Dank je Huib
En lekker verder bouwen. Vooral airbrushen en schilderen deze keer, al heb ik ook de motoren gebouwd. En, die motoren ga ik niet displayen met open motorcompartimenten. De motoren zijn erg basic en er zitten wat foutjes in die lastig te herstellen zijn. Daarom heb ik besloten ze niet aan te kleden met scratchwerk. Dat zou anders zoveel werk zijn met als eindresultaat dat ik nog niet tevreden ben. (kijk gerust even naar de referentiefoto's om een idee te krijgen wat voor karwij dat zou worden.
De wielbakken, onderstelpoten en kleppen samen met de kanonnen zijn nu klaar en de volgende stap wordt het aan de binnenkant van de rompdelen plakken. Ik hoop dat dat al wat gaat helpen om ze wat recht te krijgen want tjemig, die rompdelen zijn zo krom als een hoepel
Niet dat dat niet op te lossen is met wat lijm maar het valt wel op. Ik had dit niet verwacht bij Kitty Hawk. Net als de bouwbeschrijving die qua nummering echt veel fouten heeft. Jammer, maar ach, ik ben gewoon verwend met goede kwaliteit kits. En mijn volgende project wordt dan nog een stapje erger dus dat wordt smullen
Tenslotte nog leuk om te weten dat ik ook maar eens een spuitcabine gekocht heb... Cabinetje.. Echt heel klein en een hele kit gaat daar niet in passen natuurlijk. Maar voor als nog werkt het ding prima al is het niet bepaald geruisloos. Niet dat dat een probleem is want de compressor is ook niet bepaald stil
Nu klinkt mijn nederige flatje af en toe als een echte workshop.
Een paar fotootjes voor de liefhebbers.
Motoren in hoofdgroepen uiteen, al voorzien van de nodige kleurtjes.
En aan elkaar geplakt. En dit is alles wat de motoren te bieden hebben.
Even ter vergelijking, zo ziet een motor er in de echte kist uit:
De bakken, kleppen en poten in de glanslak
En na de wash, streaks en olieverfbehandeling
En natuurlijk een onduidelijke foto van mijn mini spuitcabine. Voor de zekerheid gebruik ik nog steeds een masker.