Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 19:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dat ziet er echt heel mooi uit Ed. Je krijgt echt door hoe groot die kist was door dat trapje.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Schitterend, je ziet echt bij het ontwerp van dit soort vliegtuigen en aan de hand van jouw foto's de lijnen/contouren van een boot.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtig, lijkt wel een schip.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 10:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Heb altijd bewondering gehad voor de bouwers die "wood painting" skills beheersen. Petje af!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
SpeedAS schreef:
Heb altijd bewondering gehad voor de bouwers die "wood painting" skills beheersen. Petje af!


dank je SpeedAS, dat had en heb ik ook, maar het viel mij reuze mee om te leren. Als je eenmaal met olieverf kunt werken (tutorials genoeg te vinden op youtube) dan is houtstructuur maken niet zo moeilijk meer.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Ik ben verder gegaan met het interieur en heb de eerste bedrading aangebracht (kabels van de gashendels naar de motoren (8 stuks)

Afbeelding

eerst nog de radiokast geplaatst en het eerste raamwerk aan het interieur gemaakt. De electrakabels licht gedrybrushed met aluminium
Afbeelding

de 8 kabels in twee rijen van 4 boven elkaar eerst aan de hendels vast gemaakt voordat de stick op zijn plaats wordt gelijmd (kom je anders nooit meer bij...(wordt niet vermeldt in de BB)
Afbeelding

ik heb een klosje Prym 977 770 gekocht bij de plaatselijke wolwinkel en bleek goed spul te zijn,zeker voor de interne kabels (kleur is voor mij prima,misschien komt er nog een wash op (om het iets ouder en kabelachtig (gevlochten) te lijken maar eerst testen of dit werkt.

de hendel geplaatst en de draadjes een voor een op de katrollen vast gelijmd,ook al vast de kabel voor het richtingroer vastgemaakt (deze loopt via de pedalen)

Het linker pedaal lijkt scheef te staan,maar dat komt omdat de kabel daar nu eerst stopt en er aan de voorkant wel spanning op de draad staat en aan de achterzijde nog niet,de kabel kan pas verder vastgemaakt worden als het andere geraamte geplaatst is,maar dat kan pas als de stuurkolom en de zittingen gereed zijn.

Afbeelding

Volgende stap de stuurkolom voorzien van de nodige bedrading en de pilootzittingen maken, bij de kit zitten PE riemen, maar die moeten gebogen worden en een beetje natuurlijk hangen, nu heb ik al eens eerde stoffenriemen gebruikt (voor mijn corsiar 1/32) en HGW heeft een set voor de felixstowe, dus die maar even snel besteld in Tsjechie.

Grtz Ed
en bedankt voor het kijken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Omdat ik moet wachten op de seatbelts van HGW voordat het tweede geraamte geplaatst kan worden en het interieur in de romp geplaatst kan worden als vast begonnen aan de twee rolls royce eagle Viii 12 cilinder motoren van 345 Pk per stuk

ze bestaan uit ruim30 delen per motor
Afbeelding

de dunne fragile delen zitten goed in de ramen en het netjes schoonmaken van de delen koste me al een uur per motor.

de motoren zijn mooi gedetailleerd.
https://modelbrouwers.nl/media/cache/92 ... 2c9901.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

er komt nog een grote radiator voor op beide motoren.

volgende stap een kleurje geven aan de motoren.

grtz Ed
en dedankt voor het kijken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi project!

Bijzondere schuiten waren dit toch. Een Luik voor de boordwerktuigkundige. Zodat hij tijdens de vlucht even wat onderhoud aan de motoren kan doen. Dat kun je je anno nu ook niet voorstellen. 8)

Ik heb naar aanleiding van dit verslag de site van WNW eens door zitten kijken. Machtig imposant.
Ik zag ook dat je qua kabeltjes nog even vooruit kunt. :shock:

En dat houtwerk ... heel mooi!

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 12:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hallo allemaal

afgelopen week weer wat gewerkt (veel uurtjes) aan het model.

de motoren inkleur en voorzien van wat dry brush en lichte engineoil. Ook de gondels waar ze in komen te hangen zijn gemaakt en gespoiten,alleen de liggers moeten nog in de hout kleur gezet worden.

Afbeelding

de gondels met de olietankjes achterop.
Afbeelding

als de motoren in de gondels hangen komen de uitlaten en nog enkele olieleidingen eraan.

vervolgens de romp ook verder aangepakt. De onderzijde is gespoten in verschillende tinten zwart/grijs in derichting van de planken mee. De onderzijde was ingesmeerd met bitumen (tegen slijtage en om het geheel waterdicht te houden) ik heb op een stukje plastic bitumen geprobeerd na te maken met houtlijm,wat goed gelukt is,echter dat was een gladstukje.Ik was bang dat de naden allemaal vol zouden lopen en dat ik de plankenstructuur zou verliezen en daarom heb ik het maar niet gedaan)

Afbeelding

er komt nog een olieverf laagje overheen om nog meer kleurnuances te krijgen

dan was het de beurt aan de bovenstukken om gemonteerd te worden.

de achterste 3 delen vastgelijmd, pasten perfect en de besturingskabels en motorkabels door de delen gevoerd.
Het voorste deel past ook heel mooi,maar had iets meer druk nodig om op de plaatst te komen/houden

dry fit
Afbeelding
en nu gelijmd :)
Afbeelding


er zijn nog twee delen rond de cockpit, die laat ik voorlopig demontabel. Ze passen heel mooi als je ze er alleen al oplegd.Even kijken of ikiets met minimagneetjes kan doen
Afbeelding

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Wat fantastisch om te zien, dit. Werkelijk erg mooi hoe je hem maakt. Ben van plan de WNW DH-9 aan te schaffen voor een LVA kist. Dit werkt wel bemoedigend :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement