Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 3:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 nov, 2021 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste Ferry,

dit zijn nu één van die projectjes waarvoor ik rustig achterover ga leunen in mijn bureaustoel en ga genieten van al dat mooie werk.

M.a.w. Prachtig werk kerel, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 nov, 2021 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Erg mooi resultaat, ik kan me voorstellen dat je hier blij van werd toen je het uitpakte!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank u voor de commentaren heren.

Vleugel 1 gedaan en met een schuurspons 2500 heb ik de opstaande randen weg kunnen werken. Nu is het ene mooie gladde vleugel die nog wel bijgewerkt moet worden.

En wat komt er na vleugel 1? Juist, vleugel 2.
Ik heb hier nieuwe maskers voor gesneden van vers maskeerfolie en op de vleugel geplakt. Na het rood kon na opnieuw maskeren het blauw gespoten worden. Ik zeg nu wel opnieuw maskeren maar dan moet ik dat ook wel doen natuurlijk.

Afbeelding

Wat een boomvrucht ben ik ook. Toch maar snel maskeren en later nog eens rood spuiten. Ik zal niet ieder stapje laten zien maar na wat avondjes werk had ik dit.

Afbeelding

Hoe goed je ook denkt af te plakken, verf gaat echt overal tussen of onder door. Zie de twee donkere vlekjes op het rolroer. Verder kun je nog twee dingen zien die niet helemaal goed zijn gegaan. Het rode cirkeltje is niet helemaal rond aan de linkerkant maar ik ga daar niets meer aan doen. Het zit aan de onderkant en na wat verder werk zal dit nog wat minder opvallen. Het tweede punt wat je kunt zien is de dunne witte cirkel aan de bovenkant. Die is daar ietsje dikker. Na het spuiten van de roundel heb ik een cirkel gesneden welke ik over de roundel plakte om deze weer te maskeren. De witte rand is maar 1mm dus ik moest wel precies werken. Zo te zien was ik net niet zuiver genoeg.
Maar goed, de stand van zaken tot dusver.

Afbeelding

Ik heb ook nog een wat meer gedetailleerde foto van het registratienummer. Ik vind dat er prima uitzien maar ga toch proberen om de snijsnelheid iets te verlagen.

Afbeelding

En dan is de romp aan de beurt. Dat zijn de vier decals met ruitjes.

Afbeelding

Ook hier heb ik in autocad een tekening van gemaakt om een mal te snijden. Dit kwam niet helemaal recht uit maar ik heb alle lijnen met elkaar uitgelijnd zodat ik een perfecte aansluiting zou krijgen. Dit lukte echter niet helemaal.

Afbeelding

Hier ziet het er eigenlijk best uit. Dit is de uitlijning tussen de zijkant en de onderkant. Het is een beetje moeilijk te zien dus je moet wel je best doen. Hierna ging ik de andere zijkant plakken.

Afbeelding

Hier is te zien dat de uitlijning steeds verder wegloopt. Dit komt door de onderkant die niet goed is. Ik ga geen nieuwe masker maken maar ge het met tape oplossen. Ik ga steeds kleine stukjes tape plakken en dan kan ik daarop met een nieuw scalpel de vlakjes uitsnjiden. Hieronder alvast een klein voorproefje.

Afbeelding

Zo kan ik de uitlijning veel beter krijgen hoop ik. Voorlopig ben ik wel even bezig.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 9:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dit is echt een gevalletje

"Lekker blijven plakken"

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov, 2021 14:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Erg benieuwd hoe het gaat worden, wel erg leuk dat je het zo aanpakt!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2021 9:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Pffffffff, wat een monnikenwerk. Wel gaaf dat je dit ook aandurft dat geblokte schema.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 nov, 2021 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Geweldig hoe je dit aanpakt en ook als het mis gaat niet de handdoek in de ring gooit maar gewoon naar de oplossing gaat. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ben voorlopig even verder gegaan met de romp tapen en snijden. Na heel wat werk had ik dan dit.

Afbeelding

Afbeelding

Zo, klaar. Nu het rood in de spuit en spuiten maar. Toen dit een dagje had liggen drogen kon ik de rode vakjes weer afplakken. Dit deed ik met de stukjes die ik eraf had gehaald en deze had ik op de originele decals geplakt zodat ik wist welk stukje waar moest komen. Toen dit klaar was had ik dit.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie al iets wat niet helemaal goed is maar ik verwacht toch wel wat reparatiewerk dus laat maar even. Het blauw gespoten en weer kon alles een dagje drogen. Toen ik donderdag middag thuis kwam ben ik direct naar mijn kamer gelopen en ben ik gaan uitpakken. Ik heb mijn happy face even niet kunnen laten zien want er mankeerde toch wel wat aan.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst maar even wat anders doen. Toen ik weer op mijn kamer kwam en het geheel nog eens bekeek denk ik dat het wel goed gaat komen. Ik heb wat opknapwerk maar heb er wel vertrouwen in. Ik ga in ieder geval weer even een plan van aanpak verzinnen en dan ga ik het aanpakken.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Allemachtig wat een werk! Er zal vast wat aan mankeren, maar dan nog ziet het er strak uit, wat mij betreft. Dit gaat vast een schitterend eindresultaat opleveren. Succes verder en ik blijf benieuwd volgen. Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2021 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
misschien nog niet perfect maar al wel indrukwekkend. Nog een beetje bijwerken en dan is het prachtig. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement