan.....dat is het zichtbaar worden van het randje van de decals na het plaatsen. Op deze manier kun je dit grotendeels voorkomen. Daarna haar weer helemaal voorzien van een (zijden)matte vernis.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2022 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Hallo allemaal,
we gaan weer verder met deze dame en Barry, bedankt voor de tip over het in de glans zetten voor de silvering.
Inmiddels begonnen met de kleine decals die als common stenceling gebruikt werden.
Dan heb ik daar gelijk een vraag over: Weet iemand of die ook weer geplaatst werden na het wit en zwart kalken van
de ondervleugels? ( zie Afbeelding)
photo 552984

Verder heb ik nog gekeken waarom de decal onderkant romp niet aansloot.
Ik heb als referentie de uitsparing rond de turbo uitlaat gebruikt en die rondom pas geschoven.
photo 552459

De propeller ook voorzien van decals ( moet nog geseald worden) en enige foto`s van de romp en bovenvleugels.
photo 552976
photo 552977
photo 552978
photo 552979
photo 552980
photo 552981
photo 552982
photo 552983

Dus even lekker bezig geweest.
Morgen weer verder,
fijne avond allemaal.

Dick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Hallo allemaal,
deze dame is klaar en zal onderaan de foto`s laten zien van hoe of ze is geworden maar eerst nog
even een terugblik op de bouw.

Ik heb plezier beleefd aan het weer gaan bouwen en het met jullie te delen na ruim 30jr niets meer te hebben gebouwd.
De doos op zich gaf voldoening wat de pasvorm betreft maar bij mij waren de decals erop plaatsen niet altijd iets wat vanzelf ging.

Veel zijn er gesneuveld door breuk en slechte passing en dat heb ik opgelost door het uit de vrije hand te doen en hopelijk met goed resultaat.
Een van de dingen die ik mooi vond waren de positielichten aan de vleugels, daarin zit een uitsparing voor de lampjes d.m.v. transparante kleuren
rood en groen.

En laten we ook eens even kijken naar hoe groot de dame in werkelijkheid is. imposant!!

Wat wordt het volgende object? Nou dat wordt een Japanse dame 1:32 !
photo 553479
photo 553478
photo 553477
photo 553475
photo 553474
photo 553473
photo 553476

Blijft er iets te verbeteren?
Altijd naar mijn idee, bedankt voor de commentaren en de opbouwende suggesties !

groet,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2022 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Hallo Dick. Gefeliciteerd met het resultaat.....Dit ziet er goed uit zo na 30 jr weer eens een kit in elkaar te hebben gefabriceerd.
Ik vind dat je de invasie strepen net hebt geschilderd. Uit je bouwverslag valt vooral plezier te lezen en dat is het belangrijkste in deze hobby.
Door lekker te blijven bouwen, wordt het over het algemeen ook makkelijker en wil je wel verder dan een factory clean vliegtuig. Alles op z'n tijd.

Zelf zul je ook wel puntjes hebben opgemerkt, dat had beter gekund....dan kun je die meenemen in de bouw van je Japanse dame. Als je info nodig hebt over kleuren e.d. kijk dan vooral rond op de Japanse groepsbouw en plaats je verslag aldaar. Welke Japans vliegtuig gaat het worden?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2022 16:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Proficiat!
Het debacle met de decals heb je goed opgevangen.
Toen ik na 30jaar de hobby heropstartte, zag mijn eerste verwezenlijking er bijlange niet zo goed uit.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2022 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jul, 2021 11:06 am
Berichten: 130
Dank je wel voor de felicitatie Thiery, het viel achteraf toch nog wel mee met de decals.
Ik zag op de eindfoto`s dat er een stukje blauw van de roundel weg is op de ondervleugel, dus nog even bijwerken.

Groet,
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2022 22:47 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig resultaat Dick! Gefeliciteerd. En wat een "beul" hè, deze "Jug". Die tip met de glansvernis is er eentje om te onthouden. Je voorkomt silvering en kunt de decals bij het plaatsen wat gemakkelijker verschuiven.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement