M'n klusje van vanmorgen ging niet door...
Verbazend genoeg is nadat ik vanmorgen goed keek en voelde, het hobbelige van de staartvlakken zo goed als strak getrokken, heel apart, blijkbaar "werkt" die Aqua onderhuids nog een beetje door en vloeit het nog uit? Ik heb geen idee hoe, maar ben er wel blij mee.
Alle Aqua's verdun ik met Tamiya X-20A en dat gaat eigenlijk prima, in de zomer soms een paar drupjes reducer erbij en prima, behalve voor het echt hele fijne detailwerk bij warm weer. Echter, met die glanswit wil het eigenlijk vanaf de start van dit model niet zo lukken, op de bomrekken moest ik ook al best wat polijsten en vernevelde het gewoon niet zo lekker.
Vanmorgen ben ik er achter gekomen dat die Aqua glanswit (04) gewoon niet wil met X-20A. Ik heb er water bijgemengd, toen ging het beter, maar op 1 of andere manier spuit de glanswit het beste met alleen water verdund -met de andere Aqua's krijg je dan wat druppeltjes (oppervlaktespanning) maar met deze blijkbaar niet.
Nou ja, toen ik daar de optimale verhouding van had ging het eigenlijk wel lekker, maar ja, er was ook een boel te doen:

Het effect laat zich slecht fotograferen door het hoge contrast met zwart en het grijze weer van vandaag, maar deze lijkt het meest op hoe het er in mijn ogen uitziet, als zit er net iets te veel rood in de foto:

Net genoeg contrast om niet strak wit te zijn, maar ook geen overdreven vlekken en contrast enzo.

Paar plekken moet ik nog even nalopen, maar over het algemeen ben ik er blij mee.
Groeten Jeroen