Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 0:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2020 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Helemaal niet verkeerd deze 2! Ik heb een zwak voor Korea Corsairs.

Wel lastig dat je zo'n problemen hebt gehad met deze kitjes, het houdt me toch tegen om er zelf eentje te kopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx! :) Er is veel te zeggen voor deze kitjes, zoals de "dikke" neus (die van de Italeri is veel te dun), mooie propeller met eindelijk een stevige bladen zoals de echte, open/gesloten koelkleppen, glaswerk met de juiste vormen, en nog wat andere dingen. Helaas is de gietkwaliteit niet al te best, je kunt best zo'n complexe romp ontwerpen, maar dan is het wel fijn als het allemaal een beetje op zijn plek wil... naast de domme foutjes (zoals de pylons op de verkeerde plek, ontbreken van enige vorm van iets voor onder de vleugels) zijn er ook nogal wat bochtjes afgesneden qua uitvoering.

Ik zal er weinig woorden meer aan vuil maken, ze zijn af, en ik ben er wel klaar mee. Tot op het eind ellende met verf die (ondanks Mr Surfacer grondverf en grondig wassen van de kit voor het spuiten) zo beschadigd (de vleugelachterranden heb ik meerder keren moeten bijwerken omdat de verf er gewoon afslijt door beetpakken, nog nooit gehad met Mr Surfacer, Gunze verf en Tamiya lak...) Ook had ik de antennes etc gespoten en gelakt en sloeg de satijnlijk helemaal wit uit, dus dat kon nog een keer... Zucht.
Uiteindelijk had ik alle onderdelen erop zitten en wilde ik als laatste de antennedraad doen, maar eerst de tape van het glaswerk afhalen. Resultaat, de verf is op één of andere manier door de tape getrokken en heeft een soort residue achtergelaten op het glas -maar alleen op de kap zelf :-/ Met poetsen gaat het niet meer weg in elk geval... Dat kon er ook nog wel bij... Ik had geen zin meer in de antennedraden, dus ik verklaar ze bij deze af.
Ze zijn gelukkig klaar en wel aardig geworden, maar de lol was er al een tijdje vanaf en ze hebben meerdere malen op het randje van de kliko gebalanceerd.

Maar goed, het resultaat, zelfs de foto's wilden niet lekker :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, na zoveel ellende gaat het volgende model vast vanzelf! :brouw:

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 15:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ondanks alle tegenslagen is het zo al met al toch een hartstikke mooi setje!
En het verslag was ook interessant om te volgen zo, ik heb zelf weer een hoop geleerd over de vormen uitvoeringen van deze iconische vogel!

Op naar de volgende dan maar :wink: :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Een mooi stel.

Ik kijk er als (her)beginner naar en zou er erg tevreden over zijn. Het was interessant om te lezen wat er allemaal op je pad kwam. En dat is heel leerzaam, want ik bewandel op het moment ook een kronkelige route met mijn F8-E :) .
Even tot tien tellen en dan toch die draden trekken, zou ik zeggen. Anders blijft dat storen, althans zo zou dat bij mij werken. En wat mij betreft zijn ze het zeker waard. En anders succes bij het volgende project!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2020 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Als ik zo naar de wielekes kijk, de vierbladige prop, droptanks en de inlaten op de wangen dan kriebelt het toch.
De juiste details voor deze!

Wat lastig dat ze je zo hebben tegengewerkt, toch een mooi duo hoor!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2020 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ik vind ze ook mooi geworden maar ik kan me ook heel erg verplaatsen in dat moment dat je denkt, En dat was het dus, nu gaan we iets anders doen. :D

Tip, volgend model, iets van Tamiya of Eduard ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk verslag, leuke modellen. Persoonlijk zie ik ze liever in een andere kleur (3-kleur of civiel). Ik heb reeds 2 gebouwd en wil er nog één bouwen met opgeklapte vleugels. Ik heb toch iets met deze kisten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Nou, het zijn toch twee mooie F4's geworden, Jeroen. Dankzij de matige foto's zien ze er perfect uit! :wink:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Bedankt allemaal, ze staan nu tussen de andere Gloss Sea Blue modellen (F9F-2, AD-4, F4U-5) en het is evengoed een leuke set geworden.
Misschien dat ik toch t.z.t. die antennedraden er nog even op maak, zoveel werk is het nu ook weer niet... Het lukt me nu met dit weer (regen en donker) even niet een goeie foto te maken, maar het grootste pluspunt van deze kitjes is goed te zien als je ze naast die Italeri kit zet. Ze hebben de juiste forse look, het valt me nu pas op hoe iel die Italeri kit oogt -en dat is nog wel een F4U-5 die een nog dikkere neus zou moeten hebben.

Maar goed, voor de volgende, de Academy F-4S gaat even on hold wegens gebrek aan inspiratie en ik ga niet met een Eduard of Tamiya kit aan de gang, maar naar verluidt één van de beste kits van Trumpeter. En hij is enorm: een 1/32 A-6A Intruder! :)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement