Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Tja,

Wat moet een mens daarop zeggen?
Niet veel eigenlijk, gewoon Prachtig :shock:
Alles binnen proporties, niet teveel en niet te weinig :brouw:
Deze mag een mooi plaatsje krijgen.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt allemaal. Mooie reacties.

@elrofotografie inderdaad, die is een beetje naar beneden gebogen. En bij deze, weer recht gezet :brouw:

@Deef De onderkant van de Bf110 heb ik geweathered door eerst een preshade aan te brengen, daarna de basis kleur en daarbij gelet op hoe de preshade door de basiskleur heen komt. Daana een laag glans lak (ik gebruik daarvoor HG floorpolish (Product 77)). Over deze glans laag komen dan de decals en de wash. De wash doe ik met Vallejo waterbasis Model wash for grey and dark vehicles. Ik verdun deze eerst en daarna breng ik het aan over de paneel lijnen. Ik poets het eraf met een licht vochtig stuk keukenrol door in de vliegrichting er overheen te strijken. Op bepaalde plekken doe ik dat wat meer dan op andere en vooral het midden van grotere panelen maak ik schoner.
Daarna komen de olie basis producten. Met streaking effects van Mig breng ik bij, bijvoorbeeld de vuurmonden, een paar druppeltjes aan, laat dat even drogen en ga er dan met een licht met geurloze verdunner bevochtigde vrij grote kwast overheen, ook weer in de vliegrichting. De kunst is om dat gewoon veel te proberen tot je het gewenst effect hebt. Door de glans lak kun je het, als het niet bevalt, vaak bijna weer helemaal verwijderen. Maar wacht niet te lang, want uiteindelijk begint het zich echt te binden.
Voor de klinknageltjes heb ik de olieverf gebruikt omdat die in kleinere puntjes was aan te brengen. Daarna volgt het zelfde proces als met de streaking effects.
Als laatste gaat er weer een matte lak overheen en dat gaat eigenlijk alleen maar goed met een airbrush en, als je durft, ook met spuitbussen. Ik vind alleen dat je spuitbussen slecht kunt reguleren en heb ervaring met desastreuze gevolgen in het geheugen en vermijd die dingen dus. hahaha.
Nu rest alleen nog, gewoon gaan doen. Ik heb ook wat modellen verprutst voor ik het in de vingers had maar wie niet waagt die niet wint. Toch? :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Daar kan je terecht trots op zijn. Mooi :brouw:

Een klein opmerkingske misschien ivm met de motorsteunen. Moeten er daar geen gaten zijn in die steunen?
Ik weet wel niets van het originele vliegtuig, hoor. Kan zijn van niet, hé. Gewoon een detail die me opviel...

groetjes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb die "streaking effects" opgezocht, dat is wel een mooi product voor op m'n wishlist!
Je hebt een paar handige tips voor me genoemd. Maar inderdaad gewoon gaan doen en proberen. Ik ga er binnenkort maar eens mee aan de gang met mijn Fockewulf.

Glans- en matlak doe ik nog met de spuitbus, heb het nog niet lekker uit de airbrush kunnen krijgen, daar moet ik ook nog even mee rommelen. Doseren valt inderdaad niet mee met de spuitbus..

Bedankt voor je verslag! Ik heb er een hoop van geleerd en zal er zo nu en dan nog even in terugkijken voor wat voorbeeldjes!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec, 2019 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@Deef Graag gedaan. :brouw:

@Mac Reel Goede vraag hoor. En ja, dat zou je verwachten maar de uitgebreide referenties die ik had laten allemaal gesloten structuren zien. De ronde vormen zijn meestal ook meer bedoeld als versteviging van het lange stuk aluminium. Bedankt voor het compliment en de vraag. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 dec, 2019 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Hij is mooi geworden Klaas, zit altijd weer te bedenken hoeveel ik van de toegepaste methodes kan toepassen op mijn veel kleinere 1:72 modellen. Heb ook meerdere keren met die vallejo wash in de handen gestaan, maar eigenlijk nooit aangeschaft omdat ik niet zou weten welke kleur ik moet pakken, maar dat is me nu weer een stukje helderder geworden.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2019 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Mark. Ik kan me ook goed voorstellen dat je bang bent je mooie schilderwerk te verprutsen. Als ik denk aan je CANT.Z 1007 Bis met dat prachtige camouflage patroon, dan snap ik wel dat het als een risico voelt om daar een wash overheen te doen. Maar met een laag glanslak wordt dat risico meteen een stuk kleiner. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec, 2019 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Schitterend eindresultaat Klaas.
Fijn verslag om te volgen, vooral hoe je dingen hebt aangepakt +1 :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 dec, 2019 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2815
Mooi eindresultaat, Klaas!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 dec, 2019 11:00 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Zeer netjes geworden, absoluut!
Ben zelf op de achtergrond bezig met de 1/48 Cyber Hobby kit (welke feitelijk hetzelfde is, maar dan scaled down) en wat mij tot zover opvalt is hoe stevig de kit is. Zitten maar weinig fragiele verbindingen tussen.

Al met al een inspiratie voor mij om de mijne weer op te pakken. :D


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mp44_tom en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement