Echt ontzettend bedankt! Zo snel zulke behulpzame reacties!
Met als gevolg dat ik er uit ben:
FokkerFan schreef:
Ideetje, optie 3+. Ik denk dat optie in de basis het mooiste is, zeker gezien het werk dat je in het interieur hebt zitten. Dus dat wil je zichtbaar houden. Maar als ik tussen de regels door lees, dan wil je ook de binnenkoepel enigszins realistisch terug zien in het model. Kan je dan niet beter de binnenkoepel onderdelen in de lengte door midden zagen en een helft binnenin het compartiment verlijmen? Zo te zien op de foto wordt de binnenkoepel in lengte in tweeën gescheiden door het frame. Het deel dat dan in de buitenkoepel zit laat je weg en het deel dat het compartiment in schuift
Huib2 schreef:
Als ik naar de foto’s van het origineel kijk en van het model, lijkt het erop dat de opening en dus ook het bewegende glasdeel te klein is. En dat veroorzaakt het probleem. Kijk maar naar de ruimte die de mitrailleursschutter heeft aan de bovenzijde. Je zou dus ook nog voor optie 3++ kunnen gaan: het gat aan de bovenzijde groter uitzagen.
Carvair schreef:
op het glas dunner maken gedeelte na dan ivm kwaliteit van broze harde plastic..
Het wordt dus optie 3++
Dat dunner schuren durf ik met dit plastic inderdaad niet aan. Ik denk dat bovenstaande ook al genoeg de realiteit gaat benaderen, in ieder geval al zo veel meer dan Airfix decennia geleden in gedachten had.
Even samenvattend in een paar plaatjes (de witte blob is een stukje posterbuddie om alles een beetje op zijn plek te houden):
Als ik foto's bekijk zou de opening in de blister inderdaad dus groter moeten zijn, zoals Huib aangaf. Tot de rode lijn in de foto hierboven.
Dat betekend dus dat ik het rood omlijnde gedeelte uit de foto hieronder uit ga zagen:
En de binnenkoepel is dus inderdaad te klein. Zou ik deze met de nieuwe bovenkant van de opening (de gele lijn uit de foto hieronder) uit laten lijnen, dan komt hij niet ver genoeg het compartiment in.
Ik heb de referentiefoto uit het vorige bericht nog even er onder de foto hieronder gezet. Deze foto heb ik bewust zo gemaakt en uitgesneden dat hij overeenkomt met de referentiefoto.
Naar Fokkerfans idee, ga ik de binnenkoepel dus in de lengte doorhalen, zodat hij strak achter de buitenkoepel pas begint, maar wel genoeg door kan steken, tot de rode lijn dus:
Het lijkt of de opening in de breedte ook wat groter mag, als is de referentiefoto wel iets meer van achteren genomen, dus het zou ook kunnen vertekenen, ik zal niet nog even bezien.
Eerst dacht ik nog even dat de binnenkoepel ook nog scheef in de romp uitkwam, maar zoals in de referentiefoto te zien is, komt dit wel helemaal overeen met de werkelijkheid.
Op de plek van de paarse lijn is dan de clearpart eigenlijk als enige storend dik. Die lijn zou in vergelijking met de referentiefoto ook iets hoger mogen liggen.
Ik ga deze dus proberen iets op te werken met dus styreen zodat het optisch ook een dunnere rand wordt.
Genoeg weer te doen dus. Het zagen in de buitenkoepel vind ik wel een beetje spannend maar goed, gewoon maar voorzichtig en zorgvuldig aanpakken.
En mocht dat mislukken:
fvdm schreef:
daarom vraag ik mij af waarom je zelf geen blisters gaat maken. Een mal kun je mooi maken met de blisters die je hebt en ik denk dat je misschien niet eens stofzuiger nodig hebt maar dat je wat clear plastic zo over de mallen trekt. Lijkt mij een mooie uitdaging die jij wel aan kunt.
Dat lijkt mij inderdaad een mooie uitdaging. Ik ga dat zeker ook nog een keer proberen, maar niet meer bij deze kit. Ik wil dat liever een paar keer oefenen als het er niet toe doet.
Naja, behalve als het fout gaat dus, dan moet ik wel. Maar ik denk dat ik deze kit heel even opzij leg om eerst eens te gaan oefenen met vacuformen.
Maar daar gaan we niet van uit!
Bedankt nogmaals allemaal!