Thx Deef -door alle afgetrokken verf was ik er een beetje klaar mee... maar toch weer opgepakt!
--------------------------------
Ehhh... sja... ik was er ook nog
Ik had me inmiddels aan mijn plannetje gehouden om eerst alle andere kleuren te spuiten, en hierna pas werk te maken van alle beschadigingen.
Dat ging op zich best goed, en aldus werden onder andere de vleugelmechanismes, voorranden en remklep-uitsparingen van hun respectievelijke kleuren voorzien.
Helaas bleef het niet bij de al aanwezig beschadigingen, sterker nog, op nog veel meer plekken trok ik helaas de verf eraf. En omdat sommige plekken, zoals de buitenkanten van de pylons, haast onmogelijk af te plakken waren heb ik de boel maar gewoon laten liggen en een beetje zitten puzzelen met een mogelijke oplossing.
Na wat verder zoeken diende die zich aan in de vorm van 2 dingen die ik nog had: airbrush maskeerfilm op rol, en natte tissues. En dan niet van droefheid vanwege de afgetrokken verf, maar met wat kraanwater bevochtigd en met name op de vleugeluiteinden een ideale oplossing.
Door zijn lage plakkracht bood ook de airbrush film een goede mogelijkheid.
De natte tissues in actie:
En zo langzamerhand alle plekken gepolijst van de scherpe randjes af te komen, en zo goed als onzichtbaar langzamerhand weer gerepareerd.
En omdat deze hobby zo fantastisch is, en ik er net een beetje handig in werd, trok ik bij het herstellen van het grijs op de staart, zelfs met de amper plakkende airbrush film, er gewoon nog een keer een lap wit vanaf.
Maar goed, gelukkig zat het grijs daar wel goed vast, dus ook dan kon weer gerepareerd worden, wat uiteindelijk hiertoe resulteert:
De oplettende kijker zal zien dat bij de neus nog de beide zwarte vlakken nog even gedaan moeten worden
En zo zijn we veel werk verder, en ziet ie er eigenlijk nog steeds hetzelfde uit. Wat een lol, deze hobby
Maar... ik ben 'r wel blij mee, ondanks dat ik er heel voorzichtig mee moet zijn qua beetpakken en nog af te plakken dingen.
Groeten Jeroen