hoi Alex,
Leuk je gesproken te hebben op de SMC wat betreft deze G-1 van Mikromir.
Ik denk wel dat mijn zoon je halve bak schuimbanaantjes heeft verorberd tijdens je uitleg over noodzakelijke aanpassingen en evt. valkuilen van deze kit..
Helaas heb ik niet het naslagwerk deel 1 & 2 van de G-1 maar alleen de oude Fokker G-1 uitgave van H. Hooftman.
Dus voor referenties ben ik geheel afhankelijk van wat ik op internet kan vinden en Hooftman's boekje.
Nou zat ik daar dit week-end in te bladeren en viel mijn oog op deze foto van het linker voorwiel en staartwiel van de vroegere G-1 362 die op Farnborough landde na een geslaagde kaping 5 mei 1941:
Op zich niets bijzonders, 2 x een Dunlop Aviation wiel.
Maar als ik naar de ophanging van het staartwiel kijk, ziet dat er heel anders uit dan wat Mikromir er van maakt:
Toen dacht ik wel even: Wat is hier aan de hand? Is dit een fout van Mikromir, of bestaan er meer staartwiel varianten?
De twee hoofdwielen hebben in de Mikromir kit overigens ook geen blokjes-profiel. Dat klopt dus ook niet echt want behalve de G-1 X-2 met kale wielen kom ik alleen foto's tegen van G-1's met blokjes-profiel.
De staartwiel-vork van Mikromir heeft duidelijk 2 ronde "wangen", terwijl de foto van Hooftman een geruite vork laat zien, zonder aerodynamische voet.
Zie hier de 2 varianten:
Met ronde wangen van aerodynamische voet;
Zonder aerodynamische voet, en ruitvormige vork:
Op deze laatste foto ook 2 profiel-loze hoofdwielen.
Blijft natuurlijk de vraag of dat staartwiel wel klopt, of dat het niet uitmaakt omdat er 2 varianten in omloop waren.
Ik vermoed dat de aerodynamische de latere variant was.
_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410En geheel iets anders....
Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12